Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Volgens mij kan dit niet. Dit zou namelijk betekenen dat je bij één partitie op een schijf wel raid gebruikt en bij een andere partitie niet; en raid gaat per schijf.....
Dit kan inderdaad niet. Dus gewoon een van 45 GB bij kopen of anders 2 van 60..
I think, therefor I am.....I think.
dit werkt zekersteweten wel
zowel in software raid als hardware! je kan gewoon partities in je raid zetten als jij dat leuk vind
zowel in software raid als hardware! je kan gewoon partities in je raid zetten als jij dat leuk vind
blup
Verwijderd
Ja maar wat hij bedoelt is dat hij 2*45 Gig voor RAID (0 neem ik aan) wil gebruiken en de overige 15 Gig van de 60 gig schijf wil gebruiken als extra partitie. Dit kan nl. absoluut niet. Als je schijven van verschillende groottes gebruikt, dan wordt de kleinste schijf als maatstaf gebruikt. Dus 45 en 60 wordt 2*45 en die 15 van de 60 gaat gewoonweg verloren.Op donderdag 20 september 2001 17:10 schreef Werkeend het volgende:
dit werkt zekersteweten wel
De kleinste schijf is wel leidend.
1* 45 GB en 1* 60GB wordt in RAID-0 (stripeset) 2*45GB=90GB en geen 105GB
1* 45 GB en 1* 60GB wordt in RAID-0 (stripeset) 2*45GB=90GB en geen 105GB
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
hmm dat las ik niet uit het verhaaltje.. dacht dat ie gewoon aan (hoe heet dat ook al weer dat schijven aan elkaar plakken.. striping toch?) wou doen.. niet aan mirroring
blup
Verwijderd
Hij doet ook juist aan striping. Ik denk dat jij je RAID kennis ietsie op moet frissenOp donderdag 20 september 2001 17:14 schreef Werkeend het volgende:
hmm dat las ik niet uit het verhaaltje.. dacht dat ie gewoon aan (hoe heet dat ook al weer dat schijven aan elkaar plakken.. striping toch?) wou doen.. niet aan mirroring
tjahOp donderdag 20 september 2001 17:22 schreef Tweakert het volgende:
[..]
Hij doet ook juist aan striping. Ik denk dat jij je RAID kennis ietsie op moet frissen
raid 0+1+5 = 6 toch?
blup
Verwijderd
Jah! en RAID 5-4 is RAID 1 ofzow...Op donderdag 20 september 2001 17:23 schreef Werkeend het volgende:
[..]
tjahik draai het zelf dan wel maar die termen... breek me de bek nie open
raid 0+1+5 = 6 toch?
tnx..
leuke discussie
Kweet iig genoeg.
leuke discussie
Kweet iig genoeg.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Pagina: 1