Vraag

• hybride
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-03 23:18
Inverter levert niet van accu > grid.

Relevante software en hardware die ik gebruik; ESPhome <> Home assistant

Aansluiting / settings:
Selling to grid mode, Export limiet 1500W, Discharge 40A, Solar sell aangevinkt, geen CT aangesloten. Dan zou de omvormer moeten leveren. Maar wat ik ook instel, het leveren start niet. Volgens Deye (ai) staat alles goed ingesteld.

Wie heeft er ervaringen met deze inverter en accu?

Alvast bedankt,
Hans

[ Voor 7% gewijzigd door hybride op 30-03-2026 15:52 ]

p4p800 deluxe / twinmos dual 3200 / S-ata raid 2x seagate 7200,7 / fx5200

Alle reacties

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:53
Er is een apart Deye topic hier op tweakers waar veel kennis zit.

Ik heb een veel complexere unit/setup en ken de 1 fase doos die jij hebt niet goed maar waar ik aan denk en je naar kan kijken:

-Peak shaving uitzetten, met deze aan levert hij niet terug op de grid.

-ct's aan sluiten, de Deye heeft data nodig van de grid om terug te voeren.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• hybride
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-03 23:18
Dank voor je reactie en tjonge jonge, echt vele uren aan het zoeken geweest. DEYE ai suf bevraagd. Leveren PV>grid werkte ook niet goed. Startte soms en liep langzaam terug naar 0.

Heb de oplossing zelf gevonden; de DEYE inverters hebben een interne CT meter, maar die moet je activeren! Dat doe je door eerst de EX-CT aan te zetten. Dat krijg je een menu waarin je een fase kunt kiezen. Daar L1 selecteren en bevestigen. Dan EX-CT weer uitzetten.

Nu levert de inverter constant PV>Grid en ik neem aan (vanavond) ook Accu>Grid.
Achteraf is alles logisch. Vreemd wel dat die setting L1 niet standaard aan staat. Je ziet hem ook niet.

p4p800 deluxe / twinmos dual 3200 / S-ata raid 2x seagate 7200,7 / fx5200