Vraag

• TimEasy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-04 18:40
Ten eerste vraag ik mij af of dit de juiste locatie is om dit te posten, zo niet; dan wordt graag verwezen.

Ik ben (al heel lang) in het bezit van een PSP2004.
Ik zou deze nu graag (hardwarematig) willen modificeren, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen en hoop dat er mensen hier misschien wat meer ervaring mee hebben.

Ik zou graag (indien mogelijk):
  • Een nieuw scherm
  • Een nieuw batterypack
  • Nieuwe knoppen en joystick
  • USB C modificatie?
CFM zou geen probleem moeten zijn, dat is mij vroeger namelijk ook wel eens eerder gelukt.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:56
Ik zou Google eens proberen in combinatie met achter je zoekvraag Reddit. Er zijn echt heel veel mensen die een PSP hebben gemod. Zeker met de mods die jij beschrijft. Youtube staat er ook vol van.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:32

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@TimEasy Ik heb je vraag even verplaatst naar Spielerij - problemen en vragen, vind hem daar wat meer thuishoren. Verder misschien handig om toe te lichten waar je precies tegenaan loopt en wat je zelf al geprobeerd hebt. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• TimEasy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-04 18:40
Linksquest schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:29:
@TimEasy Ik heb je vraag even verplaatst naar Spielerij - problemen en vragen, vind hem daar wat meer thuishoren. Verder misschien handig om toe te lichten waar je precies tegenaan loopt en wat je zelf al geprobeerd hebt. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Dankjewel,

Om heel eerlijk te zijn heb ik zelf nog niet heel veel geprobeerd, ik heb wel gezocht op onder andere Reddit maar ik denk dat ik niet juist (meer) kan zoeken, ik heb de laatste jaren al sowieso meer problemen met zoek machines die niet helemaal mee willen werken.

Ik hoopte vooral ook op ervaringen van Nederlandse tweakers, ik kom her en der wel een onderdeel tegen maar misschien dat iemand hier wel lokale connecties heeft.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:32

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Batterijen vind je gelukkig nog goed, neem aan dat je gewoon de batterij wilt vervangen, zoals deze.

Verder zou ik eens naar deze handige ifixitpagina kijken, daar kun je veel zien en ook eventueel indien mogelijk de onderdelen bestellen. https://nl.ifixit.com/Device/PSP_2000

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:51
Ik heb mijn PSP (2004) gemodificeerd omdat de X knop het niet deed maar het had een nieuw moederbord-onderdeel nodig helaas. Het moederbordgedeelte waar het knopje mee contact maakt, was kapot. Meeste onderdelen voor een PSP kun je nog vinden op aliexpress/alibaba, veel onderdelen worden nog geproduceerd of via 3D printing gemaakt en aangeboden.

De PSP is nogal een onvriendelijke handheld om te modden omdat er best veel onderdelen zijn wat soms friemelwerk is. On the flipside kun je veel heldere en betere LCD schermen kopen tegenwoordig om je PSP te modden en zelfs hardcases voor andere kleurtjes. OLED is ook een optie blijkbaar.

Ik had helaas het onjuiste moederbord-onderdeel besteld (ik kan geen chinees lezen) dat de X knopje wel fixte maar nu de square-knop niet werkt vanwege incompabiliteit. Via custom firmware kan ik de knoppen rebinden dus een ernstige ramp is het niet.

Ik moet eigenlijk een keertje mijn Vita reperaren...

[ Voor 49% gewijzigd door TrafalgarLaw op 03-04-2026 18:45 ]

Pagina: 1