Welke handheld gaming apparaat voor Moonlight

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-03 19:15
Mijn vraag:
Welke handheld raden jullie aan voor pc game streaming via moonlight?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik gebruik dus moonlight op mijn Game PC op zolder. Via ethernet aangesloten met een 5070ti. Op dit moment speel ik moonlight af via mijn steam deck LCD. Werkt goed, maar ik mis wat scherpte, helderheid en goede kleuren. Tijd voor een upgrade dacht ik zo.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf een wifi7 router van Delta. De SD LCD had wifi5, dus ik ben op zoek naar iets met minimaal wifi6. Ik heb gelezen dat een Windows handheld iets beter is in het comprimeren enzo, maar volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit. Wat ik tot nu toe zelf heb gevonden is het volgende:

1) Lenovo Legion Go S z2go. Een 8” IPS scherm met VRR, 144hz,1200p en wifi6e. Vergelijkbare game prestaties met huidige SD, dus prima
2) Odin 2 portal. Krachtig Android apparaat met een 7” AMOLED, 120hz en wifi7.
3) Steam Deck OLED, 7” OLED scherm met 90hz en wifi6e

In eerste instantie ging mijn voorkeur naar de Lenovo ivm het grotere IPS scherm. Ik heb ook een Nintendo Switch 2, dus voor de offline games hoef ik de kracht van een Z1E of Z2E niet. Maar toen vond ik de Odin 2 portal, die eigenlijk heel goed is met alleen streaming. De SD OLED is mij denk ik nét te duur. Wellicht een paar vragen aan jullie:

- is het 8” scherm van Lenovo merkbaar fijner?
- of dan toch een 7” scherm OLED/AMOLED?
- iemand andere ervaringen/tips?