Hikvision - inloggen om meldingen in te schakelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• john5
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 30-03 06:22
Mijn vraag
...Hallo , ik heb een hikvision camera gekocht DS-2CD2347G2H-LIU voor mijn oprit te bewaken. ik heb eerst in de app ( op iPhone) hik- connect account gemaakt . geen probleem , dan de camera via poe injector met utp kabel voorzien van voeding en data. geen probleem , daarna de camera in app geïnstalleerd ; nog steeds geen probleem alles werkt ik zie live beelden ook opgenomen beelden op sd kaart . Het enig wat niet werkt is dat ik geen enkelen melding krijg. Helemaal geen meldingen. Ik heb in de app zover ik weet alleen geactiveerd wat meldingen betreft en ook op de iPhone.

KAN ME IEMAND HELPEN OM DIT OP TE LOSSEN / Alvast bedankt ......

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06
Inloggen op de camera zelf en daar de meldingen instellen?

• john5
kan je me niet zeggen hoe ik moet inloggen op de camera zelf?

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06
Als je het ip-nummer van de camera weet dan daar naar toe gaan en dan krijg je een inlogscherm.
Username is admin en wachtwoord als het goed is standaard 12345.

• john5
dank je wel maar daar zit nu net het probleem ik ken het ip adres van de camera niet er staat er een op de doos maar datwerkt niet als ik dat ingeef in google. krijg wel iets dat het een privé adres is . ik zit bij telent in België is dit misschien een dynamisch ip adres . weet echt niet om aan het ip adres te komen van de camera. groetjes

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:07
Dat zal normaliter ook niet op de doos staat of iets in die strekking. Jouw router zal dat IP uitgeven. Kijk dus even in je router welk IP adres is toegekend aan de camera door de router.

Mogelijk dat de app het ook zal aangeven, zal vermoed ik (ik ken natuurlijk de config van jouw router niet) normaal gesproken als er niet gespeeld is met de standaard instellingen iets van 192.168.x.x zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Dennism op 29-03-2026 20:03 ]

• john5
beste Dennism , kan je me uitleggende ik mijn router kom op mijn mac om het ip adres van de camera te vinden, alvast bedankt....

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:17

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Dag John en welkom op het forum.

Je bent al in de juiste richting geholpen. Echter hanteren wij op Tweakers wel een "minimum van eigen inzet" en moet ik concluderen dat een basis vraag zoals "hoe log ik in op mijn modem" echt daaronder valt. Ik zou aanraden om deze simpele vraag op het internet op te zoeken, dan zal je al snel in de richting komen dat je iets met je default gateway adres zal moeten doen :) Met die informatie en een sticker achterop de modem moet het je zeker lukken om in te loggen op de camera!

Let op: zodra je dit is gelukt moet ik wel zeggen dat je vraag dan nog weinig meer te maken heeft met een netwerk probleem. Het lukt je om een verbinding naar de camera op te zetten en zodra een vraag met "hoe kom ik op mijn router" al een uitdaging gaat zijn ben ik bang dat toekomstige troubleshoot vragen niet veel meer extra's uit gaan halen. Kortom: misschien ben je beter af om iemand lokaal om hulp te vragen die sneller tot de sleutel van de puzzel kan komen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1