• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:43
Zoals veel mensen heb ik in een lade wat oude, niet meer in gebruik zijnde, toestellen liggen.
Nokia in mijn geval. Wat is het beste om te doen om de batterij in goede of minimaal redelijk kwaliteit te houden?
Bijvoorbeeld:
Eens per maand of zoiets volledig opladen, zonder het toestel echt te gebruiken ?
Het toestel een tijdje aanzetten zodat de batterij bijvoorbeeld tot 20 procent is gezakt, en dan opladen?
Iets anders?

De toestellen hebben op één na (die heeft een prepaid sim) geen sim.

Ik verwacht trouwens niet dat de toestellen ooit nog dienst gaan doen.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Recyclen? Je kunt ze bij veel bedrijven inleveren voor bijv. stichting Opkikker, die recyclen ze en betalen daar uitjes voor zieke kinderen voor.

Als je ze draaiend wil houden en wil voorkomen dat de batterij opblaast dan moet je ze tussen 20% en 80% batterij houden, is geen beginnen aan voor een grote hoeveelheid oude zooi. Mrwhosetheboss op YT heeft hier nog ooit een filmpje over gemaakt omdat die veel toestellen in een display had die allemaal langzaamaan aan het uitzetten waren.

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:43
Kijk, dat is ook een mooie suggestie. Die ene met een prepaid sim wil ik houden, maar andere kunnen best naar een doel waar ik andere mensen een plezier doe. Ik ga eens kijken.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou m wegleggen met iets van 50% batterij, en daarbij laten. Mijn eerste smartphone (15 jaar oud ofzo) ligt in de la van m'n nachtkastje, die deed het een paar maanden geleden nog goed. Is ook verre van het oudste apparaat dat er ligt maar alles werkt nog.

Saved by the buoyancy of citrus