Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30 / Tado thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 16:04
Mijn vraag:

Ik heb een:
* Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30
* Tado thermostaat (bedraad)

Hoe moet ik deze draden aansluiten op de Intergas? Ik begrijp dat het 11 en 12 moet zijn en de volgorde niet uitmaakt. Ik kan niet achterhalen wat de huidige "dikkere" rode draad is in klem 5.

Iemand enig idee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dXwnIbUOEv0Pdlt5ai6PQ9-LEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ygJ6YZkDcSiMMoGwolXJkp8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Lekkerbek312 op 29-03-2026 11:53 ]

Beste antwoord (via Lekkerbek312 op 29-03-2026 16:04)

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

In de installatiehandleiding staat bij 10.1 een schematisch overzicht van het elektrische schema met een verwijzing naar: Externe spaar- of MIT schakelaar (bij gebruik doorverbinder verwijderen).

Op de sticker van mijn intergas kombi kompakt HRE 28/24 staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdbnClYpo3KIFJoDbnfywsFSUtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGvTTdppcAy4DkwKFT9VpHyN.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij zijn klem 4 en 5 doorverbonden met een gele draad. Dit is een standaard iets; ik heb dat niet zelf gewijzigd.

Blijkbaar is er bij jou dan een dergelijke schakelaar aanwezig.

Oh, en terugkomend op je vraag op welke klemmen de Tado aangesloten moet worden: op klem 11 en 12 indien je OT wilt gebruiken, of op 6 en 7 voor een aan/uit thermostaat.
Zoals daar nu een op aangesloten lijkt te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 29-03-2026 12:52 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

In de installatiehandleiding staat bij 10.1 een schematisch overzicht van het elektrische schema met een verwijzing naar: Externe spaar- of MIT schakelaar (bij gebruik doorverbinder verwijderen).

Op de sticker van mijn intergas kombi kompakt HRE 28/24 staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdbnClYpo3KIFJoDbnfywsFSUtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGvTTdppcAy4DkwKFT9VpHyN.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij zijn klem 4 en 5 doorverbonden met een gele draad. Dit is een standaard iets; ik heb dat niet zelf gewijzigd.

Blijkbaar is er bij jou dan een dergelijke schakelaar aanwezig.

Oh, en terugkomend op je vraag op welke klemmen de Tado aangesloten moet worden: op klem 11 en 12 indien je OT wilt gebruiken, of op 6 en 7 voor een aan/uit thermostaat.
Zoals daar nu een op aangesloten lijkt te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 29-03-2026 12:52 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 16:04
Dank, ik heb die draad op 5 laten zitten.

In eerste instantie werkte het niet, maar bleek dat ik op de thermostaat de instellingen moest omzetten van relay naar opentherm (code D01). Nu werkt het.