Nextcloud met een strik erom: hoe uniek is Microsoft…

Pagina: 1
Acties:

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-03 10:09
Artikel: review: Nextcloud met een strik erom: hoe uniek is Microsoft 365-concurrent O...
Auteur: @Kevinkrikhaar

Er wordt veel geschreven over nextcloud naar mijn gevoel, maar er wordt gemist dat er ook andere door overheiden gedragen open source alternatieven zijn. Kijk bijvoorbeeld naar het in beta zijnde mosa.cloud. Hier zou een artikel aan besteed kunnen worden wat mij betreft.

• TeaTotaller
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 15:51
Zoals velen met mij in de reacties onder het artikel klopt er veel niet aan deze partij (Office EU). Het valt Tweakers te prijzen dat het volledige (ongefilterde) interview erbij staat waarbij je meteen kan zien dat deze partij een lege huls is. Maar ik zou als ik zelf Tweakers was geen eens dit artikel hebben gepubliceerd. Het is overduidelijk dat het hier een marketingcowboy betreft gezien de website vol staat met nietszeggende woorden en geen feiten. Het was ook beter geweest als jullie contact hadden gezocht met Nextcloud GMBH zelf en hadden gevraagd waarom deze partij niet op de Trusted Partners lijst staat. Daarbij staan overigens ook vele partijen in Nederland die al veel langer Nextcloud als managed service aanbieden. Dit is een opportunistische partij 'at best' en een malafide oplichtingscam 'at worst'.

Ik zou echt aanraden om het artikel aan te passen met een disclaimer of het gehele artikel te verwijderen. Gelukkig is het niet zo'n lofzang als in de Volkskrant....dat is pas echt een schandalig slecht artikel. Wederom, het valt Tweakers dus te prijzen dat er tenminste kritische vragen werden gesteld maar je moet je afvragen of je dit soort partijen überhaupt aandacht wil geven en niet juist een trusted partner in Nederland van Nextcloud aan het woord wil laten (die wel de zaakjes op orde hebben).

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TeaTotaller schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:54:
Zoals velen met mij in de reacties onder het artikel klopt er veel niet aan deze partij (Office EU). Het valt Tweakers te prijzen dat het volledige (ongefilterde) interview erbij staat waarbij je meteen kan zien dat deze partij een lege huls is. Maar ik zou als ik zelf Tweakers was geen eens dit artikel hebben gepubliceerd. Het is overduidelijk dat het hier een marketingcowboy betreft gezien de website vol staat met nietszeggende woorden en geen feiten. Het was ook beter geweest als jullie contact hadden gezocht met Nextcloud GMBH zelf en hadden gevraagd waarom deze partij niet op de Trusted Partners lijst staat. Daarbij staan overigens ook vele partijen in Nederland die al veel langer Nextcloud als managed service aanbieden. Dit is een opportunistische partij 'at best' en een malafide oplichtingscam 'at worst'.

Ik zou echt aanraden om het artikel aan te passen met een disclaimer of het gehele artikel te verwijderen. Gelukkig is het niet zo'n lofzang als in de Volkskrant....dat is pas echt een schandalig slecht artikel. Wederom, het valt Tweakers dus te prijzen dat er tenminste kritische vragen werden gesteld maar je moet je afvragen of je dit soort partijen überhaupt aandacht wil geven en niet juist een trusted partners in Nederland van Nextcloud aan het woord wil laten (die wel de zaakjes op orde hebben).
Ik snap je punt, en dat was ook mijn eerste gedachte: Moet deze partij nog meer gratis reclame krijgen? Aan de andere kant, nu als je erop Googled komt er wel een kritischer artikel naar voren ipv dat het allemaal een lofzang is hoe dit Europa gaat redden.

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:05

Kevinkrikhaar

Redacteur

Ik zou echt aanraden om het artikel aan te passen met een disclaimer of het gehele artikel te verwijderen. Gelukkig is het niet zo'n lofzang als in de Volkskrant....dat is pas echt een schandalig slecht artikel. Wederom, het valt Tweakers dus te prijzen dat er tenminste kritische vragen werden gesteld maar je moet je afvragen of je dit soort partijen überhaupt aandacht wil geven en niet juist een trusted partner in Nederland van Nextcloud aan het woord wil laten (die wel de zaakjes op orde hebben).
Ik snap je punt, maar omdat Office EU zoveel media-aandacht krijgt en door de gemeente Den Haag wordt gepromoot, leek het ons wel waardevol om uit te zoeken wat Office EU precies aanbiedt.

Overigens heb ik voor dit artikel inderdaad contact opgenomen met Nextcloud om te verifiëren of Office EU een partner van ze is, en Nextcloud bevestigde dat. De lijst van Trusted Partners moet alleen nog bijgewerkt worden. Ik heb dit even verduidelijkt in het artikel.

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-03 22:52
Zoals velen met mij in de reacties onder het artikel klopt er veel niet aan deze partij (Office EU). Het valt Tweakers te prijzen dat het volledige (ongefilterde) interview erbij staat waarbij je meteen kan zien dat deze partij een lege huls is. Maar ik zou als ik zelf Tweakers was geen eens dit artikel hebben gepubliceerd.
Vind het juist heel tof hoe tweakers een artikel zoals dit wel publiceert, terwijl het toch voor mijn idee Office EU niet in een heel positief beeld zet.

Dit is echt een beetje kritische journalistiek waar ik voor naar Tweakers kom. Als dit niet gepubliceerd was, was ik niet op de hoogte van deze sketchy partij en zou ik deze niet hebben vermeden

[ Voor 7% gewijzigd door smiba op 29-03-2026 15:56 ]