The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
De daadwerkelijke adviesprijs in ons omringende landen is gewoon 1.99. Nederland heeft op drogisterijvlak een aardig verziekte aanbiedingencultuur, waar zelfs de twee plus een gratis deals alsnog duurder zijn dan wanneer je diezelfde tubes voor de reguliere prijs in Duitsland koopt.
Met andere woorden: Kruidvat en Etos verdienen per verkochte tube 5.5 euro extra bovenop de standaardwinst.
Vooral de drogisterijen en supermarkten strooien met deze nepkortingen. Bij Action en Die Grenze betaal je gewoon wat het kost.
Nou..._JGC_ schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:34:
... betaal je gewoon wat het kost.
Alleen de prijs is bij de ene wederverkoper hoger dan bij de andere.
Of je koopt het niet bij die dure winkel. De consument is natuurlijk vrij om te kiezen. En, marketing geconditioneerd als menig consument is, wordt er gretig gebruik gemaakt van merkengeilheid.
Onder mottto van het is duur, dus het moet wel goed zijn...
Ik koop gewoon prima tandpasta bij de Lidl. Die is nog betaalbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 29-03-2026 09:50 ]
Dit inderdaad. Ik snap al jaren niet dat iedereen daar of gewoon in lijkt te trappen of het gewoon niet interesseert. Het halve land wordt continu opgelicht maar als de benzine prijzen een paar cent stijgen dat hoor je iedereen klagen_JGC_ schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:34:
Die 1+1 gratis of 2+3 gratis acties om de week moeten ergens van betaald worden. De ene week betaal je gewoon wat het kost, de week erop is het 1 voor de prijs van 2.
Vooral de drogisterijen en supermarkten strooien met deze nepkortingen. Bij Action en Die Grenze betaal je gewoon wat het kost.
Zelfde geld voor shampoo, deodorant etc. 1+1 gratis is de prijs hoeveel het zou moeten kosten. ALLE overige weken wordt je dus bestolen.
Ik koop 1x per jaar een kleine doos vol tubes tandpasta online(sensodyne) voor 3 a 4 euro per stuk en doe daar dan het hele jaar mee.
[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 29-03-2026 13:12 ]
Zocht toevallig gisteren "Sonicare" opzet-borstels voor de Philips elektrische tandenborste.
Dacht bij Kruidvat een mooie aanbieding te zien:
2 + 3 gratis
Daar betaal je dus 20,99 euro voor 2 opzetborstels (10,50 euro per stuk). Koop je 2 sets voor 42 euro dan krijg je 3 sets gratis. Omgerekend is die ogenschijnlijke goede aanbieding dus 42 euro voor 10 opzetborsteltjes. Ofwel 4,20 euro per borsteltje.
Kijk je echter elders online dan zie je dat je overal voor die prijs borsteltjes kan kopen. 4,20 euro is zo'n beetje de adviesprijs geworden (al vraagt philips op zijn website nog altijd 8 euro per borstel).
Bij Bol.com 8 borstels voor 33 euro.
Kortom, de 2+3 bij de aanbieding was in dit geval geen 'slechte prijs', maar de normale verkoopprijs van 20,99 voor twee borstels was ronduit absurd.
Er was hier laatst ook een artikel over van de Lidl of de Aldi dat dit vooral een dingetje is op de nederlandse markt, terwijl hun liever simpelweg voor gemiddeld de laagste prijzen gaan ipv prijzen kunstmatig te verhogen om dit soort aanbiedingen in te calculeren zoals de concurrentie doet.
Zoeken op artikel icm Aldi/Lidl + aanbiedingen geeft echter heel veel ruis waardoor ik het even niet kan terugvinden.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik vind die prijzen voor die opzetborstels ook belachelijk en overweeg zelfs om weer te gaan poetsen met een gewone tandenborstel.Valorian schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:50:
Die 2+3 aanbiedingen betekenen in praktijk dat als je 5 verpakkingen koopt je de normale prijs betaald ipv jezelf oplicht
Zocht toevallig gisteren "Sonicare" opzet-borstels voor de Philips elektrische tandenborste.
2 + 3 gratis
Daar betaal je dus 20,99 euro voor 2 opzetborstels (10,50 euro per stuk). Koop je 2 sets voor 42 euro dan krijg je 3 sets gratis. Omgerekend is die ogenschijnlijke goede aanbieding dus 42 euro voor 10 opzetborsteltjes. Ofwel 4,20 euro per borsteltje.
Kijk je echter elders online dan zie je dat je overal voor die prijs borsteltjes kan kopen. 4,20 euro is zo'n beetje de adviesprijs geworden (al vraagt philips op zijn website nog altijd 8 euro per borstel).
Kortom, de 2+3 bij de aanbieding was in dit geval geen 'slechte prijs', maar de normale verkoopprijs van 20,99 voor twee borstels was ronduit absurd.
Voor 20 a 30 euro kun je aardig wat gewone tandenborstels kopen.
Je kunt ook huismerk opzetborstels kopen.Frappuccino schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:02:
[...]
Ik vind die prijzen voor die opzetborstels ook belachelijk en overweeg zelfs om weer te gaan poetsen met een gewone tandenborstel.
Dat hangt maar net van je type e-borstel af.
Action koopt ook veel via Oost Europa in en grijze import etc.rimave schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:26:
Het valt mij op dat prijzen van tubes tandpasta door het plafond gaan de laatste tijd. Men vraagt rustig 7,50 voor een tube tandpasta of bied er als aanbieding 2 voor 10 euro aan. Dat zijn vaak de a merken, zoals Elmex, Sensodyne, Paradontax, etc.
Nu had budget shop Action laatst Sensodyne in de aanbieding voor 1,99. Zo’n tube kost bij de drogist dus minstens 5 euro per tube. Hoe doet de Action dat en is het wel echte Sensodyne wat er in de tube zit?
Ik weet dat de Action vaak partijen opkoopt, maar ze hebben dit al vrij lang in het assortiment. Ook lijkt het legitieme Sensodyne te zijn. Althans ik zie geen verschil tussen de dure tubes of die van de Action. Ja, qua uiterlijk zijn het andere tubes, maar de ingrediënten en fabrikant zijn gelijk. Hoe kan dit?
Ik heb een oral b io2(geloof ik). En kan gewoon bij action een 8 pack geloof ik kopen voor 5 euro ofzo.Frappuccino schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:02:
[...]
Ik vind die prijzen voor die opzetborstels ook belachelijk en overweeg zelfs om weer te gaan poetsen met een gewone tandenborstel.
Opzetborstels, scheermesjes etc. zie ik bijna hetzelfde als koffiecups; daar halen ze hun winst uit, niet het apparaat. Al zijn tandenborstels zelf tegenwoordig ook belachelijk duur met prijzen die al snel richting de €250+ gaan.Frappuccino schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:02:
[...]
Wat betreft tandpasta. Als je niet weet dat je die in Nederland niet moet kopen als ze niet in de aanbieding zijn (wat ze altijd wel ergens zijn), dan leef je onder een aardige steen of heb je de luxe om nooit naar prijskaartjes te hoeven kijken.
Overigens koop je voor €0,75 ook al gewoon een AH-huismerk tube zonder aanbieding en voor het dubbele een merk.
https://www.ah.nl/product.../care-tandpasta-cool-mint
https://www.jumbo.com/pro...tandpasta-125ml-746381TUB
[ Voor 32% gewijzigd door henri86 op 29-03-2026 14:55 ]
Ja, dat is echt, een grote keten als Action komt er niet mee weg om namaak in het schap te leggen. Grote fabrikanten doen er alles aan om hun merknaam te beschermen. Want als fabrikant wil je geen producten in het schap die jij niet hebt gemaakt, die jij niet hebt getest, maar waar jouw naam wel op staat.rimave schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:26:
Ook lijkt het legitieme Sensodyne te zijn. Althans ik zie geen verschil tussen de dure tubes of die van de Action. Ja, qua uiterlijk zijn het andere tubes, maar de ingrediënten en fabrikant zijn gelijk. Hoe kan dit?
Dus, als het product er anders uitziet, dan kan het een ander product zijn, met andere ingrediënten, maar het is wel Sensodyne. Action zal waarschijnlijk veel buiten Nederland inkopen en veel fabrikanten passen hun product aan de voorkeuren van de lokale markt aan. Een tandpasta uit een ander land kan daardoor (bijvoorbeeld) anders smaken dan we van hetzelfde merk in Nederland gewend zijn.
Dat is de hele truc!Frappuccino schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:02:
[...]
Hierom gooien ze ook vaak een Dolce Gusto in de aanbieding voor 30 euro, om je vervolgens 75c per kopje koffie te laten betalen. Ook hiervoor kun je beter terecht bij de huismerken/groothandel/buurlanden.
Eh?
Een goedkoop apparaat met dure verbruiksmaterialen is letterlijk al zo oud als het wegwerpproduct. Toen mijnheer Gilette de "safety razor" ontwikkelde waren de dubbelzijdige scheermesjes die daarin gingen het eerste product ooit dat bedoeld was om na een paar keer gebruiken weg te gooien. Het idee was dus dat je een houder kocht (een "krabbertje") waarin je dan die mesjes gebruikte om te scheren.
En die houder gaat meerdere mensenlevens mee (ik heb er een uit 1948) maar die mesjes moesten Gilette het geld opleveren. Helaas bleek een dubbelzijdig mesje met een paar gaten erin niet te patenteren, zodat die vlieger niet opging: binnen de kortste keren waren er tientallen merken mesjes op de markt, vele malen goedkopern dan wat Gilette ervoor wilde vragen.
Ironisch genoeg is het vandaag de dag wel de goedkoopste manier om je te scheren
Zal je even een leuk verschil tonen...Valorian schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:50:
Die 2+3 aanbiedingen betekenen in praktijk dat als je 5 verpakkingen koopt je de normale prijs betaald ipv jezelf oplicht
2 + 3 gratis
https://www.dm.de/philips...weiss-p8720689036894.html
Ja je moet er voor naar Duitsland, maar als je een hoop zaken combineert kan je goedkoper uit zijn...
Ik ben om die reden ook geswitched naar DE scheren toen ik merkte dat de losse mesjes voor een Gillette krabber steeds duurder werden. Heb mede daarom nooit een electrische tandenborstel gekocht en blijf ook verre van die koffieapparaten met gepatenteerde kuipjes. Dito voor inkjetprinters waar de navullingen duurder zijn dan de printer zelf. En tegenwoordig mijd ik fysieke producten die aan een online abonnement gekoppeld zijn.Dido schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:26:offtopic:
Een goedkoop apparaat met dure verbruiksmaterialen is letterlijk al zo oud als het wegwerpproduct. Toen mijnheer Gilette de "safety razor" ontwikkelde waren de dubbelzijdige scheermesjes die daarin gingen het eerste product ooit dat bedoeld was om na een paar keer gebruiken weg te gooien. Het idee was dus dat je een houder kocht (een "krabbertje") waarin je dan die mesjes gebruikte om te scheren.
En die houder gaat meerdere mensenlevens mee (ik heb er een uit 1948) maar die mesjes moesten Gilette het geld opleveren. Helaas bleek een dubbelzijdig mesje met een paar gaten erin niet te patenteren, zodat die vlieger niet opging: binnen de kortste keren waren er tientallen merken mesjes op de markt, vele malen goedkopern dan wat Gilette ervoor wilde vragen.
Ironisch genoeg is het vandaag de dag wel de goedkoopste manier om je te scheren
Ik gebruik ook nog Nespresso, maar steeds minder (vervangen door ESE pads)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De reden van mijn gedachte hierbij is dat Action ook wel eens zakjes chips heeft voor nog geen euro waarbij de AH met droge ogen 3 euro vraagt voor datzelfde zakje. Naar mijn idee koopt de Action een bulk van die zakjes in omdat er een drukfout op de verpakking zit.downtime schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:02:
[...]
Ja, dat is echt, een grote keten als Action komt er niet mee weg om namaak in het schap te leggen. Grote fabrikanten doen er alles aan om hun merknaam te beschermen. Want als fabrikant wil je geen producten in het schap die jij niet hebt gemaakt, die jij niet hebt getest, maar waar jouw naam wel op staat.
Dus, als het product er anders uitziet, dan kan het een ander product zijn, met andere ingrediënten, maar het is wel Sensodyne. Action zal waarschijnlijk veel buiten Nederland inkopen en veel fabrikanten passen hun product aan de voorkeuren van de lokale markt aan. Een tandpasta uit een ander land kan daardoor (bijvoorbeeld) anders smaken dan we van hetzelfde merk in Nederland gewend zijn.
En bij veel Action producten is er een extra sticker over de ingrediënten lijst geplakt met Nederlandse tekst er op. Dat is inderdaad spul wat goedkoop in Oost Europa ingekocht is.
En het is ook niet allemaal slecht spul. Laatst een pot muurverf gekocht in een kek kleurtje. Dekt in 1 keer als een malle en verft ook nog fijner dan Histor.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
In de tijd dat het relevant was:
€0,19 max per luier
€0,08 max voor een vaatwastablet (we zijn nu om naar poeder, zit op €0,03/ronde)
Kiloprijs van snoep, chocolade, koffie, literprijs van zeep, shampoo etc.
Op die manier herken je direct echt een aanbieding. Met een AI tooltje kun je ook nog een database aanleggen met bijvoorbeeld het scannen van een barcode.
Hoe action het doet? Grijze import. Iets inkopen voor gebied A en dan toch leveren in gebied B. Vandaar ook die ingrediënten stickers, want ze zijn verantwoordelijk voor het correct informeren van de lokale consument. Mij viel onlangs ook al op dat opeens Nivea deo voor <€2 werd aangeboden daar. Het lijkt er op dat ze de productgroepen waarvoor je naar DE zou rijden nu in NL als niet geadverteerd lokkertje te brengen.
aw snap, was dat het alweer?
Wat wil je precies aantonen? Dat is €6,65 per borsteltje en volgens de doos ook 2+1 gratis. Nog steeds veel duurder dan wat @Valorian aangeeft.Speedmaster schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:38:
[...]
Zal je even een leuk verschil tonen...
https://www.dm.de/philips...weiss-p8720689036894.html
Ja je moet er voor naar Duitsland, maar als je een hoop zaken combineert kan je goedkoper uit zijn...
Ik kocht die borstels ook altijd online toen ik nog een Sonicare had. Maar het zijn ook geen prijzen waar ik echt wakker van lag. Je doet 3 maanden met zo'n opzetborstel, dus met een 8-pack doe je 2 jaar, 17 Euro per jaar is niet absurd veel.
Heb nu al een paar jaar een boombrush (ja met abonnement), 24 Euro per jaar aan borstels, maar na 3 Sonicares versleten te hebben binnen 10 jaar werd me dat een te dure grap.
En verder... qua drogisterij artikelen en wasmiddel ben ik al een tijd overgestapt op huismerken, ik merk ook echt geen verschil. Je koopt het gewoon wanneer je het nodig hebt zonder op de aanbieding te moeten wachten. Supermarkt hoppen doe ik ook niet, gewoon één keer peer week naar mijn vaste supermarkt.
[ Voor 15% gewijzigd door Klippy op 29-03-2026 20:58 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Wij gaan een keer of twee per jaar naar Duitsland toe. M'n ouders wonen op een half uurtje van een Kaufland en DM, dus droppen we daar ons zoontje en hond en gaan we op ons gemakje shoppen daar. De laatste keer was in september vorig jaar. Voor 35 euro bij de DM douchegel, badschuim, shampoo, makeup doekjes en conditioner gehaald en we hebben nu nog steeds een behoorlijke voorraadjongetje schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:58:
Je kunt ook gewoon huismerk tandpasta kopen. En anders 1 keer per jaar naar de DM in Duitsland inkopen doen, niet alleen tandpasta is daar goedkoper maar zo goed als alles. Kun je meteen drank halen en tanken.
Vlees bij de Kaufland is ook echt aanzienlijk goedkoper én lekkerder. Hun half-om-half gehakt is vergelijkbaar met wat je hier bij de slager zou halen qua smaak.
Dus ja, douchegel, deo, tandpasta en andere vergelijkbare verzorgingsproducten halen bij de Action of in Duitsland. Als je het haalt in de supermarkt of bij een drogisterij ben je dief van je eigen portemonnee.
Punt is zelfs met korting zijn dit soort dingen in Nederland nog steeds te duur.Admiral Freebee schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:29:
Een hoge standaardprijs en frequente grote "kortingen" is een mooi model om aan prijsdifferentiatie te doen. De prijsbewuste consument weet dat hij best wel even kan wachten tot een aanbieding en koopt dan een voorraadje en de consument die minder prijsbewust is en gewoon in het mandje gooit wat hij nodig heeft betaalt een hoge prijs. Er zit natuurlijk wel wat lekkage naar de klant die tijdens de aanbieding toevallig tandpasta nodig heeft maar over het algemeen werkt het wel lekker en je hebt heel wat klanten die minder prijsbewust zijn of redelijk ongepland winkelen waardoor ze de dure producten wel kopen.
Wat zou jij doen dan? 10 borstels aanschaffen voor €42 of een doosje voor de volle prijs?Klippy schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:54:
[...]
Wat wil je precies aantonen? Dat is €6,65 per borsteltje en volgens de doos ook 2+1 gratis. Nog steeds veel duurder dan wat @Valorian aangeeft.
Ik kocht die borstels ook altijd online toen ik nog een Sonicare had. Maar het zijn ook geen prijzen waar ik echt wakker van lag. Je doet 3 maanden met zo'n opzetborstel, dus met een 8-pack doe je 2 jaar, 17 Euro per jaar is niet absurd veel.
Heb nu al een paar jaar een boombrush (ja met abonnement), 24 Euro per jaar aan borstels, maar na 3 Sonicares versleten te hebben binnen 10 jaar werd me dat een te dure grap.
En verder... qua drogisterij artikelen en wasmiddel ben ik al een tijd overgestapt op huismerken, ik merk ook echt geen verschil. Je koopt het gewoon wanneer je het nodig hebt zonder op de aanbieding te moeten wachten. Supermarkt hoppen doe ik ook niet, gewoon één keer peer week naar mijn vaste supermarkt.
De winkel dwingt je om er gelijk 10 van aan te schaffen. Ik gooi ze dan in de badkamerkast, komen achterin te liggen en vergeet dat ik ze heb. Terwijl ik eigenlijk maar één doosje tandenborstels of misschien twee zou willen kopen.
Nu kom ik een paar keer per jaar in Duitsland, dus inderdaad de DM wordt ook hier leeggekocht.
Vroeger deed ik ook altijd huismerken voor drogisterij-artikelen. Maar toen kreeg ik een vriendin en die had er een andere mening over
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
De keuze is er eigenlijk niet in NL.ehtweak schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:48:
[...]
Nou...je betaalt altijd wat het kost!
Alleen de prijs is bij de ene wederverkoper hoger dan bij de andere.![]()
Of je koopt het niet bij die dure winkel. De consument is natuurlijk vrij om te kiezen. En, marketing geconditioneerd als menig consument is, wordt er gretig gebruik gemaakt van merkengeilheid.
Onder mottto van het is duur, dus het moet wel goed zijn...
Ik koop gewoon prima tandpasta bij de Lidl. Die is nog betaalbaar.
De A-merken zijn hier overal te duur (behalve soms bij 'Action' of 'die Grenze'). Ooit een hele aflevering van Keuringsdienst van Waarde over geweest. Prijzen voor drogisterij producten in NL worden kunstmatig hoog gehouden.
In DE koop je die A-merken voor een fractie van onze prijs, gewoon in elke supermarkt. Om die reden kom ik ook meerdere keren per maand bij onze oosterburen.
Als je dan toch al naar Kaldenkirchen rijd: Een paar kilometer verder in Nettetal zit een grote Kaufland (én een DM, Aldi-Süd, ...)Wokschotel schreef op maandag 30 maart 2026 @ 07:27:
Dat doen wij ook. 1 x per half jaar naar de DM en de Trinkgut in Kaldenkirchen als we toch naar de kerstmarkt of iet anders rijden, auto volledig volladen met drogisterijartikelen en (fris)drank en je bent lekker goedkoop uit. En tanken hier vlakbij in Baarle-Hertog uiteraard
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het zijn over het algemeen geen afgekeurde partijen (de fabrikanten vernietigen die liever dan dat ze de bulkmarkt op gaan).rimave schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:46:
[...]
De reden van mijn gedachte hierbij is dat Action ook wel eens zakjes chips heeft voor nog geen euro waarbij de AH met droge ogen 3 euro vraagt voor datzelfde zakje. Naar mijn idee koopt de Action een bulk van die zakjes in omdat er een drukfout op de verpakking zit.
Action koopt dezelfde chips bij dezelfde leverancier.
Het verschil zit er in dat supermarkten in Nederland zeer ruime marges aanhouden. Dat doen ze enerzijds om zichzelf te beschermen tegen een nieuwe supermarktoorlog, maar ook om ervoor te zorgen dat de producten regelmatig "in de aanbieding" kunnen, zodat ze de concurrent weer een hak zetten. Zoals al veel gezegd in dit topic, zijn de prijzen die je per stuk betaald "in de aanbieding" eigenlijk de prijzen die de producten zouden moeten kosten (en in de buurlanden ook kosten).
Action's prijzen liggen veel dichter tegen die normale verkoopprijzen aan. Idem met Lidl en Aldi.
Het zijn geen afgekeurde partijen, of partijen die dicht tegen de houdbaarheidsdatum aanliggen. Dat het voor Oost-Europa (of welke andere markt dan ook) bedoelde versies zijn, klopt soms, maar meestal niet. De meeste producten zijn identiek aan de versie die je in andere Nederlandse winkels kunt kopen.
Neem bijvoorbeeld Hotwheels-autootjes. Bij Intertoys betaal je anderhalf keer zoveel voor hetzelfde autootje in vergelijking tot Action. Toch zijn het dezelfde autootjes, in dezelfde verpakking. De Nederlandse importeur bevestigd ook dat de autootjes die Action verkoopt, op de reguliere wijze zijn ingekocht en dus niet uit een andere deelmarkt afkomstig zijn.
Met andere woorden: Intertoys gooit er een flink hogere marge bovenop in vergelijking met Action.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl
Wij zijn ~2x per jaar in Duitsland maar vergeten altijd een lijstje te maken.e.looijenga schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:13:
Het is al genoemd, maar kijk ook eens bij DM. Je schrikt je rot van de prijsverschillen in Duitsland. Via de app bestellen, coupons wel aanklikken, en als je toch kiest voor afhalen gelijk langs de Kaufland voor boodschappen. Tanken niet vergeten uiteraard als je er toch bent 😉
Laatste keer dat ik zelf dingen ging halen bij de DM was ik ook aan het vergelijken met de AH, Jumbo en kruidvat websites, en was het prijsverschil op veel items eigenlijk verwaarloosbaar. Hooguit dubbeltjes tot een euro voor een grootverpakking wasmiddel.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Wat andere artikelen als deo, shampoo maar ook koffie aangaat: Domweg lastig dat je moet wachten op de terugkerende 1+1 acties om een voorraad in te slaan, voldoende om te overbruggen.
AH Perla koffie is wel een huismerk maar ook deze gaat regelmatig 1+1. Laatste keer weer 20 pakken gekocht om maanden mee te doen. Dit scheelt echt veel geld. Wat zou het fijn zijn als die bulkinkopen niet nodig zouden zijn, ik ga er echt niet meer door gebruiken. Wat schiet die winkel er mee op met een verkooppiek en daarna een lange stilte.
En borrels als whiskey koop ik online voor een prijs die gelijk of lager is dan de acties van Gall & Gall.
Op Amazon.de kun je vaak ook veel goedkoper drogisterij-artikelen bestellen. Je betaalt dan wel (hogere) verzendkosten, maar die betaal je maar 1x per totale bestelling dacht ik. Als je veel bestelt kan dat veel schelen. Wasmiddel, tandpasta, deodorant, dit haal ik daar allemaal vandaan en is er de volgende dag.DropjesLover schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:48:
[...]
Wij zijn ~2x per jaar in Duitsland maar vergeten altijd een lijstje te maken.
Laatste keer dat ik zelf dingen ging halen bij de DM was ik ook aan het vergelijken met de AH, Jumbo en kruidvat websites, en was het prijsverschil op veel items eigenlijk verwaarloosbaar. Hooguit dubbeltjes tot een euro voor een grootverpakking wasmiddel.
We wonen aan de grens dus voor ons is het een no-brainer, ik pak ook altijd de Trinkgut erbij (kratje Krombacher voor 12 euro, kratje Stephaner/Paulaner 15 euro, dat is bijna 1/3e van de prijs t.o.v. de Appie
Vaak bu'j te bang!
Een van de voordelen van in Zuid Limburg wonen. Vanuit mijn voordeur tot aan de eerste DM en Kaufland is 8 minuten rijden. Voor dit soort zaken ideaal!jongetje schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:58:
Je kunt ook gewoon huismerk tandpasta kopen. En anders 1 keer per jaar naar de DM in Duitsland inkopen doen, niet alleen tandpasta is daar goedkoper maar zo goed als alles. Kun je meteen drank halen en tanken.
Dat lijkt op de truc met de inkjetprinters. Een printer voor 3 ror 4 tientjes, maar je daarna wel blauw betalen aan inktcartridges.R3NC0N schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:03:
[...]
Dat is de hele truc!
Hierom gooien ze ook vaak een Dolce Gusto in de aanbieding voor 30 euro, om je vervolgens 75c per kopje koffie te laten betalen. Ook hiervoor kun je beter terecht bij de huismerken/groothandel/buurlanden.
In de toekomst gaan we ook wel meer langs een DM gaan, 120km rijden voor ons maar vorig jaar eens een grote "buit" gehaald met deodorant, (hand)zeep etc. Achteraf prijzen eens online bekeken met vergelijkbare producten en kwamen zo'n 80 euro duurder uit.
Heb je een wetenschappelijk onderbouwde bron hiervoor?Dabbel schreef op maandag 30 maart 2026 @ 00:46:
Weetje wat nog meer helpt? Veel minder tandpasta op je borstel doen. Tandpasta is helemaal niet zo goed voor je door de fluoride wat erin zit. Je moet ongeveer een doperwt aan tandpasta gebruiken per keer. Dat kan alweer 50% schelen.
Zero compensation
Meeste mensen gebruiken inderdaad teveel tandpasta: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9375012/Internet Janny schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:45:
Heb je een wetenschappelijk onderbouwde bron hiervoor?
Je gaat er niet dood van, maar het is onnodig. De reclames met de oude borstels zijn hier verantwoordelijk voor.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik bedoelde dat fluoride slecht isgambieter schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:12:
[...]
Meeste mensen gebruiken inderdaad teveel tandpasta: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9375012/
Je gaat er niet dood van, maar het is onnodig. De reclames met de oude borstels zijn hier verantwoordelijk voor.
Zero compensation
Te veel fluoride is niet goed voor kinderen, daar gaat het onderzoek over.gambieter schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:12:
[...]
Meeste mensen gebruiken inderdaad teveel tandpasta: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9375012/
Voor volwassenen niet echt een probleem.
Uiteindelijk is tandpasta heel erg simpel, 1450 ppm fluoride en een beetje schuurmiddel. Meer is niet nodig.
Dus ik koop mijn tandpasta bij de Lidl voor rond de euro per tube. Verschillende smaakjes (ook ala paradontax) en ook voor gevoelige tanden.
Nergens voor nodig om dure A-merk zooi te kopen.
En dat geldt voor zoveel dingen. 1 fles Robijn kost rond de 10 euro en het AH huismerk 2.50 per fles. Maakt net zo goed schoon en komt goed uit de testen. Dus je kan beter overstappen op huismerken dan naar Duitsland rijden of naar de action te gaan. We zijn als Nederlanders te merkentrouw.
Je kan googlen. Er is een reden waarom je de tandpasta moet uitspugen en dat kinderen speciale tandpasta hebben met minder fluoride omdat ze nog niet weten hoe ze moeten uitspugen.Internet Janny schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:45:
[...]
Heb je een wetenschappelijk onderbouwde bron hiervoor?
Aah de bekende je moet zelf onderzoek doen. Als ik dat doet lees ik dat het voornamelijk erg goed voor onze tanden is. En dat het overal en nergens in ziet(zelfs ons drinkwater(moeten we die dan ook niet meer drinken??)). En voor het schadelijk is voor een volwassenen moet je een hele tube tandpasta consumeren. Dat doe ik niet op mijn borstel hoor. En daarmee pleit ik niet slik het maar lekker door die tandpasta. Maar laten we ook niet panisch over doen.Dabbel schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:32:
[...]
Je kan googlen. Er is een reden waarom je de tandpasta moet uitspugen en dat kinderen speciale tandpasta hebben met minder fluoride omdat ze nog niet weten hoe ze moeten uitspugen.
https://gezondnu.nl/gezon...rlijk-is-het-echt-voor-je
minder dan 60 melding per jaar voor mensen die 5 jaar of ouder zijn dat is echt niets. iets meer tandpasta brengt je echt niet ineens in een gevaren zone
[ Voor 20% gewijzigd door loki504 op 31-03-2026 16:09 ]
Fluoride is nu juist het goedje wat helpt tegen tandbederf.Dabbel schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:32:
[...]
Je kan googlen. Er is een reden waarom je de tandpasta moet uitspugen en dat kinderen speciale tandpasta hebben met minder fluoride omdat ze nog niet weten hoe ze moeten uitspugen.
Er zijn ook tandartsen die zeggen dat je na het poetsen niet moet spoelen met water.
Alleen het overschot aan tandpasta uitspugen.
Dat klopt, het 1 wil niet zeggen dat het de ander uitsluit. Het kan goed zijn voor je tanden, maar te veel is er kans op fluoroserimave schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:33:
[...]
Fluoride is nu juist het goedje wat helpt tegen tandbederf.
Er zijn ook tandartsen die zeggen dat je na het poetsen niet moet spoelen met water.
Alleen het overschot aan tandpasta uitspugen.
Nee, het is de bekende in 10 minuten heb je zelf het werk gedaan ipv iemand anders zijn of haar tijd verdoen. Als je er in geïnteresseerd bent, dan doe je de research zelf.loki504 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:21:
[...]
Aah de bekende je moet zelf onderzoek doen. Als ik dat doet lees ik dat het voornamelijk erg goed voor onze tanden is. En dat het overal en nergens in ziet(zelfs ons drinkwater(moeten we die dan ook niet meer drinken??)). En voor het schadelijk is voor een volwassenen moet je een hele tube tandpasta consumeren. Dat doe ik niet op mijn borstel hoor. En daarmee pleit ik niet slik het maar lekker door die tandpasta. Maar laten we ook niet panisch over doen.
https://gezondnu.nl/gezon...rlijk-is-het-echt-voor-je
minder dan 60 melding per jaar voor mensen die 5 jaar of ouder zijn dat is echt niets. iets meer tandpasta brengt je echt niet ineens in een gevaren zone
Als je zelf had gezocht, dan wist je dat in water van nature fluoride zit in een zeer lage dosis. Veel lager dan tandpasta. Dus ik weet niet waarom je tandpasta vergelijkt met water. Leg uit waarom kinderen kindertandpasta hebben? Ik zeg letterlijk halveer je tandpasta, en jij vergelijk dat met panisch worden. Okay man.
[ Voor 63% gewijzigd door Dabbel op 01-04-2026 00:34 ]
En we komen beiden tot een andere conclusie. Er is kinderpasta omdat zoals de link al zegt kinderen het doorslikken en constant die hoeveelheid niet goed is. Ik geef zelfs nog een links dat van de 600 per jaar 90% onder de 5 jaar zijn. Die overige 10% kunnen ook onder de 10 en boven de 65+ zijn.... dus niet nodig om daar in een prijs topic over in te gaan. En zols mijn oma altijd zij overal waar te voor staat is niet goed behalve tevreden maar ook dat niet altijd.Dabbel schreef op woensdag 1 april 2026 @ 00:13:
[...]
Dat klopt, het 1 wil niet zeggen dat het de ander uitsluit. Het kan goed zijn voor je tanden, maar te veel is er kans op fluorose
[...]
Nee, het is de bekende in 10 minuten heb je zelf het werk gedaan ipv iemand anders zijn of haar tijd verdoen. Als je er in geïnteresseerd bent, dan doe je de research zelf.
Als je zelf had gezocht, dan wist je dat in water van nature fluoride zit in een zeer lage dosis. Veel lager dan tandpasta. Dus ik weet niet waarom je tandpasta vergelijkt met water. Leg uit waarom kinderen kindertandpasta hebben? Ik zeg letterlijk halveer je tandpasta, en jij vergelijk dat met panisch worden. Okay man.
Jij zegt letterlijk zelf
Tandpasta is helemaal niet zo goed voor je door de fluoride wat erin zit.
Maar tandpasta is wel goed voor je door de fluoride. En daar gaat echt een beetje extra op je tanden niets aan veranderen anders moest je wel naspoelen. Tuurlijk is doorslikken nket goed maar als het goed is doe je dat ook niet. En waarom zeg ik dat we er niet panisch over moeten doen? Omdat fluoride zoals je zelf misschien ook wel weet door een hoop mensen wordt gezien als iets extreems slecht waar je van alles en nog wat van krijgt als je daar iets van binnenkrijgt en dat er 0 voordelen aanzitten... en als er dan om bewijs wordt gevraagd krijg je doe je eigen onderzoek maar. Tja dan krijg je (misschien onterecht) de stempel wappie. Dus misschien bij zulke gevoelige onderwerpen direct duidelijk zijn en niet zeggen doe je eigen onderzoek maar. Want dan krijg je dit.
En eigenonder zoek is een gevaarlijk statement want misschien zijn er mensen die naar die nature gekkies luisteren. En zeggen dat je zelfs je water moeten filteren en dat je van bepaalde snoepjes ADHD en Autisme krijgt... dus ja daarom reageer ik fel op de combi fluoride is slecht en doe je eigen onderzoek.
[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 01-04-2026 07:32 ]
Bedankt dat je bevestigt dat doorslikken niet goed is. Zelfs met bronnen. Blijkbaar zit er toch iets in tandpasta wat niet goed is. Ik vraag me af wat.loki504 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:30:
[...]
En we komen beiden tot een andere conclusie. Er is kinderpasta omdat zoals de link al zegt kinderen het doorslikken en constant die hoeveelheid niet goed is. Ik geef zelfs nog een links dat van de 600 per jaar 90% onder de 5 jaar zijn. Die overige 10% kunnen ook onder de 10 en boven de 65+ zijn.... dus niet nodig om daar in een prijs topic over in te gaan. En zols mijn oma altijd zij overal waar te voor staat is niet goed behalve tevreden maar ook dat niet altijd.
Jij zegt letterlijk zelf
Tandpasta is helemaal niet zo goed voor je door de fluoride wat erin zit.
Maar tandpasta is wel goed voor je door de fluoride. En daar gaat echt een beetje extra op je tanden niets aan veranderen anders moest je wel naspoelen. Tuurlijk is doorslikken nket goed maar als het goed is doe je dat ook niet. En waarom zeg ik dat we er niet panisch over moeten doen? Omdat fluoride zoals je zelf misschien ook wel weet door een hoop mensen wordt gezien als iets extreems slecht waar je van alles en nog wat van krijgt als je daar iets van binnenkrijgt en dat er 0 voordelen aanzitten... en als er dan om bewijs wordt gevraagd krijg je doe je eigen onderzoek maar. Tja dan krijg je (misschien onterecht) de stempel wappie. Dus misschien bij zulke gevoelige onderwerpen direct duidelijk zijn en niet zeggen doe je eigen onderzoek maar. Want dan krijg je dit.
En eigenonder zoek is een gevaarlijk statement want misschien zijn er mensen die naar die nature gekkies luisteren. En zeggen dat je zelfs je water moeten filteren en dat je van bepaalde snoepjes ADHD en Autisme krijgt... dus ja daarom reageer ik fel op de combi fluoride is slecht en doe je eigen onderzoek.
Je kan letterlijk dezelfde goede eigenschappen behalen en risico verlagen voor de slechte eigenschappen met de helft van de hoeveelheid tandpasta. Dat scheelt dus 50% van je geld. Blijkbaar is dat niet relevant voor de prijstopic. 😅
Sinds wanneer is eigen onderzoek inferieur vergeleken met blindelings advies volgen van random mensen op Tweakers? Je moet altijd dubbel checken. Hoezo slecht advies hahaha.
[ Voor 61% gewijzigd door Dabbel op 01-04-2026 08:40 ]
Waarom zit er dat slechte spul dan in tandpasta? Zal het dan toch goed zijn....Dabbel schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:47:
[...]
Bedankt dat je bevestigt dat doorslikken niet goed is. Zelfs met bronnen. Blijkbaar zit er toch iets in tandpasta wat niet goed is. Ik vraag me af wat.
Je kan letterlijk dezelfde goede eigenschappen behalen en risico verlagen voor de slechte eigenschappen met de helft van de hoeveelheid tandpasta. Dat scheelt dus 50% van je geld. Blijkbaar is dat niet relevant voor de prijstopic. 😅
Sinds wanneer is eigen onderzoek inferieur vergeleken met blindelings advies volgen van random mensen op Tweakers? Je moet altijd dubbel checken. Hoezo slecht advies hahaha.
En het ging om prijs verschil tussen verschillende winkels. Niet hoe kan ik zo goedkoop mogelijk uit zijn met tandpasta. En ik neem helemaal niets van iemand aan zonder onderbouwen. En als je gaat roepen doe je eigen onderzoek dan ben je af. Zonnebrand help ook tegen huidkanker. Maar ik zou het niet doorslikken.
Nee want je doet zonnebrand ook altijd al in je mond hahahahahaloki504 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:45:
[...]
Waarom zit er dat slechte spul dan in tandpasta? Zal het dan toch goed zijn....
En het ging om prijs verschil tussen verschillende winkels. Niet hoe kan ik zo goedkoop mogelijk uit zijn met tandpasta. En ik neem helemaal niets van iemand aan zonder onderbouwen. En als je gaat roepen doe je eigen onderzoek dan ben je af. Zonnebrand help ook tegen huidkanker. Maar ik zou het niet doorslikken.
En jij slikt blijkbaar je tandpasta door....Dabbel schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:54:
[...]
Nee want je doet zonnebrand ook altijd al in je mond hahahahaha
Blijkbaar? Blijkbaar uit wat? Jij bent diegene die zonnebrand vergelijkt met tandpasta hahahaloki504 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:02:
[...]
En jij slikt blijkbaar je tandpasta door....
Er zit wel meer slecht spul in tandpasta. Parodontax doet er titanium dioxide in. Niet voedselveilig, mogelijk kankerverwekkend, maar omdat je cosmetica niet opeet mag het daar wel in gebruikt worden. Maar je tanden worden er zo mooi wit van en dus verkoopt het beter.loki504 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:45:
[...]
Waarom zit er dat slechte spul dan in tandpasta? Zal het dan toch goed zijn....
SLS breekt je slijmvliezen af, maar zit toch in de meeste tandpasta's, want mensen associëren veel schuim met schone tanden.
Fluoride is een noodzakelijk kwaad om je tanden gezond te houden, de voordelen zijn groter dan de eventuele nadelen.
En jij begint over absoluut niet groter dan een ert hoor... terwijl je dit allemaal had kunnen voorkomen door te zeggen teveel fluoride is niet goed voor je. Dan was er niets aan de hand..Dabbel schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:09:
[...]
Blijkbaar? Blijkbaar uit wat? Jij bent diegene die zonnebrand vergelijkt met tandpasta hahaha
En ik vergleek het met zonnebrand om te laten zien dat als je je aan instructies houd er weinig aan de hand is(wat kinder onder de 5 over het algemeen niet kunnen dus een aangepast product krijgen).
[ Voor 91% gewijzigd door Tha Deo op 01-04-2026 13:41 ]
Door de helft van de tandpasta te gebruiken bespaar je 50% en behoud je dezelfde voordelen en verlaag je de risico’s.loki504 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:21:
[...]
En jij begint over absoluut niet groter dan een ert hoor... terwijl je dit allemaal had kunnen voorkomen door te zeggen teveel fluoride is niet goed voor je. Dan was er niets aan de hand..
En ik vergleek het met zonnebrand om te laten zien dat als je je aan instructies houd er weinig aan de hand is(wat kinder onder de 5 over het algemeen niet kunnen dus een aangepast product krijgen).
Die doperwt is een advies. Je weet wel, aan de instructies houden zoals jij het zegt. Hahaha
Het is duidelijk dat TS geld wil besparen. Door dezelfde tandpasta voor de helft vd prijs elders te kopen en de dosering nog een keer te halveren kan hij of zij 75% besparen. No brainer. Maar ondertussen klets jij over je kan, maar doet het niet, ook zonnebrand drinken lololol
[ Voor 204% gewijzigd door Dabbel op 01-04-2026 12:07 ]
Ok als grensbewoner heb ik het makkelijk maar mocht je dat nou niet zijn dan loont zich een jaarlijks tripje naar onze oosterburen wel.
Bij DM kun je een veelvoud aan verschillende tandpasta's krijgen die het goed doen in testen. Andere Duitse drogisterijen die je kunt vinden zijn Rossmann en Müller. In Duitsland is het zo dat de prijzen van de filialen onderling nogal kunnen verschillen. Zo zul je merken dat een DM in een achterstandswijk relatief goedkoper is dan een DM filiaal dicht bij de grens of in een 'gegoede' buurt.
Voor de mensen die hun slag willen slaan: het huismerk van DM is Dontodent en deze tubes kosten voor 125ml circa €0.50 tot €0,95 per stuk afhankelijk van wat je wil. Daarmee ben je in sommige gevallen dus met 8 tubes goedkoper uit als 1 enkele tube in Nederland die dan nog niet eens in de aanbieding maar (dat wel) van een 'gerenommeerd merk' is.
Linkje van de tandpasta hier te vinden.
Extra tip: Ga niet het eerste het beste filiaal over de grens in maar kijk eens naar een dorp/stad(je) 20+km over de grens. Daar gaan de bustoeristen uit de randstad niet heen en de gemiddelde grensbewoner ook niet en heb je vaak een ruime keuze aan verschillende tandpasta's. Duitse drogisteren kennen ook bijna geen aanbiedingen op dat gebied hooguit van die speciale kortingen via de eigen mobiele apps die regelmatig een paar % extra opleveren.
AH huismerk kost ook maar 75ct voor 125ml. Gewoon hier in Nederland.Typhone schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:20:
Ik zocht eigenlijk een ander topic betreffende tandpasta maar inhoudelijk toch nog even reageren hier.
Ok als grensbewoner heb ik het makkelijk maar mocht je dat nou niet zijn dan loont zich een jaarlijks tripje naar onze oosterburen wel.
Bij DM kun je een veelvoud aan verschillende tandpasta's krijgen die het goed doen in testen. Andere Duitse drogisterijen die je kunt vinden zijn Rossmann en Müller. In Duitsland is het zo dat de prijzen van de filialen onderling nogal kunnen verschillen. Zo zul je merken dat een DM in een achterstandswijk relatief goedkoper is dan een DM filiaal dicht bij de grens of in een 'gegoede' buurt.
Voor de mensen die hun slag willen slaan: het huismerk van DM is Dontodent en deze tubes kosten voor 125ml circa €0.50 tot €0,95 per stuk afhankelijk van wat je wil. Daarmee ben je in sommige gevallen dus met 8 tubes goedkoper uit als 1 enkele tube in Nederland die dan nog niet eens in de aanbieding maar (dat wel) van een 'gerenommeerd merk' is.
Linkje van de tandpasta hier te vinden.
Extra tip: Ga niet het eerste het beste filiaal over de grens in maar kijk eens naar een dorp/stad(je) 20+km over de grens. Daar gaan de bustoeristen uit de randstad niet heen en de gemiddelde grensbewoner ook niet en heb je vaak een ruime keuze aan verschillende tandpasta's. Duitse drogisteren kennen ook bijna geen aanbiedingen op dat gebied hooguit van die speciale kortingen via de eigen mobiele apps die regelmatig een paar % extra opleveren.
https://www.ah.nl/product.../care-tandpasta-cool-mint
[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 19-04-2026 01:43 ]
[ Voor 108% gewijzigd door Yorinn op 19-04-2026 01:43 ]