Dure tandpasta toch ook goedkoop te koop

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:16
Het valt mij op dat prijzen van tubes tandpasta door het plafond gaan de laatste tijd. Men vraagt rustig 7,50 voor een tube tandpasta of bied er als aanbieding 2 voor 10 euro aan. Dat zijn vaak de a merken, zoals Elmex, Sensodyne, Paradontax, etc.

Nu had budget shop Action laatst Sensodyne in de aanbieding voor 1,99. Zo’n tube kost bij de drogist dus minstens 5 euro per tube. Hoe doet de Action dat en is het wel echte Sensodyne wat er in de tube zit?

Ik weet dat de Action vaak partijen opkoopt, maar ze hebben dit al vrij lang in het assortiment. Ook lijkt het legitieme Sensodyne te zijn. Althans ik zie geen verschil tussen de dure tubes of die van de Action. Ja, qua uiterlijk zijn het andere tubes, maar de ingrediënten en fabrikant zijn gelijk. Hoe kan dit?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
"Hoe doen ze dit?"

De daadwerkelijke adviesprijs in ons omringende landen is gewoon 1.99. Nederland heeft op drogisterijvlak een aardig verziekte aanbiedingencultuur, waar zelfs de twee plus een gratis deals alsnog duurder zijn dan wanneer je diezelfde tubes voor de reguliere prijs in Duitsland koopt.

Met andere woorden: Kruidvat en Etos verdienen per verkochte tube 5.5 euro extra bovenop de standaardwinst.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:28
Die 1+1 gratis of 2+3 gratis acties om de week moeten ergens van betaald worden. De ene week betaal je gewoon wat het kost, de week erop is het 1 voor de prijs van 2.

Vooral de drogisterijen en supermarkten strooien met deze nepkortingen. Bij Action en Die Grenze betaal je gewoon wat het kost.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

_JGC_ schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:34:
... betaal je gewoon wat het kost.
Nou... ;) je betaalt altijd wat het kost!

Alleen de prijs is bij de ene wederverkoper hoger dan bij de andere. :)

Of je koopt het niet bij die dure winkel. De consument is natuurlijk vrij om te kiezen. En, marketing geconditioneerd als menig consument is, wordt er gretig gebruik gemaakt van merkengeilheid.
Onder mottto van het is duur, dus het moet wel goed zijn... O-)

Ik koop gewoon prima tandpasta bij de Lidl. Die is nog betaalbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 29-03-2026 09:50 ]

Mooie Plaatjes   

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:14
Je kunt ook gewoon huismerk tandpasta kopen. En anders 1 keer per jaar naar de DM in Duitsland inkopen doen, niet alleen tandpasta is daar goedkoper maar zo goed als alles. Kun je meteen drank halen en tanken.