Geen water door leiding in washok

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ricardo26156
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Mijn vraag

Recent heb ik een woning gekocht. Zowel de badkamer als keuken zijn vervangen. Vandaag wilde ik mijn wasmachine aansluiten, maar werkte de wasmachine niet. Ik ben toen de wasmachine kraan gaan controleren en daar komt geen water meer uit. Ik ben bang dat tijdens de verbouwing van de badkamer er iets met de toevoer van het water van het washok is gebeurd. Is het gebruikelijk dat de waterverdeling in de badkamer plaatsvindt? Het "washok" welke schuin tegenover de badkamer bevindt, zijn op de eerste etage. Ik heb wel wat foto's tijdens de verbouwing gemaakt en zag een "verdeler" op de plek waar nu het bad staat. Hoe kom ik erachter hoe de waterleiding loopt? En kan het zijn dat de vertakking niet goed is gegaan? In het washok gaan de waterleiding naar beneden. Kan dus over de vloer naar de badkamer gaan?

P.s. Het is niet de wasmachine kraan die stuk is. Die is er al afgeweest. Er komt gewoon helemaal geen water uit. En ja alle kranen in de meterkast staan open.

[ Voor 27% gewijzigd door ricardo26156 op 28-03-2026 23:14 ]

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je een kruipruimte? Zo ja, even onder de vloer kruipen?

Zo nee, het kan van alles zijn en alle antwoorden zijn; misschien

Laat een loodgieter komen en laat hem het gewoon goed opnieuw aansluiten.

• ricardo26156
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Nee, geen kruipruimte. Opnieuw aansluiten kan, maar hoe weten we waar we moeten kijken? De badkamer is nu namelijk helemaal af. Dus het is niet eenvoudig om even alles opnieuw aan te sluiten. Ik vroeg me alleen af wat gebruikelijk is zodat we een richting op zouden kunnen gaan. Ook al is niets zeker