Zonwering stellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:51

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Ha allen,

Bij ons is recent een opbouw geplaatst. Er is een kleine afstand gehouden van de erfgrens, en toch komt de zonwering van de buurman nu niet meer naar beneden.

Door hoe de huizen zijn gebouwd (geschakeld) staat metselwerk van het ene huis deels op het erf van de buren.

Mijn conclusie is dus dat de zonwering ook een klein deel over de erfgrens hangt. Afijn, ik maak daar geen probleem van. Voor de buurman wel vervelend dat het nu op net die ene millimeter niet maar naar beneden kan. Zie foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tUhfKMbU9l9lt0T89j4_VzBXlg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2hsAFnlVtJqWB5XzL9Pf75s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHxF44FE8LDxJ983ZdkKfT7EtdM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGr0O3qIxXVLsri19bGbNiAD.jpg?f=fotoalbum_tile
Waar zou ik eventueel iets kunnen stellen om ervoor te zorgen dat de zonwering weer naar beneden kan? De buurman kan dit niet zelf en ik wil graag helpen.

Alvast bedankt voor het meedenken :D

Alle reacties

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:24

Emiel1984

Made in NL

Op de tweede foto lijkt het erop dat deze eerder meer naar rechts gehangen heeft.
Is deze zonwering niet losgemaakt tijdens de werkzaamheden en verkeerd terug gehangen ?

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de hele zonwering een stuk te schuiven zodat bij wat wind er ook meer bewegings ruimte is.

[ Voor 27% gewijzigd door Emiel1984 op 28-03-2026 15:21 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:51

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Emiel1984 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 15:18:
Op de tweede foto lijkt het erop dat deze eerder meer naar rechts gehangen heeft.
Is deze zonwering niet losgemaakt tijdens de werkzaamheden en verkeerd terug gehangen ?

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de hele zonwering een stuk te schuiven zodat bij wat wind er ook meer bewegings ruimte is.
Goed gezien, dat heb ik inderdaad ook met de buurman besproken maar dat is niet het geval. Die gaten aan de rechterkant ooit zo geboord maar aan de linkerkant zaten ze dan bij de stalen latei. Dus hij hangt sinds het begin al op de huidige positie. De zonwering is ook niet verwijderd geweest.

Opnieuw ophangen is een mogelijkheid maar dan ga ik er toch iemand bijhalen ben ik bang, het gaat om holle bakstenen en zo heel handig om dit lompe ding te verhangen ben ik helaas niet. De buurman is al op leeftijd :)

Ik had gehoopt dat er ergens een moertje zou zitten om eea te stellen.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
De lijst aan de voorzijde zou mogelijk (want ik ken dit specifieke merk scherm niet) in zijn geheel een paar mm / cm naar rechts (voor de kijkers) kunnen stellen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58
Het ophangsysteem (beugels) is wel dusdanig brak dat ik er persoonlijk weinig mee van doen zou willen hebben om de beugels op te schuiven. Links mis je daar sowieso al vlees.

Afgaande op de 2e foto kan wellicht het hele scherm een paar mm naar rechts opgeschoven worden terwijl de beugel blijft hangen. Er zit een bout met een moer en daar lijkt ruimte. Anders op te lossen met een iets langere bout. De beperking lijkt vooral links te zijn waar minder ruimte is, maar moeilijk te zien door de donkere foto.

Kan de daktrim vervangen worden door een dunnere?

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 28-03-2026 20:38 ]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Als je hem al een paar millimeter weet te verschuiven dan zal je zien dat het scherm bij een beetje wind tegen je uitbouw staat te tikken. (En daar heb jij geluidstechnisch dan weer last van).

Ik zou de buurman een nieuw scherm schenken die een paar centimeter smaller is, scheelt een hoop gedoe.

Van klussen krijg je grijze haren

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52
Als ik naar de eerste foto kijk ben ik eerder geneigd om te denken dat jouw bouwwerk over de erfgrens gaat.

Of de muur van de buren moet nog een stukje doorlopen op jouw grond.

Spel en typfouten voorbehouden

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:37
Ben ik de enige die het idee heeft dat op foto 1 de het ijzer scheef is gemonteerd? dus als dat loodrecht staat ben je er misschien al, vraag is even of je dan op foto 2 met een minder loodrechte beugel uit kan
Pagina: 1