Ik moet een grote betaling doen vanaf mijn dollar rekening van de ING naar een rekening op Curacao (munteenheid XCG). Nu zijn de koers van de Dollar en de XCG normaal erg aan elkaar verbonden. Echter nu zie ik dat de koers van de XCG ten opzichte van de Dollar in 2 dagen flink is gestegen. Gunstig voor mij dus. Echter als ik bij de ING de betaling uit wil voeren dan zie ik nog de koers van voor het weekend staan. Onderaan staat wel het volgende: "Deze wisselkoers is een schatting en kan anders zijn dan de wisselkoers waartegen we de transactie afrekenen.". Nu is mijn vraag. Als ik het geld nu over zou boeken, pakt hij dan de koers van voor het weekend of die van na het weekend als hij uitgevoerd wordt?
Een overboeking naar Curacao kan zo drie tot tien dagen (aan controles) duren en wordt tegen de dan geldige koers uitgevoerd.
Dus nu dus gewoon overmaken in de hoop dat over een dag of 3 de koers nog steeds voordelig is?pagani schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:52:
Een overboeking naar Curacao kan zo drie tot tien dagen (aan controles) duren en wordt tegen de dan geldige koers uitgevoerd.
Je zou ook naar een partij zoals Wise kunnen kijken hiervoor. Die ontlenen hun bestaansrecht hieraan.
En zijn stukken voordeligerrr7r schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 15:21:
Je zou ook naar een partij zoals Wise kunnen kijken hiervoor. Die ontlenen hun bestaansrecht hieraan.