Vraag

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 13:01
Ik bezit een nog een oude maar goed werkende Samsung Galaxy Tab S5e, met nog een oude Android versie (wordt niet meer ondersteund), maar heeft wel met de laatste AVG antivirus en Bitdefender updates.

Nou doe ik geen geld c.q.bankzaken etc. mee en lees mijn mail er ook niet op, maar mijn vraag is of het nog wel veilig is om het te gebruiken voor YouTube (zonder aanmeld-account) filmpjes te bekijken en eenvoudige spelletjes ?

Het is wel met internet verbonden.

...

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke Android versie? Zo te zien kwam die met Android 9, en is er een update naar Android 10 geweest.

Je kunt die gewoon nog gebruiken voor "onbelangrijk" spul. Zou er niet teveel account-gebonden dingen mee doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dixie
gambieter schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:30:
Welke Android versie? Zo te zien kwam die met Android 9, en is er een update naar Android 10 geweest.

Je kunt die gewoon nog gebruiken voor "onbelangrijk" spul. Zou er niet teveel account-gebonden dingen mee doen.
Heb er er wel een (Gmail) account voor nodig gehad om te, om deze tablet te installeren. Maar heb wel alle privacy etc. op hoog gezet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10
Je kan desnoods een nieuw Gmail-account gebruiken voor deze tablet. Maar als jij er alleen YouTube op kijkt en wat spelletjes speelt, en goed op let welke spelletjes je installeert, dan zie ik niet wat het risico zou moeten zijn.

The devil is in the details.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mocht je er open voor staan LineageOS lijkt i.i.g. tot versie 22.2 (Android 15) beschikbaar te zijn voor dit type tablet :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Dixie
Raven schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 17:09:
Mocht je er open voor staan LineageOS lijkt i.i.g. tot versie 22.2 (Android 15) beschikbaar te zijn voor dit type tablet :)
Dank daarvoor. Interessant dat het kan, maar ik ben niet zo'n "nerd" die dat even doet..
En wat zijn de voordelen, als het gedaan is ?

En om naar de oorspronkelijke vraag terug te gaan;
Is een "laatste" Android versie altijd veiliger dan een laatste geinstalleerde update van een anti-virus app. (zoals AVG, Bitdefefender etc) ?

[ Voor 18% gewijzigd door Dixie op 29-03-2026 15:15 ]

Pagina: 1