4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Of desnoods "vanwege"upje schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:32:
Op die zelfde pagina: "Er zijn echter nog steeds mensen die dankzij alleen als positief woord goedkeuren. Het beste alternatief in niet-positieve contexten is dan het voorzetsel door:"
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Thanks voor de feedback guys. 'Dankzij' is vervangen.
Nu is een review natuurlijk de persoonlijke mening van diegene die hem maakt, maar ik heb er meerdere gelezen en die waren toch allemaal een stuk positiever.
En dan de titel van de 17e review. Waar is dat op gebaseerd dat deze voor niemand geschikt is? In de comments staan meerdere use-cases vermeld waardoor deze voor velen WEL prima geschikt is. Zelf zou ik er ook prima een paar kunnen verzinnen.
Zou de titel mogelijk wat objectiever kunnen?
[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 28-03-2026 11:35 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Sure, ik sta altijd open om een gesprek aan te gaan over de inhoud van mijn artikelen. Ik heb de MacBook-review niet geschreven, dus achter de beredenering daarvan kan ik niks zinnigs zeggen. Wat mij wel opvalt aan de reacties daarop, is dat mensen die review erg negatief interpreteren. Tomas spreekt in de video letterlijk de woorden 'En voor de minder veeleisende user is dit ding waarschijnlijk perfect' uit. Ook in de geschreven versie belicht Jelle de Neo vanuit verschillende perspectieven.Gunner schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:33:
Mag ik deze plek gebruiken om wat te vragen over de review? Zowel deze als de review van de Macbook Neo vond ik zeer negatief overkomen qua toon. In bijvoorbeeld de Macbook Neo review werd meerdere malen het woordje ' processortje' gebruikt om neerbuigend te spreken over de cpu van de Neo.
Nu is een review natuurlijk de persoonlijke mening van diegene die hem maakt, maar ik heb er meerdere gelezen en die waren toch allemaal een stuk positiever.
En dan de titel van de 17e review. Waar is dat op gebaseerd dat deze voor niemand geschikt is? In de comments staan meerdere use-cases vermeld waardoor deze voor velen WEL prima geschikt is. Zelf zou ik er ook prima een paar kunnen verzinnen.
Zou de titel mogelijk wat objectiever kunnen?
Allereerst: ik sta achter mijn mening dat de 17e voor nagenoeg niemand de beste koop is. Dat wil niet zeggen dat er vast en zeker mensen zijn die blij zullen worden van de 17e, als ze niet weten dat er ook betere alternatieven zijn.
Je tante of schoonmoeder die hem gebruikt voor WhatsApp, een beetje door internet bladert en af en toe een foto maakt: Android-telefoons die de helft of zelfs een derde kosten kunnen dat minstens net zo goed. Bovendien gaat het bladeren dan soepeler, al zullen zij dat misschien minder opmerken. Daarnaast is de afleesbaarheid in zonlicht dan waarschijnlijk beter, wat wel degelijk voor iedereen fijn is.
Je tante of schoonmoeder die hem gebruikt voor WhatsApp, een beetje door internet bladert en af en toe een foto maakt en per se een iPhone wil: Dan lijkt de iPhone 15 me de betere koop. Die is goedkoper, ziet er moderner uit, beter afleesbaar in zonlicht, bevat een chip die voor deze taken de komende jaren prima voldoet en heeft een betere camera. Bovendien zit daar een ultragroothoekcamera bij, leuk voor als ze op vakantie een keer een foto wil sturen van het landschap of het uitzicht. Deze gaat echt nog wel 5-6 jaar mee en de 128GB opslag is natuurlijk jammer t.o.v. 256GB op de 17e, maar gaat ze dat volmaken met deze usecase? Ik denk het niet.
Iemand die hem zakelijk aanschaft of als werktelefoon uit mag kiezen: Zou prima kunnen natuurlijk! Dan is de prijs dus stukken minder relevant, wat het voor een particulier wel is. Onze artikelen zijn echter gericht op consumenten, niet op de zakelijke markt.
Een lezer die al jaren dezelfde iPhone heeft, in het Apple-ecosysteem zit, specificaties niet boeit en toe is aan een nieuwe telefoon en niet de hoofdprijs wil betalen: De reguliere 17 is zo'n 100 euro duurder, maar biedt veel meer. Als je toch al ~730 eu aan een telefoon uitgeeft, vind ik die 100 euro nog te overzien.
En dan noem ik nu bewust niet de consument die 700 euro aan een nieuwe telefoon wil uitgeven en het geen zier uitmaakt en wat voor software daarop draait, want dan heb je opeens véél meer te kiezen.
Dat is niet helemaal fair. Je vergelijkt nu een telefoon die al een tijdje op de markt is, waar dus al goedkopere aanbieders van zijn. Als je naar de adviesprijs kijkt en die vergelijkt is het gat veel groter.De reguliere 17 is zo'n 100 euro duurder, maar biedt veel meer. Als je toch al ~730 eu aan een telefoon uitgeeft, vind ik die 100 euro nog te overzie
Ik gaf inderdaad aan dat je, als auteur van het stuk, het voorrecht hebt om daarin je mening mag geven. Maar nee, ondanks je uitleg zie ik nog niet waarom het voor niemand een goed toestel zou zijn. Persoonlijk ben ik totaal niet geinteresseerd in een toestel welke gebaseerd is op een Android-systeem en vind het dan ook geen probleem om, mocht het nodig zijn, een toestel als een 17e te kopen omdat deze gewoon beter bij me past.Allereerst: ik sta achter mijn mening dat de 17e voor nagenoeg niemand de beste koop is. Dat wil niet zeggen dat er vast en zeker mensen zijn die blij zullen worden van de 17e, als ze niet weten dat er ook betere alternatieven zijn.
Ik zie net dat de review van de 16e ook al zo'n overdreven negatieve titel had. Het komt op me over als clickbait. Die term komt negatiever over dan mijn bedoeling is.
[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 28-03-2026 12:34 ]
Als we telefoons alleen met hun adviesprijzen van een bepaald moment tegen elkaar mogen afzetten, wordt elk artikel een raar verhaal. Dat voelt voor mij als oogkleppen ophebben. Dan zou je bijvoorbeeld nu nog steeds 1449 euro betalen voor een S26 Ultra met 256GB opslag, terwijl hij gewoon voor 1145 euro te koop is.
Als ik vragen mag, heb je zelf toevallig een 16e of 17e in bezit?
[ Voor 4% gewijzigd door Dennis de Vries op 28-03-2026 12:58 ]
Okay, dat is waar. Point taken.Dennis de Vries schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:57:
Als we telefoons alleen met hun adviesprijzen van een bepaald moment tegen elkaar mogen afzetten, wordt elk artikel een raar verhaal.
Haha.. nee. ik heb slechts een iPhone 14 instapperAls ik vragen mag, heb je zelf toevallig een 16e of 17e in bezit?
Maar truth be told, ik ben naar de 17e aan het kijken voor mijn dochter. En dan is zelfs de 17e al een bak te luxe voor haar maar belofte richting haar maakt schuld.
Die aankoop gaat verder door deze negatieve review niet veranderen omdat ik heus wel zie dat het geen top-of-the line toestel is en we ook niet geinteresserd zijn in het Android-systeem, maar ik sla er een beetje op aan omdat ik eerder deze week ook de review van de Macbook Neo ook een negatieve insteek vond met minpunten die in hun context prima verklaarbaar zijn, hebben waar andere kanalen wel erg lovend waren.
Deze telefoon gaat gewoon goed verkopen, dat weet jij ook wel. En de mensen die er dus overduidelijk wel in geinteresserd zijn (vandaar ook dat ik zo fel ben op de titel) zullen echt niet wakker liggen van een 60Hz scherm i.p.v 120Hz om maar wat te noemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 28-03-2026 17:42 ]
Dat jij 'm voor je dochter aanschaft snap ik wel. Ik neem aan dat je dan niet aan kunt komen met een telefoon van twee generaties oud (de 15) als er een nieuwe iPhone beloofd is.
Ik heb zelf geen kinderen, maar dan zou net even iets meer knaken stukslaan op een normale 17, denk ik. Maar los daarvan: jij weet het beste waarvan je kind blij wordt, ik kan slechts een suggestie doen.
Nu ben ik wellicht een speciaal geval, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat er zat mensen zoals ik zijn die weinig behoefte hebben om te wisselen van ecosysteem, hoe relatief groen het gras aan de andere kant ook is (zelfs als dat daar goedkoper is). Vanuit dat perspectief is een vergelijking tussen de 17e, 17, air, pro etc wel waardevol. In elk geval een stuk waardevoller dan stellen dat het een 'telefoon voor niemand' is.
Kijkend naar de pricewatch kost de 17e 695 euro, en de 17 939 euro bij de goedkoopste reputabele partijen (belsimpel/amazon e.d). Dat is een aanzienlijk prijsverschil. Hoewel de 17e 'niet voor mij' is, lijkt het me een prima instap in het premium Apple-landschap. Net als dat de MacBook Neo dat is (die overigens even hard afgeserveerd lijkt te worden in de redactionele review hier).
Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256