Goedenavond,
Drie jaar geleden heb ik willens en wetens een woning met een nis gekocht. Ik heb al heel lang het idee om daarin iets te plaatsen om dingen op te zetten, maar daar is nooit wat van gekomen. Deze week wilde ik daar wat aan doen, maar toen liep ik er tegenaan dat de nis scheef staat en ik weet me geen raad.
De nis is als volgt:
:strip_exif()/f/image/GRxFeWQTGyBnuQ1KJi8YewQT.gif?f=fotoalbum_large)
De afmetingen zijn als volgt:
:strip_exif()/f/image/P609GqKcjOYQmcVYGKhf2LE0.gif?f=fotoalbum_large)
Wat wil ik het liefst?
Mijn probleem is dus dat ik niet weet hoe de planken onzichtbaar en stevig opgehangen kunnen worden (en of de verkoper de planken in scheve verhoudingen kan leveren, maar ik ga ervanuit van wel).
Ik ben geen klusser, dus ik moet het vooral hebben van kant en klare dingen die je kunt kopen (en de planken laat ik op maat maken).
Hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen? Of is het gewoon onmogelijk wat ik wil?
Drie jaar geleden heb ik willens en wetens een woning met een nis gekocht. Ik heb al heel lang het idee om daarin iets te plaatsen om dingen op te zetten, maar daar is nooit wat van gekomen. Deze week wilde ik daar wat aan doen, maar toen liep ik er tegenaan dat de nis scheef staat en ik weet me geen raad.
De nis is als volgt:
:strip_exif()/f/image/GRxFeWQTGyBnuQ1KJi8YewQT.gif?f=fotoalbum_large)
De afmetingen zijn als volgt:
:strip_exif()/f/image/P609GqKcjOYQmcVYGKhf2LE0.gif?f=fotoalbum_large)
Wat wil ik het liefst?
- 4 planken
- dezelfde houtsoort als de kasten
- planken die even breed als de muur zijn qua lengte
- onzichtbaar (en stevig) opgehangen
- Een kast vanaf de grond:
- Ik heb hier een tv-kast en een opbergkast uit een dezelfde collectie. De verkoper van die kasten kan kasten (met dezelfde houtsoort, frame, etc.) op maat maken zodat deze net in de nis past. Maar: duur, Ik weet niet hoelang ik hier nog blijf zitten en een kast van 39x39 (van plint tot plint) is vrijwel niet nuttig voor het volgende huis.
- Planken:
- Planken onzichtbaar opgehangen kan niet. Althans: als dat wel kan, ik weet niet hoe/met welk ophangsysteem én dat de planken met een scheve verhouding erin geplaatst kunnen worden. De muren zijn gipswanden, dus niet stevig genoeg om een plank én iets erop te kunnen ondersteunen zonder naar beneden te donderen.
- Shelfmate:
- Shelfmate vind ik niet mooi, met name omdat het halve plankjes zijn en de breedte van de muur flink langer is. Ik wil nette, lange planken vanaf het einde tot aan het begin van de muur. Voorbeeld van die shelfmate:
Mijn probleem is dus dat ik niet weet hoe de planken onzichtbaar en stevig opgehangen kunnen worden (en of de verkoper de planken in scheve verhoudingen kan leveren, maar ik ga ervanuit van wel).
Ik ben geen klusser, dus ik moet het vooral hebben van kant en klare dingen die je kunt kopen (en de planken laat ik op maat maken).
Hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen? Of is het gewoon onmogelijk wat ik wil?