Is mijn badkamer radiator aan vervanging toe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:49
Een jaar geleden heb ik een huis gekocht en de laatste tijd vraag ik me elke keer dat ik in de badkamer kom af of de radiator aan de muur aan vervanging toe is.

De rechter onderhoek is namelijk flink verroest. Qua uiterlijk maakt het me niet zo uit, maar is er een mogelijkheid dat dit op een gegeven moment doorroest en al het water in mijn verwarming systeem straks mijn badkamer inloopt, of valt dit wel mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Bxm2DuY6xoF-RZi23-7S-Rk4KE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkODDRVxB4solWrwKjlcPSxH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnOfJcwewll2DruaP8KrnGcxVkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5vK3XcuT0N9fVbzcS69wlSg.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
JayDawg schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:07:

maar is er een mogelijkheid dat dit op een gegeven moment doorroest en al het water in mijn verwarming systeem straks mijn badkamer inloopt, of valt dit wel mee?
zeker mogelijk.
Met mazzel loopt het je douchputje in. En als je pech heb ligt de zwarte drap op de vloer.
Hoelang het goed gaat is niet te voorspellen. uren,dagen,weken,maanden..
Hij kan nu gaan lekken... of je verkoopt het huis met deze radiator over 3 jaar

dicht draaien en leeg laten lopen en niet meer gebruiken..
of vervangen

[ Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 27-03-2026 16:10 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:28

DropjesLover

Dit dus ->

Het duurt an sich een behoorlijke tijd voordat iets echt doorgeroest is.
Echter, het zit bij de aftapplug. Kans is dat de roest dus de afdichting daar aantast/open drukt en het gaat lekken.

Ik zou zeggen, bel een bedkamerinstallateur en vraag of die een soortgelijk tweedehandsje heeft liggen.
Met name die aansluitingen in het midden zijn wat ongebruikelijk.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:03
Of begin even met grof schuurpapier en kijk in hoeverre het echt aangetast is.
Valt het mee dan primer er over (evt. eerst roestomvormer) en dan aflakken met radiatorverf. Dan roest het niet verder.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:00

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

De onze heeft al een paar jaar precies hetzelfde probleem, maar dan aan de bovenkant.
We hebben besloten dat we de badkamer over een paar jaar vervangen, dus die van ons ga ik deze zomer repareren. Met de staalborstel de roest er zoveel mogelijk af, roestomvormer (fertran) erop en dan aflakken met hittebestendige radiatorlak. Hopelijk kan ie dan nog lang genoeg mee.

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:49
Bedankt voor de tips! Ik ga even opzoeken hoe ik dat het beste aan kan pakken, of dat er toch een nieuwe op moet.
Pagina: 1