Hallo iedereen,
Ik heb 0 programmeerskills (ook probleem met talen
) maar maak al een tijdje leuke projecten met arduino's en ESP32's
Al het programmeren doe ik vooral aan de hand van google searches en copy/paste fankenstein code tot het werkt
(en leer zo wel altijd bij, maar onthoud er niet veel van
)
Ik zit hier met een klein probleempje en hoop dat iemand met programmeerskills kan zeggen hoe het moet/kan
In dit geval heb ik een werkende versie van mijn code, (is voor temperatuurmetingen met DS18B20 sensor's) maar ik ben nu aan het proberen om de code makkelijker aanpasbaar te maken voor als ik nieuwe meters maak zodat ik zo weinig mogelijk informatie moet zitten intypen elke keer ik een nieuwe maak (die andere namen moet hebben)
De manier dat het nu werkt ;
Gedeelte in de setup
Ik heb het al op veel manieren geprobeerd in de setup,
zoals bijvoorbeeld zo ;
Weet iemand een manier om een const char te zetten IN een andere const char ? heb al met strings geprobeerd en zo, maar niets lijkt te lukken
Alle hulp en/of tips worden zeer op prijs gesteld.
Dank U,
Ik heb 0 programmeerskills (ook probleem met talen
Al het programmeren doe ik vooral aan de hand van google searches en copy/paste fankenstein code tot het werkt
Ik zit hier met een klein probleempje en hoop dat iemand met programmeerskills kan zeggen hoe het moet/kan
In dit geval heb ik een werkende versie van mijn code, (is voor temperatuurmetingen met DS18B20 sensor's) maar ik ben nu aan het proberen om de code makkelijker aanpasbaar te maken voor als ik nieuwe meters maak zodat ik zo weinig mogelijk informatie moet zitten intypen elke keer ik een nieuwe maak (die andere namen moet hebben)
De manier dat het nu werkt ;
Gedeelte in de setup
code:
Gedeelte in de loop1
2
3
4
5
6
7
| //aanpassen per arduino //MQTT client naam (moet voor elke arduino anders zijn of problemen) const char* ESPARDUINO = "ESP32-Grijs"; //Topic hoofdkleur van de arduino const char* ESPKLEUR = "Grijs"; //Topic Sensor kleuren const char* PROBEKLEUR01 = "Grijs-bruin"; |
code:
Dit werkt dus perfect, maar ik zou graag de (in dit geval) naam "Grijs" ook automatisch doen invullen bij al mijn sensors1
| client.publish(((String(ESPKLEUR)) + ("/") + (PROBEKLEUR01)).c_str(), String(temp1).c_str(), true); |
Ik heb het al op veel manieren geprobeerd in de setup,
zoals bijvoorbeeld zo ;
code:
Maar het lukt maar niet, krijg steeds foutmeldingen,1
2
3
4
| //Topic hoofdkleur van de arduino const char* ESPKLEUR = "Grijs"; //Topic Sensor kleuren const char* PROBEKLEUR01 = (ESPKLEUR)"-bruin"; |
Weet iemand een manier om een const char te zetten IN een andere const char ? heb al met strings geprobeerd en zo, maar niets lijkt te lukken
Alle hulp en/of tips worden zeer op prijs gesteld.
Dank U,