Op de site van de omgevingsvergunningen staat het volgende ivm vrijstellingen:
Het gaat hier dus over of er al dan niet een vergunningsaanvraag nodig is. Normaal heb je altijd een vergunning nodig tenzij je voldoet aan de voorwaarden van de vrijstelling. 1 daarvan is dat je onder 80m2 verharding blijft (en nog enkele voorwaarden).
De vraag is dus of dat pad naar de voordeur meegeteld wordt of niet in die 80m2
Alvast bedankt!
Echter heb ik(verkeerd?) verstaan van de tuinarchitect enkele jaren geleden dat een pad naar de voordeur (aan de zijkant van het huis) niet meegerekend wordt als verharding. Zo lees ik het echter niet terug. Dus ik vroeg me af of iemand dit kan beamen of dit al dan niet meegeteld wordt.Het gaat om maximaal 80 vierkante meter niet-overdekte constructies per goed in zijtuin en achtertuin. Alle reeds bestaande niet-overdekte constructies in zijtuin en achtertuin zoals opritten, tuinpaden, terrassen, of zonnepanelen moeten meegeteld worden bij de berekening van deze maximale oppervlakte. Ook zwembaden, siervijvers en zwemvijvers moeten meegeteld worden.
Het gaat hier dus over of er al dan niet een vergunningsaanvraag nodig is. Normaal heb je altijd een vergunning nodig tenzij je voldoet aan de voorwaarden van de vrijstelling. 1 daarvan is dat je onder 80m2 verharding blijft (en nog enkele voorwaarden).
De vraag is dus of dat pad naar de voordeur meegeteld wordt of niet in die 80m2
Alvast bedankt!
[ Voor 19% gewijzigd door neemerci op 27-03-2026 13:00 ]