Poorten openen in ZoneAlarm Pro, onveilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51
Om op IRC te kunnen komen en met DCC bestanden uit te wisselen heb ik een aantal poorten open moeten gooien (6667 en 1024-5000). Maar, is dit niet onveilig? Deze poorten zijn nu, neem ik aan, vanaf het internet gewoon te scannen...

Is het niet mogelijk om die poorten alleen open te gooien voor 1 bepaalde applicatie (in dit geval mIRC) en dat er van buitenaf via die poorten ook alleen maar met mIRC contact opgenomen mag worden?

Of ben ik nu bang om niets?

omniscale.nl

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 20:10
In principe kan je alle poorten wel open zetten hoor.
Zalang je maar geen services draait want die kunnen onveilig zijn.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Wildfire

Joy to the world!

In ZoneAlarm kun je gewoon per applicatie instellen dat 'ie toegang heeft tot alle poorten. Lekker makkelijk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• posttoast
Op donderdag 20 september 2001 18:48 schreef Brian Dickens het volgende:
In ZoneAlarm kun je gewoon per applicatie instellen dat 'ie toegang heeft tot alle poorten. Lekker makkelijk.
Kan ik ook per applicatie instellen dat ie tot bepaalde poorten toegang heeft? En werkt dat dan ook 2 kanten op, want inkomend verkeer moet dan ook naar die applicatie gaan natuurlijk...

omniscale.nl

Verwijderd

talk about paranoia... het maakt geen bal uit of er poorten open staan of niet als er niets achter zit. als je de poorten 6667-7000 ofzo open hebt staan en je zit niet the IRCen, zijn ze ook niet open.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 20:58 schreef VincentB het volgende:

[..]

Kan ik ook per applicatie instellen dat ie tot bepaalde poorten toegang heeft? En werkt dat dan ook 2 kanten op, want inkomend verkeer moet dan ook naar die applicatie gaan natuurlijk...
Zet je Security schuiven op max, geef per prog toestemming en relax, iets anders kan via die toestemming niet "naar binnen"
Shit die je via IRC clients binnenkrijgt wordt niet ge-blocked, je hebt Mirc toestemming gegeven bv.
Maarre ik surf me misselijk via me kabeltros en ik heb al 2,5 jaar ZA, nada noppes niente probleme :+

• posttoast
Op donderdag 20 september 2001 22:07 schreef sir mchyde het volgende:
talk about paranoia... het maakt geen bal uit of er poorten open staan of niet als er niets achter zit. als je de poorten 6667-7000 ofzo open hebt staan en je zit niet the IRCen, zijn ze ook niet open.
Paranoia? Meer te weinig kennis. Ik heb echt de ballen verstand van FireWalls en beveiliging e.d.

Maarre: jullie hebben me goed geholpen, bedankt!

omniscale.nl

Pagina: 1