Welke draadloze printer, zonder computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yvon108
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 28-03 00:10
Mijn vraag
...Hallo,
Ik wil gaag een draadloze printer maar heb alleen een android telefoon.
Bestaan er printers die je ook zonder computer of laptop kunt intalleren?
Ik ben benieuwd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via yvon108 op 27-03-2026 12:28)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:03
Ja hoor, elke wifi-printer, en soms heb je ook routers (of zelfs de modem van je provider) met een USB poort die dit kunnen.

[ Voor 64% gewijzigd door 99ruud99 op 27-03-2026 12:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• 99ruud99
Ja hoor, elke wifi-printer, en soms heb je ook routers (of zelfs de modem van je provider) met een USB poort die dit kunnen.

[ Voor 64% gewijzigd door 99ruud99 op 27-03-2026 12:00 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:09

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

yvon108 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:55:
Mijn vraag
...Hallo,
Ik wil gaag een draadloze printer maar heb alleen een android telefoon.
Bestaan er printers die je ook zonder computer of laptop kunt intalleren?
Ik ben benieuwd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Hoi Yvon,

ik denk dat het raadzaam is als je hier bijv even inleest.

https://www.coolblue.nl/advies/printen-vanaf-telefoon.html

nou ben ik geen moderator maar op dit forum gooien ze vraag-topics vrij snel dicht als je niet zelf toch echt eerst even aangeeft dat je zelf onderzoek hebt gedaan en dan aangeeft tegen welke vragen en/of onduidelijkheden je aanloopt.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• yvon108
Dank jullie wel.
Ik ben vanochtend al even bezig met me inlezen, maar ik kon het niet vinden.
Als ik bij de installatie kijk gaat de info meestal over het aansluiten via een computer of laptop om hem vervolgens met mobieltje te kunnen gebruiken.

Ik heb dus gewoon niet goed genoeg gekeken begrijp ik.
Ik kan er gewoon een uitkiezen?

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-03 14:29
Kijk nog even hoe duur je afdrukken hiermee worden. Vaak wordt Epson Eco Tank aangeprezen voor inkjet printers. Je zou ook een laserprinter kunnen overwegen maar die zijn vaak duurder. Persoonlijk zou ik geen HP aanraden omdat zij nogal rare praktijken hanteren met hun cartridges.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• yvon108
Bedankt, dan is mijn vraag ook beantwoord.

Ik heb ook een goeie ervaring met Epson, en ga hem bekijken!

• 99ruud99
Wat is het budget dat je voor ogen hebt? - en hoe vaak wil je printen? Want een inktjet droogt uit als je meerdere maanden niet print.

• yvon108
Ik gebruik hem niet zo vaak, en dan vooral voor fotokaarten van eigen foto's.

Ik had een budget epson inkjet, en die stond ook nog bij de verwarming. Hij droogde inderdaad uit, maar met het dan weer schoonmaken van de spuitkanaaltjes ging het weer prima.

Ik heb het al bekeken, ga nu voor de genoemde ecotank. In aanschaf iets duurder, maar dat is er inderdaad ook zo uit 👍

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13:30

Internet Janny

He does it for free

Voor de foto's kan je dan niet bijv. de fotoservice van de Hema of Kruidvat gebruiken?

Zero compensation

• yvon108
Voor gewone foto's wel, maar niet voor kaarten, die gaan op dikker papier.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-03 11:51
Ervaring leert dat de printkop inktjet printers de neiging heeft te verstoppen als er zelden mee geprint zal worden. De inkt droogt dan in en daardoor verstopt de printkop met slechte afdrukken als resultaat.
Het is natuurlijk gek om onnodig te printen om zo de printkop open te houden. Daarom kan er ook de keuze gemaakt worden voor een laser printer. Daarbij als kanttekening wel dat die niet geweldig zijn voor het afdrukken van foto's.

Tegenwoordig kun je soms beter een nieuwe printer kopen als de inkt op is, iet wat niet fijn is voor het milieu en de berg afval.
Dat gezegd hebbende, als een printservice niet afdoende is en je toch foto's wil printen dan kun je bijna elke printer met wifi gebruiken. Vaak met een app op je telefoon. Er zijn ook printertjes speciaal voor foto's die ook op echt fotopapier op het juiste formaat afdrukken.

• yvon108
Ik las net dat elke week een testpagina afdrukken genoeg is om de inkt niet op te laten drogen. Daar hoeft niet veel op te staan, als alle kleuren maar gebruikt worden.
Dat verbruikt ws ook minder inkt dan het schoonmaken van de spuitkanaaltjes.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-03 14:53

Clush

Do as I say...

Als het echt alleen om foto's vanaf mobiel gaat zou ik ook even kijken naar de Canon SELPHY: product: Canon Selphy CP1500

Is waarschijnlijk niet de goedkoopste optie, maar werkt perfect vanaf mobiel en de kwaliteit van de prints is uitstekend.

Het formaat van prints is wel beperkt en je bent gebonden aan speciaal papier, maar als ik het zo lees is dat ook precies hoe je hem wil gebruiken. Vorig jaar mijn moeder eentje cadeau gedaan, en het ding doet precies wat je zou willen/verwachten.

... not as I do.

• yvon108
Ook bedankt.
Dat klinkt goed voor alleen foto's. Ik wil zelf ook nog wel gewone printjes kunnen maken.
Pagina: 1