Vraag

• Sleffe
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-03 13:56
Hallo allemaal,

Na maanden sukkelen en Googlen en geen oplossing, vraag ik het hier eens. Ik gebruik sinds 3 jaar de homatics box r 4k plus. Dit ging goed tot een dik half jaar geleden.

Als ik hem in stand-by heb gezet en ik wil hem dan op een later tijdstip terug opzetten. Gaat dit niet. Ik moet dan elke keer de elektriciteit uittrekken, terug insteken en dan start hij opnieuw op. Er flikkert een rood licht dan op de box, als hij niet wil opstarten.

Maar nu sinds 2 weken, als hij in standby heeft gestaan, zegt hij ook elke keer dat mijn internet verbinding weg is. En als ik dan ga kijken staat er als reden 'foutief wachtwoord'. Ik moet dus elke keer het wachtwoord (wat overigens niet gewijzigd is) terug ingeven.

Het wordt me allemaal wat te veel geprul. Kinderen kunnen de tv niet meer aanzetten wegens te omslachtig met wachtwoord enzo ingeven. Maar het ding heeft genoeg gekost om na 3 jaar weer een nieuwe te moeten kopen. Het toestel heeft de laatste update.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Alle reacties

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Deel eens even wat technische gegevens van je Homatics? En ik doel daarmee op de huidige firmware versie op je box? Wel zo belangrijk om te weten, want hoe weet je dat het de laatste is?

Laat ook eens even weten of je de uitvoering hebt met de zilveren of gouden bovenkant? Revisie 1 versus revisie 2 van het apparaat.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 26-03-2026 18:56 ]

Testing, one, two ...

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 23:40

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nou ja, hij geeft het modelnummer wel, maar het is niet heel duidelijk. Ik heb even een koppeling met de Pricewatch gemaakt en de titel van het thema verduidelijkt, zodat de kans groter is dat iemand dit vindt. Ik vrees evenwel dat deze mediaspeler niet heel populair is en er bijgevolg ook niet zoveel experts zullen zijn.

• hardware-lover
  • Niet online
dmantione schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:33:
Nou ja, hij geeft het modelnummer wel, maar het is niet heel duidelijk. Ik heb even een koppeling met de Pricewatch gemaakt en de titel van het thema verduidelijkt, zodat de kans groter is dat iemand dit vindt. Ik vrees evenwel dat deze mediaspeler niet heel populair is en er bijgevolg ook niet zoveel experts zullen zijn.
Ik ben al ongeveer 3 jaar Homatics tester voor specifiek dit apparaat, ik durf wel te stellen dat ik er inmiddels aardig wat kaas van heb gegeten 😉

Hoewel hier tamelijk onbekend, het apparaat, in zijn diverse uitvoeringen (SEI804 product), is in diverse landen wel aardig populair, door zijn uitvoeringe afspeelmogelijkheden.

Testing, one, two ...

• Sleffe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5X5EU6bjULZ3j1VsQvHlSMyukW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmOce1EP5Yczh4f8hP43DCCM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik stuur even een foto van de technische gegevens want ik ken er 0.0 van. Ik ga er vanuit dat het de laatste update heeft omdat hij aangeeft dat er geen nieuwe update is. 🫣

Het is de zilveren die ik heb.

Groetjes

• hardware-lover
  • Niet online
Ja, de zilveren versie, was al een beetje mijn vermoeden m.b.t. 3 jaar bezit ;)

Die 7475 is inderdaad de laatste update die officieel is gedeeld.

Ik probeer het technische zo veel mogelijk te beperken...

Vanaf de vorige V14 update, dat kan voor jou versie 6693 zijn geweest, heeft Homatics een nieuwere versie van de Google Android OS branch gebruikt. Die z.g. branch, gemaakt door Google, wordt door fabrikanten gebruikt om hun firmware mee te maken, dat is een basis versie dus waar van alles aan toe kan worden gevoegd.

Homatics heeft met deze nieuwere firmware update een proces verwijderd, genaamd Play-Fi, wat voor extra CPU belasting en extra warmte (zelfs teveel) zorgde. Dat is een positief iets dus.

Maar ze hebben ook het energie management aangepakt, waardoor het apparaat in standby of extra diepe slaap (een instelling), beduidend minder stroom verbruikt. In de diepe slaap mode voelt het apparaat zelfs "koud" aan nu (de omgevingstemperatuur). Die nieuwe standby mode KAN nu problemen geven maar los daarvan, wij hebben met testen vastgesteld dat de zilveren versie, die jij dus hebt, meer standby problemen geeft dan de nieuwere gouden versie. Jij kunt problemen verwachten met de LED instellingen, beschikbaar in de Android TV instellingen maar ook met het uit standby komen.

Maar......

Indien jij je R Plus nog niet ieder een Factory Reset hebt gegeven, dan zou het nu toch een goed moment kunnen zijn om dat wel te doen. Ik weet dat je alles opnieuw in moet gaan stellen daarna, maar het kan uiteindelijk veel ellende op gaan lossen (is onze ervaring).

De aangehaalde problemen met de zilveren versie zijn gemeld aan Homatics, en hopelijk gaan ze er ook wat mee doen (ik schrijf steeds Homatics, maar eigenlijk is het Sei Robotics die aan de touwtjes trekt).

Testing, one, two ...

• Sleffe
Hey,

Bedankt voor het antwoord! Ja daar vreesde ik al een beetje voor. Fabrieks instellingen. Ik heb het heel lang proberen te vermijden want het is idd een hele instelling weer. Maar hoe de nu ermee bezig zijn, is het elke dag een frustratie. 😅 Misschien toch maar doorbijten en de harde pijn aangaan. En alles opnieuw instellen. Bedankt voor de moeite en je antwoorden!
Pagina: 1