Dakdoorvoer maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-03 18:39
Ik wil voor mijn plat dak een nieuwe dakdoorvoer gaan maken. Hiervoor loop ik tegen een probleem aan dat de dakbedekking op de garage waarschijnlijk icopal is. Hij heeft dit destijds met een fohn erop gebracht.

Hoe zou ik de dakdoorvoer waterdicht kunnen maken. Branden mag zoals het lijkt niet en ik heb natuurlijk niet zo'n mooie dure fancy fohn. Zijn er nog andere oplossingen ?

Alle reacties

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:18

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Hecht EPDM kit daarop? Dan zou je een EPDM doorvoer erop kunnen lijmen met EPDM kit. Alleen een lijmrollertje nodig (goedkoop via AliExpress),

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Icopal is een merk en maakt diverse soorten dakbedekkingen:
https://www.bmigroup.com/nl/bmi-icopal/
Als de naden met een "fancy" fohn zijn gemaakt, dan vermoed ik dat het een kunststof (PVC) dakbedekking is.
Maar het kan ook Icopal Universal zijn, dus zoek dat eerst uit.

[ Voor 17% gewijzigd door JukeboxBill op 26-03-2026 14:23 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:48
Ook EPDM kan met een "fancy fohn" aangebracht worden, dus hoeft geen PCV te zijn.

Factuur eens terugzoeken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
naftebakje schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:02:
Ook EPDM kan met een "fancy fohn" aangebracht worden, dus hoeft geen PCV te zijn.

Factuur eens terugzoeken.
Maar Icopal heeft geen EPDM dakbedekking, vandaar.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren