Ik ben momenteel bezig met het aanleggen van elektra en waterleidingen in gefreesde sleuven. Op 1 punt ontkom ik er bijna niet aan om de waterleiding en pvc buis met elektra elkaar te laten kruisen. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik ben bang dat ik de sleuf niet diep genoeg krijg voor zowel de waterleiding als de elektra. Het gaat om een dubbelsteense muur met spouw. Mogen een waterleiding en pvc buis met elektra wel in dezelfde sleuf liggen?
Vraag
Alle reacties
Dat kan in basis, het is het mooiste om alles mooi te scheiden maar kijk naar badkamers en keukens, daar moet het wel kunnen. Warm en koud scheiden natuurlijk en cv ook maar in basis waterleiding in mantel kan door een spouw en vloer etc.
Ik ben momenteel helaas niet in de gelegenheid om een foto te maken. Hierbij een afbeelding van de situatie. Geel is de elektra die vanuit het plafond komt en naar een dubbel stopcontact gaat zo'n 30cm van de vloer. De waterleiding (blauw) komt links hiervan uit de betonnen vloer. Deze moet zowel naar links (water toevoer wasmachine) als naar rechts (waterkraan) gaan.DonJunior schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:25:
Foto's zeggen meer dan duizend worden. Kan je die toevoegen ter toelichting?
In de oude situatie was dit allemaal op de muur geinstalleerd. Ik wil dit nu dus in de gefreesde sleuven gaan installeren.