Microsoft Teams bevat mogelijk Trojan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ashedcode
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 28-03 11:20
Mijn vraag

Goedemorgen, deze nacht liet ik een anti-virus scan los op mijn PC. Iedere week doe ik wel een volledige scan. Ik verwachtte niks maar de resultaten kwamen terug met een Trojan dat gelinkt lijkt te zijn aan Microsoft Teams. Ik ben heel verbaasd want ik heb recentelijk niks raars gedownload en nergens op geklikt. Ik lijk ook niet de enige te zijn. Ik heb alleen deze thread als verdere informatie gevonden.
https://learn.microsoft.c...ndpoint-threats-antivirus
Wat ik wil weten is; Hebben andere mensen hier last van of opgemerkt? Als dit namelijk via Microsoft zelf komt heeft een factory reset geen zin. Ik ben zelf erg paranoïde over zulke dingen dus ik wil weten wat het is. Is het bijvoorbeeld via Microsoft in een update gekomen? En dan vanuit Microsoft zelf of een third party? Dus punt is; hebben meerdere mensen dit?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb geprobeerd de file zelf te benaderen maar ik lijk niet eens toegang tot de WindowsApps folder te hebben ondanks dat het mijn eigen pc is en de administrator ben. Ik heb het in ieder geval losgekoppeld van mijn netwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_K2GRG-hzm5WdUIMY-mVd9b47E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUooCtdwBrPJGsBg2KSFnWjj.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wellicht is het een false positive; heb je al geprobeerd om dat bestand door een andere scanner te halen, bijvoorbeeld Virustotal ?

Al via een elevated command prompt geprobeerd om bij die directory te komen?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 18:26

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

De gelinkte draadjes staan vol met meldingen dat het hier over false positives zou gaan.
Er is niets aan de hand zo te zien.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
Als je je eigen geposte url goed doorleest en ook even doorklikt naar de reddit post die er in staat zie je dat ook de teams msi installer deze melding geeft. Lijkt dus een false positive te zijn, zal MS vast binnenkort op gaan lossen.

• Ashedcode
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 28-03 11:20
TheRookie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:19:
Wellicht is het een false positive; heb je al geprobeerd om dat bestand door een andere scanner te halen, bijvoorbeeld Virustotal ?

Al via een elevated command prompt geprobeerd om bij die directory te komen?
Ik heb Malwarebytes voor Defender laten draaien maar die vond niks dus dacht dat Defender ook niks zou vinden, maar blijkbaar toch.
Ik moet eerlijk zijn dat ik niet weet wat een elevated command prompt is. Die moet ik eens opzoeken later na het werk