Gedeeltelijk de vloer isoleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gert Beukhof
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16:17
Mijn vraag:
Ik ben bezig om de keuken te verbouwen en nu heb ik stuk van de vloer eruit gebroken om hier elektrische vloerverwarming in te plaatsen, nu zit de vloer goed vast en valt het breken erg tegen, daarbij is het een nehobo vloer, in uitstekende conditie trouwens.

Ik wil dit dus eerst egaliseren en dan met isolatie platen bekleden en dan de vloerverwarming erop, nu dacht ik alles te doen maar omdat het zo vast zit denk ik erover om het gedeelte onder de keuken te laten liggen, dus enkel het loop gedeelte te isoleren, is dit een probleem? Het gaat om 3m2 vloerverwarming.

Alle reacties

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:11
Het zal niet direct een probleem worden maar waarom elektrische vloerverwarming? Ik heb het in de badkamer op 10m2, je stookt je arm. Dat vloertje in de badkamer gebruikt in verhouding met de rest van mijn stroomverbruik enorm veel.

Verder, wat ben je aan het slopen van je Nehobo vloer? Dekvloer en druklaag eruit? Die druklaag zorgt voor de sterkte.

• Gert Beukhof
Ik haal de dekvloer eraf, waarom ik dit type vloerverwarming gekozen heb, wij hebben een houtkachel die in de koude maanden veel aanstaat en den werkt de cv ketel niet dus ook geen verwarming, in de hal hebben we normale vloerverwarming maar die staat dus nu nagenoeg nooit aan, in de woonkamer hebben we radiatoren. Daarbij heb ik in de keuken ook geen leidingen van de cv installatie

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:48
Electrische vloerverwarming is even onzuinig als een electrisch kacheltje uit de bouwmarkt van 30€, alleen kost het veel meer in aanleg en reageert het veel trager.

Gezien je niet de hele vloer wil isoleren, zou je ook de mollen gaan opwarmen.

Kan je niet beter gewoon de volledige vloer isoleren, en geen electrische vloerverwarming leggen maar zo'n electrisch kacheltje plaatsen? Van de honderden euro's die je bespaart kan je materiaal en/of hulp huren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:11
Meeste cementdekvloeren komen er bij Nehobo wel redelijk makkelijk af. Weet je zeker dat je niet de betonnen druklaag aan het slopen bent die ze constructief toepasten bij grotere overspanningen?

• Gert Beukhof
De cement deklaag ligt goed vast, vandaar de vraag of gedeelte isoleren een optie is, de vloerlamp is maar 3m2 en in totaal 600 watt, gaat niet altijd aan staan dus ik denk dat de kosten wel mee zullen vallen

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25
Qua comfort wil je juist heel je vloer goed isoleren en afscheiden ook van koude muren etc. Dan kan het echt de omgevingstemperatuur aannemen. Dit buiten het vloerverwarmingsverhaal. Het is gewoon comfortabeler.
Pagina: 1