Sinds ik een nieuwe optische drive van Asus voor mijn laptop heb gekocht mislukken de meest gebrande MP3 albums op CD (HP CD-R 52x). Ik heb er al stapels kunnen weggooien: er zitten tikken in, stukken muziek worden overgeslagen of nummers stoppen abrupt. Nu heb ik verschillende brandprogramma's (Linux) geprobeerd om op lage snelheden te branden maar ik kan nergens lager instellen dan 10X speed en alle brandprogramma's geven dezelfde ellende. Ik speel de CD's af met een Philips TAM4505 Microset systeem. Stop ik de CD's i mijn Sony DVD speler die aangesloten is op een LG-smart TV dan heb ik nergens last van, maar dat is geen fijne manier om naar muziek te luisteren. Is het de CD speler van Philips die slecht is, de kwaliteit van de HP CD's. Ik kom hier niet meer uit.
Met de optische drive van Fujitsu (kapot gegaan of versleten) kon ik op lagere snelheden branden 4-8 x en dat is altijd goed gegaan. Maar die lagere snelheden zijn blijkbaar niet meer mogelijk, waarvan ik ook niet weet of dat wat uitmaakt.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik: ASUS SDRW-08U1MT UltraSlim optische drive en gebruikte software: Linux Brasero, K3B, Xfburn.
Met de optische drive van Fujitsu (kapot gegaan of versleten) kon ik op lagere snelheden branden 4-8 x en dat is altijd goed gegaan. Maar die lagere snelheden zijn blijkbaar niet meer mogelijk, waarvan ik ook niet weet of dat wat uitmaakt.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik: ASUS SDRW-08U1MT UltraSlim optische drive en gebruikte software: Linux Brasero, K3B, Xfburn.