SolarEdge 4000 omvormer stuk, upgrade com board -> 4000H

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:06
Ik heb mijn omvormer stuk, dwz, wel productie, maar in de SE app blijven de panelen op zwart. Conclusie door de installateur en SE tech support: Communicatie board is stuk, wij sturen een nieuwe op en zal de installateur plaatsen.
O ja, uw omvormer heeft een display, dat kunt u dan niet meer gebruiken, de omvormer moet dan via de set-app van SE geconfigureerd worden. Vind ik prima en doe ik ook met mijn andere omvormer, de SE5000H.

Ik wil graag de omvormer via Home Assistenat aansturen en dat gaat zeker met de 5000H (via de Modbus Multi), maar ik kan niet 'schrijven'naar de 4000. Tenminste nu niet.
BV ik wilde de site limit aanpassen, dan krijg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdKlUlLJQ_5l0rVhI7wn6ouvWs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWdQa0lBBXdhi6TSbUKH1OyM.jpg?f=fotoalbum_large

Met de 5000H gaat dat prima. Geen errors. Ik heb begrepen dat je de omvormers met display wel kunt uitlezen, maar dat configureren niet gaat via de Modbus.

Doel: ik de productie knijpen als de stroomprijs negatief is via een automatisering in Home Assistant.

SE support zegt vandaag dat het nieuwe com board ervoor zorgt dat de 4000 gelijk wordt (functies) aan de 5000.
Heeft iemand hier ervaring mee? Klopt dit?

gr Marten