Budget Energie geeft klanten deze lente- en zomerweekenden…

Pagina: 1
Acties:

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 07:41

SambalBij

We're all MAD here

Topicstarter
Artikel: nieuws: Budget Energie geeft klanten deze lente- en zomerweekenden 'gratis' s...
Auteur: @YannickSpinner
Hoort hier niet een kopje 'Advertorial' boven?
Want meer dan simpele reclame voor een actie van een energiebedrijf is dit toch echt niet?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-03 13:24

YannickSpinner

Redacteur
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar laten we wel even een baseline stellen: als iets een advertorial is dan staat dat erbij.

Wat reclame is en wat nuttige informatie voor lezers is, daar heb je een heel groot grijs gebied tussen. Even een gechargeerd voorbeeld: als we de nieuwe iPhone-aankondiging behandelen, is dat dan reclame voor Apple?

Doorgaans doen we tijdelijke acties overigens niet, maar aangezien dit de enige energieleverancier is die dit doet in reactie op het energieoverschot, is dit wat mij betreft gewoon nieuwswaardig.

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Topicstarter
Ik snap ook wel weer wat jij bedoeld, maar ik vind deze persoonlijk toch echt wel erg ver in het grijze gebied.
Ok, een advertorial is het wellicht niet, maar reclame is het zeker wel.

Die aankondiging van die iPhone die je aanhaalt is tenminste nog iets wat binnen de doelgroep/onderwerp (tech) van deze site valt.

Een aanbieding van een energiebedrijf m.i. toch echt niet. Tweakers gebruiken energie, tja... Dan kun je ook wel een wekelijks artikel posten met de bonus van de Albert Heijn, want Tweakers drinken ook melk... ;)

(En nieuws is het ook al nauwelijks, vorig jaar hadden ze dezelfde actie ook al.)

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Dat laatste kan er in een zinnetje bij, dat wist ik namelijk niet!

Verder is energie, teruglevering e.d. weldegelijk iets dat regelmatig op Tweakers verschijnt. We hebben bijvoorbeeld uitvoerig over terugleverkosten geschreven. Hetzelfde met de salderingsregeling. Daar zijn dit soort acties onderdeel van.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En ook op het forum lopen talloze levendige discussies over tarieven, duurzame energie oplossingen en thuisbatterijen etc. Dus dit is zeker wel een thema dat leeft binnen de community :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Topicstarter
Dat is ook wel waar :)
Zoals ik zei, voor mij viel dit net iets té ver richting reclame in dat grijze gebied, zoals ik het artikel las.
Maar ik snap jullie overwegingen ook wel weer...
(En mijn tere zieltje moet hoeft ook weer geen reden te zijn om het dan ook niet te plaatsen...:P)

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:20
@YannickSpinner
Komt er dan ook een artikel over de "happy hours" bij Engie NL & BE?
https://www.engie.nl/energie/happy-hour

"Happy Sunday: gratis stroom op zondag" bij Luminus BE
https://www.luminus.be/nl/prive/energietarieven/smartflex/

[ Voor 41% gewijzigd door Warpozio op 26-03-2026 08:31 ]

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:09
YannickSpinner schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:19:
Doorgaans doen we tijdelijke acties overigens niet, maar aangezien dit de enige energieleverancier is die dit doet in reactie op het energieoverschot, is dit wat mij betreft gewoon nieuwswaardig.
@YannickSpinner
Zoals @Warpozio al aanhaalde zijn er in België al meerdere leveranciers die dit doen, dus ze zijn zeker niet de enigste.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 16:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maar zou het (voor een volgende keer) dan niet een optie zijn om naast het melden van het nieuwsbericht ook eens met een wat kritische blik te kijken naar het daadwerkelijke voordeel voor een gemiddeld huishouden en dat uit te werken?

Zo staat er bijvoorbeeld in de actievoorwaarden dat het niet toegestaan is om je thuisaccu hier mee op te laden, en zo zullen er nog wel meer voorwaarden zijn. (Is het laden van je auto dan wel toegestaan?). Daarnaast staat in één van de reacties van een tweaker die hier eerder aan meegedaan heeft dat het voordeel voor hem omgerekend nog geen 6 euro was.

Ik vind het zeker een nieuwswaardig onderwerp, maar door zelf een eigen "Tweakers" analyse erop los te laten, had het artikel wél veel meer waarde kunnen hebben.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Warpozio schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:30:
@YannickSpinner
Komt er dan ook een artikel over de "happy hours" bij Engie NL & BE?
https://www.engie.nl/energie/happy-hour

"Happy Sunday: gratis stroom op zondag" bij Luminus BE
https://www.luminus.be/nl/prive/energietarieven/smartflex/
Prima suggesties inderdaad! Dat gezegd hebbende, happy hour is wel echt een trucje want dat is gewoon gratis stroom wanneer het uitkomt. Vind ik wat anders dan structureel maandenlang.
Dat Belgische voorbeeld lijkt wat meer op Budget Energie. Dat gezegd hebbende blijft dit dus de eerste in Nederland die het zo doet.

En er speelt nog altijd wat anders mee: wij moeten het ook maar spotten. Als iemand bij de release Luminus had getipt, hadden we dat vast gebracht! Maar zo te zien helaas toen gemist :D
Pagina: 1