TCL 55P61K en ophangbeugel schuin dak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Familie van mij kwam gisteren met deze Aldi aanbieding van een TV:
https://www.aldi.nl/produ...led-smart-tv-1238938.html
Dat leek hem wel wat voor op de slaapkamer.

Nou lijkt mij die Medion van de Aldi niet echt wat; en kwam als snel uit op bijvoorbeeld deze:
uitvoering: TCL 55P61K Zwart Bij Joybuy maar €289.
Bekender merk en Google TV; IMHO het fijnste smart-TV platform; ook bijvoorbeeld i.c.m. de TV apps van de ISP's.
Ik zie niet meteen echt grote nadelen als je een eenvoudige TV voor op de slaapkamer wil.
Tuurlijk haalt het de beeldkwaliteit van OLED niet, maar of dat nou echt zo'n probleem is op de slaapkamer.
En als ik wat reviews op bijvoorbeeld Coolblue lees, zijn die over het algemeen positief.

Joybuy heeft sowieso een hele rits aan goedkope TV's staan. Zelfs 65" en 70/75" is goedkoop en zou dus een optie zijn om in de woonkamer te zetten, maar ben bang dat ze die in dagelijks gebruik dan toch wat minder gaan vinden t.o.v. de huidige TV daar (uitvoering: LG OLED55B16LA Zwart).
Een nieuwe 65/75" OLED beneden gaat natuurlijk veel duurder zijn.

Zijn er nou echt grote nadelen aan die genoemde TCL?

Ophangbeugel
De TV in de slaapkamer komt aan het dak te hangen (binnenzijde van wolfseind). Die hangt dus voorover en niet rechtop. Een gewone wandbeugel voldoet dus niet, naast het feit dat de TV ophangen en kabels inpluggen e.d. onmogelijk moeilijk zijn.

Dan kom je geloof ik uit op een plafondbeugel zoals deze; eigenlijk bedoelt om tijdens TV kijken uit te klappen, maar je kan 'm natuurlijk ook gewoon altijd ingeklapt laten.
Zo'n plafondbeugel zou in dit geval toch ook gewoon moeten werken?

Alle reacties

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Piet91 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:59:
Tuurlijk haalt het de beeldkwaliteit van OLED niet, maar of dat nou echt zo'n probleem is op de slaapkamer.
Ja. Ruim 100 euro duurder en geen Q/OLED - ik ben van mening dat juist in een slaapkamer het diepere zwart voor een betere beleving zorgt.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Piet91
  • Niet online
Een OLED wordt het sowieso niet. Die beginnen bij €600+, een heel andere prijscategorie.
We zijn hier ook enkele jaren geleden over gegaan een OLED (C2) vanaf een (Edge-lit led LG) en om eerlijk te zijn; bij simpelweg TV kijken is het verschil niet mega groot. Pas als je echt ergens voor gaat zitten maakt het verschil.
Plus het zijn geen Tweakers/pixel peepers.

Meer de vraag dus of in deze prijscategorie (~€300) deze TV een goede keus is en of zo'n plafondbeugel hiervoor geschikt is.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 25-03-2026 15:47 ]

• Piet91
  • Niet online
Maar wat zou in dit formaat en prijssegment dan wel aan te raden?
Ze hebben bijvoorbeeld ook de TCL 55T8C voor €340.

TCL maakt het niet makkelijk om hun TV's te vergelijken; maar op hun Britse site kon ik ze naast elkaar zetten.
T8C heeft dan QLED i.pv. DLED (?), iets betere speakers (2.0 0> 2.1), meer hertz en beter kleurbereik, iets feller scherm.

Ik snap ook wel dat dit geen €1000+ OLED TV's zijn, maar niet iedereen heeft zin om dat voor een slaapkamer TV uit te gaan geven of gaat er echt mee zitten met het verschil in beeldkwaliteit.