Ik heb 16 m2 plat dak wat omstreeks 2010 aan de buitenzijde is geïsoleerd door gewoon pir platen op het bitumen dak te leggen en vervolgens nog een laag bitumen te plakken.
Graag wil ik ook steenwol aan de binnenzijde hebben vanwege overvliegende vliegtuigen.
Er zit kennelijk al 15 jaar wat steenwol in de constructie, en géén vochtproblemen in het hout:
/f/image/rJRtj5njxhM4OLTvVLRgHUE2.png?f=fotoalbum_large)
Volgens Ubakus zou er bij 7cm steenwol condensatie in het hout beginnen op te treden.
Maar met 15cm steenwol EN dampremmendefolie blijf ik druppels in het hout houden:
/f/image/6UcCWk2LdoqXZjwpBFcdaSMW.png?f=fotoalbum_large)
Volgens deze post zou Ubakus niet zo geschikt zijn voor platte daken:
-ErikRos- in "ik wil een plat dak isoleren. Doe ik het zo goed?"
Mijn vraag
Kan ik toch méér dan 7cm steenwol aan de binnenzijde toepassen, met dampremmende folie, zonder condens in de houtconstructie te krijgen?
Graag wil ik ook steenwol aan de binnenzijde hebben vanwege overvliegende vliegtuigen.
Er zit kennelijk al 15 jaar wat steenwol in de constructie, en géén vochtproblemen in het hout:
/f/image/rJRtj5njxhM4OLTvVLRgHUE2.png?f=fotoalbum_large)
Volgens Ubakus zou er bij 7cm steenwol condensatie in het hout beginnen op te treden.
Maar met 15cm steenwol EN dampremmendefolie blijf ik druppels in het hout houden:
/f/image/6UcCWk2LdoqXZjwpBFcdaSMW.png?f=fotoalbum_large)
Volgens deze post zou Ubakus niet zo geschikt zijn voor platte daken:
-ErikRos- in "ik wil een plat dak isoleren. Doe ik het zo goed?"
Mijn vraag
Kan ik toch méér dan 7cm steenwol aan de binnenzijde toepassen, met dampremmende folie, zonder condens in de houtconstructie te krijgen?