Issue Outlook i.c.m. Mac Mini (lettertype etc.)

Pagina: 1
Acties:

• timzeg86
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 26-03 19:39
Outlook 365 gedraagt zich anders op Mac mini vs MacBook (zelfde account)

Ik gebruik hetzelfde Outlook 365-account op zowel mijn MacBook als mijn Mac mini. Op de MacBook werkt alles perfect, en soms werkt het ook prima op de Mac mini. Maar nadat de Mac mini is uitgeschakeld en opnieuw is opgestart, komen verschillende problemen terug. Via helpdesk Outlook krijg ik geen goede oplossing.

Versies:

Mac mini: Versie 16.107.2 (26032211)
MacBook: Versie 16.106.3 (26030211)

Problemen op de Mac mini vergeleken met de MacBook:

Problemen op de Mac mini vergeleken met de MacBook:

Lettertypeprobleem (Calibri Light): Elke keer wanneer ik een nieuwe e-mail opstel, wordt het lettertype teruggezet naar Calibri in plaats van Calibri Light. In Instellingen → Lettertypen → Voorbeeld wordt duidelijk Calibri Light weergegeven, maar Outlook gebruikt toch de normale Calibri. Ook lijkt het instellingenmenu op de Mac mini erg beperkt — op de MacBook zijn veel meer opties beschikbaar.

Sneltoets voor horizontale lijn werkt niet: Het typen van --- wordt niet langer automatisch omgezet in een horizontale lijn.

Bijlagen slepen tussen e-mails werkt niet: Ik kan geen bijlage van de ene e-mail naar de andere slepen. Ik moet deze eerst downloaden en daarna handmatig opnieuw toevoegen.

Probleem met toetsenbordnavigatie: Met de pijl-omlaagtoets ga ik niet per zin/regellengte omlaag, maar springt het scherm ongeveer een halve pagina tegelijk.

Dit voelt echt als een instellingenprobleem, maar ik kan niet achterhalen wat de oorzaak is. Ik heb dit probleem eerder gehad en op de een of andere manier loste het zichzelf op zonder dat ik iets veranderde. Op de MacBook werkt het altijd correct.

Wat vreemd is, is dat de problemen specifiek lijken terug te keren nadat de Mac mini is uitgeschakeld en opnieuw is opgestart.

Wat ik heb geprobeerd:

Outlook opnieuw installeren → geen effect

Lettertype-instellingen wijzigen in Outlook Web → werkt daar wel, maar wordt niet overgenomen in de desktop-app

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt of enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Welke Macbook and welke Mac Mini gebruik je? Op welke versie(s) van macOS? En in combinatie met wat voor monitor gebruik je de Mac Mini?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:21
Klinkt heel erg als een Microsoft issue, niet specifiek een Mac issue. Dit zijn problemen die vooral intern in de app spelen maar je geeft ook aan dat je twee net iets andere versies van de Outlook app draait. Het kan daar al door komen. Probeer ze eens allebei (de Office apps) te updaten zodat je precies dezelfde versie draait op beide systemen.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34

talin

ES-MA

het zal in je outlook profiel lokaal zitten.
bij een standaard installatie zal deze config te vinden zijn ergens hier: ~/Library/Preferences/com.microsoft.Outlook.plist

op beide werkstations zijn dat local bestanden die niet syncen, neem de juiste van 1 en kopieer deze eens naar de niet juist werkend station.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• timzeg86
Archer_VC10 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:09:
Klinkt heel erg als een Microsoft issue, niet specifiek een Mac issue. Dit zijn problemen die vooral intern in de app spelen maar je geeft ook aan dat je twee net iets andere versies van de Outlook app draait. Het kan daar al door komen. Probeer ze eens allebei (de Office apps) te updaten zodat je precies dezelfde versie draait op beide systemen.
Toevallig is de versie op de Mac Mini nu anders, maar die was afgelopen week gewoon gelijk als die op de Macbook. Ik heb dit vorig jaar nog een keer gehad, na een tijdje 'verdween' dat weer. Ik heb één op één vergeleken als er instellingen anders waren, maar daar zit géén verschil in.

• timzeg86
fondacio schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:00:
Welke Macbook and welke Mac Mini gebruik je? Op welke versie(s) van macOS? En in combinatie met wat voor monitor gebruik je de Mac Mini?
Macbook Air, 15-inch, M4, 2025
Mac Mini, Apple M2 Pro, 2023 i.c.m. Samsung S34C65xT ViewFinity

Beide Tahoe 26.3.1

• timzeg86
Wellicht aanvullend; op de Mac Mini is Outlook qua layout hetzelfde, maar hier hier wordt tijdens het typen autocorrect gebruikt en op de Macbook niet. Ook krijg ik een hoofdletter na het typen "t.z.t." of een andere afkorting. Dat doet outlook op de Macbook óók niet.

• timzeg86
talin schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:42:
het zal in je outlook profiel lokaal zitten.
bij een standaard installatie zal deze config te vinden zijn ergens hier: ~/Library/Preferences/com.microsoft.Outlook.plist

op beide werkstations zijn dat local bestanden die niet syncen, neem de juiste van 1 en kopieer deze eens naar de niet juist werkend station.
Op de Mac Mini gekeken naar ~/Library/Preferences/com.microsoft.Outlook.plist maar die staat hier niet tussen. Op de Macbook ook niet.

• timzeg86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ct82_DvbSDViGvtiYHAVoXQjiL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2WSsw0W2umgBTkCntYjQaALT.png?f=fotoalbum_large

De verschillen bij aanpassen lettertype bijvoorbeeld. Mac Mini beperkt, Macbook uitgebreid
Pagina: 1