Dakkapel afwerken vraagje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:28

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Mijn vraag
Zie foto hoe kan ik dit het beste afwerken. Als ik er nu latjes tegen aan knal op het groene vlak en dan nog een gipsplaat. Wordt het dakapel dikker dan de muur. Het liefst zou je willen dat de muur gelijk is met het dakkapel. Of toch maar accepteren dat je een randje krijgt?

...
Niks kunnen vinden.
...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9skk0Gt_8lnyilR8dvI8bMNM72U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KkDR7lkvl17ajZdWzAdfdbj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door TheDudez op 24-03-2026 13:38 ]

Usenet handleidingen

Alle reacties

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gipsplaten over zowel de rand van de dakkapel als de muur. Dan wordt het vlak. OF gipsplaten over de rand van de dakkapel en de wand opvullen tot aan de gipsplaat met stucwerk.

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:34
Idd, gewoon helemaal uitrachelen en daarna gips erop.

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Mischien is een gipsplaat tegen de muur helemaal niet zo gek idee. De muur moet ook gestucd worden en ik ben daar geen held in. (er zat een schoorsteen) Als ik tegen deze muur gewoon helemaal een gipsplaat doe is het ook gelijk strak

Usenet handleidingen

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TheDudez schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:52:
Mischien is een gipsplaat tegen de muur helemaal niet zo gek idee. De muur moet ook gestucd worden en ik ben daar geen held in. (er zat een schoorsteen) Als ik tegen deze muur gewoon helemaal een gipsplaat doe is het ook gelijk strak
En met kleefgips (of andere speciale kleefmiddelen) is dat ook een relatief eenvoudig karwei.
YouTube: Gipsplaat tegen muur lijmen in 9 stappen | GAMMA België

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03 22:33
pagani schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:59:
[...]

En met kleefgips (of andere speciale kleefmiddelen) is dat ook een relatief eenvoudig karwei.
YouTube: Gipsplaat tegen muur lijmen in 9 stappen | GAMMA België
Niet aan beginnen. Een houten lat heb je vele malen sneller tegen de muur geschroefd.

Joe

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
BennieWolters schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 18:36:
[...]

Niet aan beginnen. Een houten lat heb je vele malen sneller tegen de muur geschroefd.
Dan wordt de muur te dik. Zit met de deur. (Scharnier)

Usenet handleidingen

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSOS4myXMjxW7FzOmsB-qxUunL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pETW75hvcIYXMFd8MffEQYqM.jpg?f=fotoalbum_large nog tips voor rond de ramen? Ik kan er weinig over vinden.

Usenet handleidingen

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:09
Pur afsnijden, gipsen, stuccen. Randje kozijn/stuc insnijden schidleren en kitten.

• steineken
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:06
TheDudez schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:52:
Timmerman hier zegt dat je nooit twee verschillende materialen op 1 vlak moet stucen omdat het dan gegarandeerd gaat scheuren dus helemaal gipsen is de best keus inderdaad.
Pagina: 1