Artikel: review: Gameartists zijn niet te spreken over DLSS 5: 'Ziet eruit als AI-slop'
Auteur: @Kevinkrikhaar
Ik vind dit een redelijk matig achtergrondartikel:
Omdat m'n schrijfstijl wat aanvallend kan overkomen: het is niet bedoeld als aanval richting @Kevinkrikhaar. Ik begrijp dat er niet per se veel tijd zal zijn om heel diepgaand onderzoek te doen voor zo'n artikel. De kritiek zit vooral in de gebruikte bronnen, niet de persoon
Auteur: @Kevinkrikhaar
Ik vind dit een redelijk matig achtergrondartikel:
- YouTube-likes / dislikes worden gebruikt om aan te tonen dat iets "volgens gamers" klopt.
- Mensen van "Sokpop Collective" die zich op onrealistische en unieke stijlen richten hebben er iets over te zeggen. Prima. Ze doen er alleen niets mee. Wat is hier de toegevoegde waarde van?
- Uitspraken zoals "Volgens hem staat of valt de tool bij de keuzevrijheid voor ontwikkelaars" hebben weinig waarde als je de press release van Nvidia niet lijkt te hebben gelezen en er duidelijk wordt gesproken over het toevoegen van details (volgens de interviews met controle via bv. masking) die in de voorbeelden ook duidelijk te zien zijn, zoals veel betere subsurface scattering.
- Dit vond ik de leukste: een anonieme gameartist van een AAA-studio die met de volgende uitspraak komt: "omdat de llm's natuurlijk op dat soort gezichten getraind zijn". Dat zijn dan natuurlijk erg bijzondere taalmodellen...
Omdat m'n schrijfstijl wat aanvallend kan overkomen: het is niet bedoeld als aanval richting @Kevinkrikhaar. Ik begrijp dat er niet per se veel tijd zal zijn om heel diepgaand onderzoek te doen voor zo'n artikel. De kritiek zit vooral in de gebruikte bronnen, niet de persoon
[ Voor 11% gewijzigd door Stukfruit op 24-03-2026 13:37 ]
Dat zit wel Schnorr.