Vraag

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-03 19:36
Mijn vraag
Ik was bezig met een project voor een vriendin van mij om fillers voor haar collectie uit te printen.
De 1e pagina kwam er redelijk goed uit, maar toen ik de 2e pagina deed kreeg de printer ineens kuren.

1e pagina print:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uX4xGlYP7wjru1Zx-K_J0dZ_w54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQCrvIW85PtfuGmcfFERJ8hi.jpg?f=fotoalbum_large

Zie afbeelding hieronder voor de 2e pagina wat "kuren" heeft..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Su-Hqn-SmdzwKPfHnXpnhH8h-lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncRsrm3LSXaQRLX30hZ7DSIz.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit kan zijn?
Ik heb een test gedaan op 80gr papier, en op 160gr papier (160gr wordt de papier wat gebruikt gaat worden voor de filler kaarten) maar beide geeft dit resultaat.
Want als ik de "printafdruk" bekijk in de preview modus voordat ik op printen druk komt het niet echt overeen 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnAPAn1gcn94zcXpYf_xpu6myMM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YK2ZIH2tQnEu6OVTNOYKKexD.png?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
De printer is een Samsung M2070FW Laser Printer.
Komt uit 2008, maar is niet superveel gebruikt in die tijd.
Ik denk in totaal ongeveer 1600 pagina's geprint, en soms elke maand 1 of 2 random prints om de printer "bezig" te houden zo te zeggen.
Toner is al 1 keer vervangen omdat de "gratis" toner die erbij kwam leeg was, die is vervangen voor een officiële toner.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht eerst misschien printer instellingen?
Dat allemaal nagelopen maar kon er niet echt duidelijkheid vinden wat ineens die vage strepen en die wazige print kon veroorzaken.
Ik ben zelf totaal niet in de printer wereld thuis, en helaas met google kwam ik ook niet ver, of ik gebruik waarschijnlijk verkeerde zoektermen...
Heb ook reddit geraadpleegd maar kreeg een aantal basis vragen (die ik nu ook hier eigenlijk vrijwel al beantwoord heb), maar sindsdien is het helaas totale stilte.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen/testen om te zorgen dat mijn printer zich gaat gedragen zodat ik de vriendin van mij kan opvrolijken in haar donkere tijd?

Bedankt alvast! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door kokkie20 op 24-03-2026 12:56 ]

Alle reacties

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

Kan zijn dat de drum gereinigd moet worden. Lees je even goed in, precies werkje, gebruik handschoentjes, je wil geen vet van je vingers op de drum.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• kokkie20
Ok bedankt voor de tip!
Ik ga daar even naar kijken, heb gelukkig van die dokters handschoenen in huis. Gebruik dat altijd in de keuken als ik met kip werk, dus hopelijk gaat dat werken!
Heb net de toner eruit gehaald na wat google werk hoe dat ook alweer allemaal in elkaar zat en zag wel aantal vlekken zwarte poeder erop (groene rol) + daaronder een zwarte rol? met allemaal "strepen" erop...

We komen hopelijk ergens nu!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-03 14:14
Het kan ook een teken zijn van goede kope (slechte) huismerk toner. Is dit dan geprint met originele toner?

Meestal hebben laserprinters nog wat zelfreinigingfuncties die je dan via het menu of de software op de PC zou kunnen uitvoeren.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• kokkie20
Het is een originele toner die ik toen gebruikt heb als vervanger.

Hmm daar kan ik nog even naar kijken of de mijne zo een functie heeft.
Bedankt voor de tip!