Artikel: nieuws: Amerikaanse overheid verbiedt verkoop routers van buiten de VS
Auteur: @arnoudwokke
Volgens mij zit er een vertaalfoutje in dit artikel. Je schrijft: maar als een fabrikant een router ontwerpt in de VS, is dat genoeg om onder het verbod uit te komen, zo blijkt uit de faq.
In die FAQ staat
Overigens blijft er dan straks bar weinig te kiezen over voor Amerikaanse consumenten, alleen de productie Starlink modems voldoet volledig aan de nieuwe regels.
Auteur: @arnoudwokke
Volgens mij zit er een vertaalfoutje in dit artikel. Je schrijft: maar als een fabrikant een router ontwerpt in de VS, is dat genoeg om onder het verbod uit te komen, zo blijkt uit de faq.
In die FAQ staat
En 'covered' betekent naar mijn beste weten in dit geval 'dat valt ook onder dit verbod', en moeten dus het proces door om een uitzondering aan te vragen, waarbij ze documenten moeten overleggen dat ze van plan zijn de volledige productie naar de VS te verplaatsen. Ook de de BBC heeft deze conclusie getrokken dat modems verboden zijn zodra ze deels in het buitenland geproduceerd worden. En aangezien de FAQ in hun moedertaal is geschreven, vertrouw ik die interpretatie welIf a router is designed in the U.S., but manufactured abroad, is it “covered”? What about if a router is designed abroad, but manufactured in the U.S.?
Both types of routers are “covered.” The National Security Determination states that “Production generally includes any major stage of the process through which the device is made, including manufacturing, assembly, design, and development.”
Producers of routers with these processes made abroad should apply for Conditional Approval.
Overigens blijft er dan straks bar weinig te kiezen over voor Amerikaanse consumenten, alleen de productie Starlink modems voldoet volledig aan de nieuwe regels.
[ Voor 5% gewijzigd door ZwolschBalletje op 24-03-2026 09:28 ]