Amerikaanse overheid verbiedt verkoop routers van buiten de…

Pagina: 1
Acties:

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-03 09:28
Artikel: nieuws: Amerikaanse overheid verbiedt verkoop routers van buiten de VS
Auteur: @arnoudwokke

Volgens mij zit er een vertaalfoutje in dit artikel. Je schrijft: maar als een fabrikant een router ontwerpt in de VS, is dat genoeg om onder het verbod uit te komen, zo blijkt uit de faq.

In die FAQ staat
If a router is designed in the U.S., but manufactured abroad, is it “covered”? What about if a router is designed abroad, but manufactured in the U.S.?
Both types of routers are “covered.” The National Security Determination states that “Production generally includes any major stage of the process through which the device is made, including manufacturing, assembly, design, and development.”
Producers of routers with these processes made abroad should apply for Conditional Approval.
En 'covered' betekent naar mijn beste weten in dit geval 'dat valt ook onder dit verbod', en moeten dus het proces door om een uitzondering aan te vragen, waarbij ze documenten moeten overleggen dat ze van plan zijn de volledige productie naar de VS te verplaatsen. Ook de de BBC heeft deze conclusie getrokken dat modems verboden zijn zodra ze deels in het buitenland geproduceerd worden. En aangezien de FAQ in hun moedertaal is geschreven, vertrouw ik die interpretatie wel :P
Overigens blijft er dan straks bar weinig te kiezen over voor Amerikaanse consumenten, alleen de productie Starlink modems voldoet volledig aan de nieuwe regels.

[ Voor 5% gewijzigd door ZwolschBalletje op 24-03-2026 09:28 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:50

arnoudwokke

Redacteur
verrek, ik denk dat je gelijk hebt, ik pas de tekst aan. Dank je wel! :)

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-03 09:28
Graag gedaan!

Je hebt nog een zin toegevoegd (volgens mij): Netgear en Linksys komen vermoedelijk onder het verbod uit, maar merken als ASUS en TP-Link mogelijk niet.

Toch is ook dat iets anders dan wat (weer) de BBC helemaal onderaan hun artikel concludeert: zij zeggen juist: Popular brands of router in the US include Netgear, a US company, which manufactures all of its products abroad.

Daarom ben ik nieuwsgierig: wat is de reden is dat Netgear (en Linksys) onder het verbod uit zouden komen? Heeft de BBC het mis en heeft Netgear wel een volledige productielijn in de VS?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
@arnoudwokke

Er is een update geplaatst door de FCC: https://www.fcc.gov/document/fcc-updates-covered-list-include-foreign-made-consumer-routers

FCC Updates Covered List to Include Foreign-Made Consumer Routers, Prohibiting Approval of New Models

Lijkt erop dat er dan geen uitzonderingen mogelijk zijn, zonder productie naar US te halen...

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 24-03-2026 12:28 ]

Home Assistant Configuratie V&A