Snap de “reageerden op jouw reactie”-meldingen niet

Pagina: 1
Acties:

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13:47
Ik krijg een melding dat user A en B hebben gereageerd op je reactie. Klikken op de melding leidt me alleen naar de reactie van user A. Als ik zo’n melding krijg wil ik natuurlijk niet alleen die van user A lezen.

Het is voor mij als toegankelijke gebruiker totaal clueless hoe ik dan bij reactie van user B kom, die de melding (ook) blij aan geeft.

Voorgestelde oplossing: maak de namen van de users in de melding klikbaar en gelinkt aan de betreffende reactie(post). Dit is een stuk vriendelijker en toegankelijker voor een breder publiek.

Zo kan je eerst op user A klikken om diens reactie op je reactie te lezen, en daarna kun je op user B in de melding klikken om diens reactie op je reactie weer te lezen. Dit lijkt me een veel logischere toegankelijke flow.

[ Voor 18% gewijzigd door FrostHex op 24-03-2026 06:14 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar hoe doe je dat dan als er meer dan 2 namen staan? Ik had laatst "user x en 2 anderen reageerden op ..." , de andere usernames verschijnen dan niet en kunnen dan ook niet klikbaar gemaakt worden.

In snel lopende topics is het wel even zoeken naar wie er allemaal gereageerd heeft, meestal ctrl+F ik dan op elke pagina.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 21:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De notificatie triggert op de reactie waar men op reageert en linkt dan naar de eerste reactie die dat doet. Alle andere reacties die jouw eerdere bericht quoten om een notificatie te geven, zullen niets anders dan een +1 doen op je nog ongelezen notificatie.

Je zal idd helaas verder moeten scrollen en zoeken naar de betreffende gebruiker/reacties. Om een aparte notificatie te krijgen per reactie is ook niet altijd even leuk, want het principe is hetzelfde als wanneer iemand je een +1 geeft. Zou je post 10x een thumbs up krijgen, heb je nu 1 notificatie erover en niet je hele 'feed' vol met 10 individuele notificaties.

Commandline FTW

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Hero of Time Is het in het geval van reacties dan niet op de een of andere manier mogelijk bijv. via een abbr meer gegevens toe te voegen aan de samengevoegde notificaties? Dat je in de abbr bijv. de gebruikersnamen ziet van degenen die gereageerd hebben.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 21:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Raven geen flauw idee. Ik ben maar een vrijwilliger hier en heb toevallig onthouden wat een dev eens heeft gezegd over het samenvoegen van de notificaties. ;) Want in het begin kreeg je per ding een aparte notificatie ipv dat het zoals nu samengevoegd wordt.

Commandline FTW

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah ja :P , in dat geval @crisp O-)

Oscar Wilde

• FrostHex
Ik snap je punt met 3+ gebruikersreacties is direct linken naar de betreffende reactie in de melding geen optie inderdaad. Toch vind ik dat er wél iets moet gebeuren. De flow zoals die nu is past niet binnen het streven van een meer toegankelijk en gebruiksvriendelijk Tweakers. Een doorsnee bol-gebruiker gaat niet lopen CTRL+F-en op de pagina en steeds weer terug om te zien op welke naam te zoeken.Er moet toch wel iets te verzinnen zijn om het gemakkelijker (toegankelijker) te maken de reacties op je reactie te kunnen bekijken. Je wordt nu met een kluitje het riet ingestuurd: "A, B, C hebben op je reactie gereageerd", klik je erop dan wordt je naar A geleid en voor de rest zoek je het maar uit. Ik mis voor een toegankelijker, gebruiksvriendelijker Tweakers iets als: "A, B, C, hebben op je reactie gereageerd" --> klik hier om (al) die reacties te zien. Misschien een leuk onderzoeksonderwerp voor een UX-stagiair bij jullie hoe je dit wel goed kan oplossen?

[ Voor 30% gewijzigd door FrostHex op 25-03-2026 06:35 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

crisp

Devver

Pixelated

Bij reacties onder artikelen worden als het goed is de nieuwe reacties met een 'Nieuw' label gemarkeerd als je vanuit de notificatie doorklikt.

Op het forum hebben we zoiets niet, plus dat we daar sowieso beperkingen hebben op het maximaal aantal reacties dat we samenvoegen onder dezelfde notificatie (na meer dan 10 worden nieuwe mentions of quotes genegeerd). Wel houden we bij welke posts waar gequote zijn, wellicht moeten we daar eens iets mee doen visueel.

Intentionally left blank

• FrostHex
Ik hoor en begrijp je als techneut met de technische uitleg. Ik hoor je niet als human interaction designer. Een nieuw label helpt niks als je een dag later eens klikt op de melding, want dan zijn er misschien wel 40 nieuwe reacties en mag je nog lopen zoeken welke op jou zijn. Als je gebruiksvriendelijker en toegankelijker wilt worden, dan mag je best buiten de bestaande technische werking en kaders denken vind ik.

[ Voor 40% gewijzigd door FrostHex op 25-03-2026 11:42 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

crisp

Devver

Pixelated

FrostHex schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:39:
Ik hoor en begrijp je als techneut met de technische uitleg. Ik hoor je niet als human interaction designer. Een nieuw label helpt niks als je een dag later eens klikt op de melding, want dan zijn er misschien wel 40 nieuwe reacties en mag je nog lopen zoeken welke op jou zijn. Als je gebruiksvriendelijker en toegankelijker wilt worden, dan mag je best buiten de bestaande technische werking en kaders denken vind ik.
Ik ben dan ook geen interaction designer ;) Maar wat ik bedoel is dat de notificatie je linkt naar bijvoorbeeld https://tweakers.net/nieuws/246102/kpn-tv+-en-de-kpn-app-krijgen-advertenties-rond-eredivisie-samenvattingen.html?showReaction=22009446&highlightReactions=22009486;22009526;22009564#r_22009446 waarbij dus alle nieuwe reacties die die notificatie hebben getriggert een 'Nieuw' label hebben, zodat je ze makkelijk(er) kan herkennen. Dat werkt dus ook als je een dag later op die notificatie klikt.

Alleen voor het forum hebben we dus niet een gelijksoortig mechanisme.

Intentionally left blank

Pagina: 1