Eindelijk een huis dat zich leent voor een volwassen speaker setup! Verbouwen is een heel end klaar, loze speakerleidingen liggen voor een 5.1 opstelling.. Wilde nu weer even sparen maar heb nu een deal voor KEF R3 meta's voor 1850 waardoor ik dit wat eerder in gang wil zetten.. Omdat ik de set op termijn wil uitbreiden wil ik nu niet de verkeerde keuzes maken, daarvoor zou ik graag wat feedback krijgen! Set wordt gebruikt voor gamen/film(muziek) en muziek. R3 is wellicht wat overkill maar sinds ik deze heb beluisterd kan ik het niet meer loslaten, vind ook het design heel mooi. Ik ben na lang vergelijken en zoeken op onderstaande uitgekomen:
Deze stands heb ik op het oog, -ik weet het- niet op oorhoogte maar het oog wil ook wat.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WoYz20tU0AjUxlwVk3armg0Z.jpg?f=user_large)
Woonkamer
tv hoek ca.3,7x6,2m aan een zijde open naar keuken/eetkamer, ruimte totaal ca. 45m2
Beoogde setup:
- Kef R3 meta L/R
- AVR: (Cinema 60 of Denon 3800 i.c.m. eindtrap)
en op termijn:
- Kef R2 Center
- Eindtrap voor R3's in preout van AVR (hierover graag advies, prijs tot 1000 euro?)
- Surround achter: KEF Q1 of Q3? (of kan ik ook goedkopere pakken?)
- Sub: SVS heeft perfecte subs maar heb toch moeite met hun design/materialen. Vandaar 1 (of 2?) B&W's, zie schema in afbeelding. Tips zijn welkom..!
Samenvatting:
de power zit voorin, met name voor (film)muziek. Dus die wil ik ook goed benutten door een extra eindtrap, want dit is via een AVR bijna niet te doen/betaalbaar kwam ik achter..
Overige:
Atmos speakers (van die weerkaatsende) op andere speakers plaatsen vind ik niet mooi (vandaar nu liever een 5.1 opstelling). Hieronder een schematische weergave van de ruimte en opstelling:
:strip_exif()/f/image/HJ0IdauBKpfa11Nw3l1nZcEc.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel benieuwd naar jullie feedback, uiteindelijk is het een dure hobby dus ik hoop grote misstappen te voorkomen..
Deze stands heb ik op het oog, -ik weet het- niet op oorhoogte maar het oog wil ook wat.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WoYz20tU0AjUxlwVk3armg0Z.jpg?f=user_large)
Woonkamer
tv hoek ca.3,7x6,2m aan een zijde open naar keuken/eetkamer, ruimte totaal ca. 45m2
Beoogde setup:
- Kef R3 meta L/R
- AVR: (Cinema 60 of Denon 3800 i.c.m. eindtrap)
en op termijn:
- Kef R2 Center
- Eindtrap voor R3's in preout van AVR (hierover graag advies, prijs tot 1000 euro?)
- Surround achter: KEF Q1 of Q3? (of kan ik ook goedkopere pakken?)
- Sub: SVS heeft perfecte subs maar heb toch moeite met hun design/materialen. Vandaar 1 (of 2?) B&W's, zie schema in afbeelding. Tips zijn welkom..!
Samenvatting:
de power zit voorin, met name voor (film)muziek. Dus die wil ik ook goed benutten door een extra eindtrap, want dit is via een AVR bijna niet te doen/betaalbaar kwam ik achter..
Overige:
Atmos speakers (van die weerkaatsende) op andere speakers plaatsen vind ik niet mooi (vandaar nu liever een 5.1 opstelling). Hieronder een schematische weergave van de ruimte en opstelling:
:strip_exif()/f/image/HJ0IdauBKpfa11Nw3l1nZcEc.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel benieuwd naar jullie feedback, uiteindelijk is het een dure hobby dus ik hoop grote misstappen te voorkomen..