[consent-or-pay] autoblog.nl -> legaal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 10:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grw7upJr-dI_F5bXba8fXMAej40=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DfLcjJEKZ4Js0wQ4neAEJSEM.png?f=fotoalbum_large
Is dit legaal? Ik heb geen problemen met advertenties, maar wel met verplichte tracking zoals hier...

Alle reacties

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:41
het is geen verplichte tracking natuurlijk want niemand verplicht je naar de website te gaan. En meer websites houden deze dubieuze praktijken er op na (zoals buienradar en bright)

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:40

kaanmijo

Picobello B.V.

Ja, dit mag. Tweakers heeft hier op 9 maart nog een artikel over geschreven: https://tweakers.net/nieu...voor-trackingcookies.html

• Mastakilla
Zijn er dan misschien alternatieven voor autoblog? Want zo heb ik nog maar weinig zin om hun site te bezoeken...

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:41
autoweek en topgear?

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Meerdere mogelijke opties.

1. Gebruik een browser zoals brave dan heb je geen last van dit soort dingen.
2. Of gebruik een browser extensie die dit soort tracking blokkeert.
3. Gebruik een algehele adblocker zoals pi-hole voor al je devices.

En combineer bovenstaande opties voor een (tracking)cookie en advertentie vrij leven.

P.s. Ik ben net via brave naar de genoemde site gegaan en had nergens last van.

[ Voor 10% gewijzigd door copywizard op 23-03-2026 14:39 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• Mastakilla
Hoe doet Brave dat dan? Edit Brave de website om voorbij die banner te geraken? Of aanvaard Brave hem misschien automatisch voor mij (wat niet echt zou zijn wat ik zoek ;) )

Edit: heb intussen het antwoord hierop zelf gevonden... Het is, als ik het goed begrijp, eerder een "edit"...

[ Voor 24% gewijzigd door Mastakilla op 23-03-2026 15:12 ]

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mastakilla schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:05:
Hoe doet Brave dat dan? Edit Brave de website om voorbij die banner te geraken? Of aanvaard Brave hem misschien automatisch voor mij (wat niet echt zou zijn wat ik zoek ;) )

Edit: heb intussen het antwoord hierop zelf gevonden... Het is, als ik het goed begrijp, eerder een "edit"...
Klopt brave heeft een ingebouwde adblocker dus die accepteert niet de cookies voor je maar houd ze juist tegen. En een ander groot voordeel van brave (geen idee hoe ze dit doen) maar brave blokkeert ook ads in youtube videos!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Pagina: 1