Aanschaf kantoor headset

Pagina: 1
Acties:

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-03 15:02
Beste mede Tweakers,

Ik ben voor ons kantoor op zoek naar nieuwe headsets en ik kom er niet helemaal uit.

Wij werken in relatief kleine ruimtes met collega' s die hele dagen in (teams) meetings zitten.
We gebruiken nu een Poly V4320 en die werken uitstekend. De microfoon pikt geen geluid op van andere pratende collega' s en dat is echt top.

Nu wil ik toch gaan kijken naar een over ear oplossing want ondanks dat de mircofoons perfect werken merk ik dat ik mijn collega' s wel hoor omdat onze Poly headsets niet over ear zijn.

Is er iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? Budget is geen issue.

Alvast bedankt :)

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06
geen idee natuurlijk welk platform jullie gebruiken, maar mocht het Teams zijn dan zou je op https://aka.ms/teamsdevices kunnen kijken en dan filteren op headsets / binaural over the ear. Net als die Poly zijn dit 'teams certified' devices, waarmee je in elk geval goede geluidskwaliteit hebt. ik gebruik zelf ook een on-ear, dus heb geen tips voor specifiek over-ears helaas.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-03 13:16
Bij ons op kantoor wordt heel veel Jabra gebruikt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vibravis schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:56:
Wij werken in relatief kleine ruimtes met collega' s die hele dagen in (teams) meetings zitten.
We gebruiken nu een Poly V4320 en die werken uitstekend. De microfoon pikt geen geluid op van andere pratende collega' s en dat is echt top.
Dat komt vooral door Teams zelf. Teams is best goed in achtergrondgeluiden softwarematig wegfilteren.
Nu wil ik toch gaan kijken naar een over ear oplossing want ondanks dat de mircofoons perfect werken merk ik dat ik mijn collega' s wel hoor omdat onze Poly headsets niet over ear zijn.

Is er iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? Budget is geen issue.

Alvast bedankt :)
Wat heb je zelf al gevonden? Of in ieder geval welke richting? Volgens mij is een over ear koptelefoon met noise cancellation de beste optie. Sommige exemplaren hebben ook best goede microfoons tegenwoordig. On-ear vind ik zelf verschrikkelijk.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Vibravis
GarBaGe schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:07:
Daar zijn wij juist vanaf gestapt omdat we het niet voor elkaar kregen om de microfoons goed te configureren. Via de kabel liep het wel redelijk echter draadloos was het echt een drama. Microfoon pakt echt ieder geluid op.

Welk type gebruiken jullie?

• Vibravis
stin00 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Dat komt vooral door Teams zelf. Teams is best goed in achtergrondgeluiden softwarematig wegfilteren.

[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Of in ieder geval welke richting? Volgens mij is een over ear koptelefoon met noise cancellation de beste optie. Sommige exemplaren hebben ook best goede microfoons tegenwoordig. On-ear vind ik zelf verschrikkelijk.
Wij gebruiken eigenlijk alleen maar teams. Mijn support collega' s gebruiken ook Zoiper om te bellen met klanten. Omdat we nu Poly gebruiken had ik ook gekeken naar de over ear oplossing van Poly zelf echter is de eerste review op Tweakers als negatief over de microfoon. Pikt veel omgevingsgeluid op. Dat is niet wenselijk want soms is het helaas een kippenhok hier op kantoor.

• Vibravis
itsjohan schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:04:
geen idee natuurlijk welk platform jullie gebruiken, maar mocht het Teams zijn dan zou je op https://aka.ms/teamsdevices kunnen kijken en dan filteren op headsets / binaural over the ear. Net als die Poly zijn dit 'teams certified' devices, waarmee je in elk geval goede geluidskwaliteit hebt. ik gebruik zelf ook een on-ear, dus heb geen tips voor specifiek over-ears helaas.
Dat is een hele fijne link. Dank daarvoor. Ik zie wel dat de keuze voor bluetooth headsets heel beperkt is. Meeste collega' s hebben een windows laptop en is een usb adapter geen probleem. Ik gebruik een macbook en heb liever een headset zonder stick. Nu ben ik wel zwaar in de minderheid maar als het even kan dan probeer ik beide platformen te ondersteunen. Meeste mac collega' s willen ook geen dockingstation gebruiken dus dat is geen oplossing helaas.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 11:19
GarBaGe schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:07:
Jabra is wat mij betreft het beste in kantoorheadsets. Ik heb deze: productreview: Jabra Evolve 75 MS Stereo( Met Stand) Rood, Zwart review door HenkEisDS en daarvoor had ik deze productreview: Jabra Evolve 65 MS Stereo (Zwart) review door HenkEisDS. Ik heb ook een keer de over-ear van Jabra gehad, maar die vond ik te strak en te luchtdicht. Plantronics was ook altijd goed, hoewel ik hier al een tijdje geen ervaring mee heb.

Maar ik merk dat ik sinds de aanschaf van de Apple AirPods Pro 3 mijn Jabra eigenlijk altijd thuis laat. De noise cancellation van omgevingsgeluid is echt bizar goed. Het is gewoon doodstil, terwijl er super veel herrie op onze kantoorvloer is. Ook al heb ik geen calls geplanned heb ik ze altijd in om een beetje te kunnen focussen. En ook voor mijn gesprekspartners werken ze heel goed. Als ik naast een koffiemachine sta of een keer vanaf een drukke plek een gesprek voer merken zij er niets van. Alleen heb je volgens mij wel een Mac of iPhone nodig om optimaal gebruik te kunnen maken van APP3.

[ Voor 3% gewijzigd door HenkEisDS op 23-03-2026 14:23 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-03 13:16
Vibravis schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:13:
[...]

Daar zijn wij juist vanaf gestapt omdat we het niet voor elkaar kregen om de microfoons goed te configureren. Via de kabel liep het wel redelijk echter draadloos was het echt een drama. Microfoon pakt echt ieder geluid op.

Welk type gebruiken jullie?
We gebruiken verschillende types door elkaar heen.
Bedraad en draadloos, on ear en over ear.
Het meeste uit de Evolve en Evolve 2 series.
Een enkeling een duurdere met ANC.
Zelf gebruik ik nu een on ear Evolve 2 30 SE.
Op kantoor vind ik on ear fijner, omdat je ook de nodige interacties met collega's hebt en met over ear hoor je die helemaal niet meer (dan kan ik beter thuiswerken)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Ik verplaats even :)

Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1