loxone schakelaar niet zichtbaar in config

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Michael VDB
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-03 08:29
Dag Allen

Bij onze verbouwing hebben wij gekozen om een installatie van Loxone te installeren. Op dit moment hebben wij enkel verlichting op domotica zitten. Bij opstarten en programmeren van de installatie vind ik 1 schakelaar niet en kom er niet uit waarom. Alle andere sensoren en schakelaars vind ik wel.

Kabel vertrekt van kast naar deze schakelaar en gaat dan door naar een andere schakelaar. Die andere schakelaar vind ik wel in de config, dus ik vermoed dat het geen issue is met de bekabeling?

Ook heb ik al nog een andere schakaar (die ik nog niet aangesloten heb, had 1 in reserve omdat we nog twijfelen om op een andere plaats nog een schakelaar te plaatsen) geprobeerd op deze plaats, maar deze vind hij ook niet. Nu denk ik dat er wel geen 2 defecte schakelaars zullen geleverd zijn. (of dit moet echt toeval zijn.)

De schakelaar krijgt ook voeding, want ledje brand in schakelaar.

Dus indien iemand een tip heeft wat ik nog kan proberen, laat het gerust weten.

Alle reacties

• Raies
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:20
Kan je wat meer informatie geven, wat doet dit ledje? En is het een Tree schakelaar? of een ander protocol?

• Michael VDB
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-03 08:29
Alle sensors/schakelaars zijn via tree.

Het ledje knippert rood, dus dan verwijst loxone naar miniserver of bekabeling.

Wat ik vreemd vond, is dat alle schakelaars/sensor rood knipperden maar deze dan wel vond. Ik heb wel nog geen internet in de woning (ik weet niet of dit hier iets mee te maken heeft) en heb gewoon een netwerk opgezet met router. Sensors knipperen nu niet meer meer dus zijn herkend en toegewezen in config. De andere schakelaars zou ik eens moeten bekijken.

Nu ik er over nadenk is het misschien een netwerkprobleem met de router?