Vraag

• metalmania_666
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:04
Mijn vraag
Ik heb zowel 1 HomeWizard 2,5Kwh als 2 Marstek Venus E V3 5,12Kwh thuisbatterijen die ik met 1 app/prog wil monitoren. Kan dat?
De Marstek software is nu niet het toonbeeld van duidelijk vindt ik, in vergelijking met de HomeWizard, echter daar kan ik ze niet aan toevoegen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HomeWizard P1 meter softwareversie 6.0305
HomeWizard batterij 2,5Kwh softwareversie 1.0702
Marstek Venus E V3 5,12Kwh (2x) softwareversie V144 , communicatie module 202409090159
Marstek CT1003 softwareversie V116
SolarEdge SE5000H-RW000BNN4 HD-wave
Enexis Sagecom T211 ESMR5 3-fase slimme meter

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle batterijen zitten op een eigen groep én op een eigen fase
Ik heb gezien dat zowel de HomeWizard als de Marstek Lokale API mogelijkheid ondersteunt.
Aangezien ik op het gebied van Homeautomatisering een redelijke newbee ben, ben ik nu het spoor bijster.

Het gaat mij er niet om te kunnen handelen met de energie. Ik heb een vast contract.

Alles Home Automatisering maakt bij mij gewoon gebruik van de eigen apps. Als ik dat ook nog mee zou kunnen nemen is dat fijn.
Maar het belangrijkste is de koppeling van de thuisbatterijen.

Beste antwoord (via metalmania_666 op 24-03-2026 04:04)

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:10

Soggy

vroemmmm

In één woord: HomeAssistant. Daarin kun je al je smart devices koppelen en beheren, heel eenvoudig automatiseringen aanmaken etc. Kijk even in de HomeAssistant topics hier op Tweakers.

If it works, tweak it

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:10

Soggy

vroemmmm

In één woord: HomeAssistant. Daarin kun je al je smart devices koppelen en beheren, heel eenvoudig automatiseringen aanmaken etc. Kijk even in de HomeAssistant topics hier op Tweakers.

If it works, tweak it

• metalmania_666
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:04
Tnx. Ik ga me hier verder in verdiepen.
Heb nog een oude laptop met Linux die ik hier voor kan gebruiken