RAID 0, wel of niet vaak defragmenteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Ik heb 1 HD op RAID 0 draaien, moet ik deze HD nou wel of niet vaak defragmenteren ivbm. fault tolerance

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hoe krijg je op 1 schijf nou raid 0? :?:?:?
Raid 0 is stripping dus minimaal 2 schijven.....

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
het werkt wel, je hebt alleen minder snelheid dan met 2 schijven...

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Maar kan ik nou wel of niet defragmenteren?
(er staan alleen MP3'tjes op...)

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 21:51

Jabba

Firkan

Hahahahaha.......

Ik rol de kamer door :)

• MrKoen
  • Laatst online: 20-03 01:10
Dat volg ik inderdaad ook niet :? Hoe kun je uberhaupt enige vorm van RAID (Redundant Array of Independent Disks -> welke Independent Disks in jouw geval!?) toepassen op een systeem met maar 1 HD?! :?

• MrKoen
  • Laatst online: 20-03 01:10
Op donderdag 20 september 2001 16:06 schreef Jabba het volgende:
Hahahahaha.......

Ik rol de kamer door :)
Pas maar op dat je niet ergens tegenaan rolt dan :P

• Jabba
  • Laatst online: 07-04 21:51

Jabba

Firkan

Het zal wel zijn 1 schijf op raid controller aangesloten maar die draait dus niet in raid.

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

dan hoef je helemaal geen raid te draaien ...dan kun je m
gewoon los aan je raid controler koppellen ...

snelheids wint op raid 0 met 1 schijf is 0,0 ....

en gewoon regelmatig defraggen zoals je normaal zou doen met 1 schijf ...

all work and no play makes Jack a dull boy.

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Hee, zolang hij werk ga ik niet klagen hoor. hij zit op m'n RAID controller omdat ik 5 IDE devices heb (3 HD's + CD-r + DVD)

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 17:23
1 schijf in een RAID Array Mode 0 draaien is gewoon dikke onzin. Dat bestaat niet. Één schijf is per definitie geen array.

Dit voldoet absoluut niet aan de definitie van RAID en dus is het het ook niet.

End of story.

edit:

Een schijf op je RAID controller aansluiten wil niet zeggen dat hij in RAID modus werkt joh. Dan functioneert je RAID Controller gewoon als een extra IDE controller.

In dat geval is het antwoord op je eerste vraag: even vaak defragmeteren als je andere HD's. Geen speciale verrichtingen ofzo.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
thnx armor (aan jou heb ik tenminste wat :P )

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 16:04 schreef ir_overclocked het volgende:
Dan heb je dus nooit RAID0, maar iets van aan elkaar geknoopte partities. Eerst wordt de ene volgegooit en dan de andere... (basis principe.)

Maar waarom zou je niet kunnen defraggen? Het RAID of andere gebeuren wordt door controller of OS afgehandeld. Daar merkt een defrag-prog niets van.

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

Op donderdag 20 september 2001 16:10 schreef ir_overclocked het volgende:
thnx armor (aan jou heb ik tenminste wat :P )
np >:)

all work and no play makes Jack a dull boy.

Verwijderd

Hahahahahaha,
Ik draai (2* RAID5 op RAID0) + RAID1 en dat met 1 disk. :Z :Z :Z

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Het is een promise Fasttrack lite, als ik m'n mobo op ATA100 ipv RAID jumper, dan heb ik elke keer als ik een bestand groter dan 3MB verplaats gewoon een complete vastloper, en was ik m'n bestand kwijt...

• Arthur
  • Laatst online: 22-04 17:23
Op donderdag 20 september 2001 16:13 schreef ir_overclocked het volgende:
Het is een promise Fasttrack lite, als ik m'n mobo op ATA100 ipv RAID jumper, dan heb ik elke keer als ik een bestand groter dan 3MB verplaats gewoon een complete vastloper, en was ik m'n bestand kwijt...
Zoiets heb ik ook gehad, was een bekend probleem met iets, maar weet niet meer precies hoe het zat. Wat is je verdere config?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Maar waarom zou je niet kunnen defraggen? Het RAID of andere gebeuren wordt door controller of OS afgehandeld. Daar merkt een defrag-prog niets van.
Ik kan wel defraggen, maar bij defraggen word veel data op je HD verplaatst. en mijn vraag was; omdat je met RAID 0 draait, of je dan niet een grotere kans op data verlies hebt (dus: moet ik veel of weinig defragmenteren...)

Maar aangezien RAID 0 met 1 HD geen RAID 0 is ga ik zo ff defragmenteren :)

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Wat is je verdere config?
ander topic

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
Ik heb gedefragmenteerd :+
Bedankt }:O

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 10-04 11:25
Op donderdag 20 september 2001 16:13 schreef ir_overclocked het volgende:
Hmm...klinkt als...VIA4in1?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 16:04 schreef ir_overclocked het volgende:
:X
Op donderdag 20 september 2001 17:51 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Hmm...klinkt als...VIA4in1?
idd, zoek eens op "via bug" ofzoietsdergelijks :P
Op donderdag 20 september 2001 16:20 schreef ir_overclocked het volgende:

[..]

Ik kan wel defraggen, maar bij defraggen word veel data op je HD verplaatst. en mijn vraag was; omdat je met RAID 0 draait, of je dan niet een grotere kans op data verlies hebt (dus: moet ik veel of weinig defragmenteren...)

Maar aangezien RAID 0 met 1 HD geen RAID 0 is ga ik zo ff defragmenteren :)
Defraggen heeft niet tot gevolg dat je data verliest hoor, als je HDD daar aan kapot zou gaan dan zou je je data toch wel kwijt zijn geraakt later. Dus gewoon "zo vaak mogelijk" defraggen. :)

• _JGC_
  • Nu online
Het kan wel degelijk. Als ik een single disk aansluit op mijn onboard Promise controller moet ik er een array aan toekennen. Leuke is wel dat als ik em aan VIA 686B hang als non-RAID disk dat ie gewoon leesbaar is.

BTW: Iemand al eens een half RAID-0 array gezien? Scandisk wel >:)

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik heb ook een probleem met software matige raid-0 (win2k)

ik heb een via chipsetje, en steeds als ik de via ide win2k drivers installeer doet me raid het maar me cdrom niet, als ik ze uninstall doet me cdrom het maar en schijf kan dan niet dynamisch worden dus me raid0 verneukt, er staat gelukkig geen belangrijke data op, maar vorige week toen ik er achter kwam wel, 1gb aan mp3 waren het zzwarte gat ingezogen, in iedergeval is dit een enorm vaag probleem, om nou die standaart ide win2k drivers te gebruiken lijkt me nix, dan verlies ik teveel performance, maar zonder cdrom is ook naatje ... wie o wie?

of welke via win2k drivers zijn wel geschikt?

en ik ben geen leek ofzo hoor, dus kom maar met duidelijk taal aub, (geen reacties zoals, VIA4in1 blabla instaleren! dat snapte ik al zodra ik me mobo kocht jaar terug)

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Topicstarter
ik heb een via chipsetje, en steeds als ik de via ide win2k drivers installeer doet me raid het maar me cdrom niet, als ik ze uninstall doet me cdrom het maar en schijf kan dan niet dynamisch worden dus me raid0 verneukt
heb je ze samen op 1 IDE channel hangen?

Pagina: 1