Laptop voor Adobe Photoshop (licht gebruik), budget +-1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mdmus
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:46
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor een familielid. Zij zou graag creatief bezig zijn met photoshop thuis. Ik begrijp dat het niet over al te zware verwerking zal zijn, zeker en vast geen 3D-rendering.
Verder geen speciale software noch games.

Wat is je budget?
+-1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal voornamelijk thuis gebruikt worden. Lange accu-duur is dus niet nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er is geen voorkeur voor merk en zowel apple als windows zijn ok als besturingssysteem.
Ik vroeg me echter af of het noodzakelijk is om een aparte GPU te voorzien in de laptop, dit lijkt aanbevolen te zijn door Adobe? Dit leek me eerder wat overkill te zijn of staan de onboard graphics toch nog niet ver genoeg?

Ik heb alvast al wat modellen opgezocht hieronder:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1LaptopsApple MacBook Air 2025 15" M4 10-core, 16GB ram, 10-core GPU, 512GB ssd, Azerty, Beige€ 1.249,-€ 1.249,-
1LaptopsASUS TUF Gaming A16 FA608UM-RV014W€ 1.399,-€ 1.399,-
1LaptopsLenovo ThinkPad T16 Gen 4 (Intel) (21QE005AMB, Azerty toetsenbord)€ 1.544,-€ 1.544,-
Totaal€ 4.192,-
De mac is slechts 14" en mss te klein voor Photoshop. Maar het leek me een mooi model en onder budget dus zou een extern scherm er ook nog bijkunnen.

Ik hoor in ieder geval graag wat jullie aanbevelingen zijn voor dit soort gebruik:)

Bedankt!