Toon posts:

asp vorige en volgende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een website aan het bouwe met asp.
Nou heb ik een aantal foto's erop gezet.
Maar hoe maak ik nou vorige en volgende knop onder die foto die naar de volgende / vorige foto gaat.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er van uitgaande dat je weet hoe je 2 knoppen kan maken :P

Moet je ze een nummer ofzo geven.
Of bijv in een DB of tekst file zetten en dan bij de volgende/vorige knop het huidige nummer meegeven.

Dan kan je wel leuke queries maken die de nieuwe foto tonen.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op donderdag 20 september 2001 15:54 schreef Fritzz het volgende:
Ik ben een website aan het bouwe met asp.
Nou heb ik een aantal foto's erop gezet.
Maar hoe maak ik nou vorige en volgende knop onder die foto die naar de volgende / vorige foto gaat.
• Nummer je foto's
• Als je foto 3 hebt aangeroepen dan maak je een link naar de 2de en 4de foto.
• Je kan ook de HTTP_REFERER enviromentvariabele (goed geschreven :?) gebruiken.
• Het hangt uiteraard af aan je systeem.
edit:
En ACM was nét wat sneller... (zoals het een goede mod behoort...

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 07:55
Met zoiets heb ik ook veel problemen gehad.. blijkbaar kun je in ASP niet recset.movelast gebruiken :? Ik heb het uiteindelijk opgelost door alle info van de foto's uit de database op te vragen en telkens de laatste te cachen totdat ie bij de foto komt die je wilt weergeven. Je kunt dan de foto uit de cache gebruiken als link naar de vorige foto. Vervolgens vraag je gewoon het volgende record op voor de link naar de volgende foto. Controleer wel effies of de huidige foto niet misschien de laatste is (recset.eof), anders krijg je problemen in je ASP scrippie >:)

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 07:55
Op donderdag 20 september 2001 15:56 schreef ACM het volgende:
Er van uitgaande dat je weet hoe je 2 knoppen kan maken :P

Moet je ze een nummer ofzo geven.
Of bijv in een DB of tekst file zetten en dan bij de volgende/vorige knop het huidige nummer meegeven.

Dan kan je wel leuke queries maken die de nieuwe foto tonen.
In mijn geval werkte deze oplossing niet, omdat ik de mogelijkheid heb gemaakt om via de site foto's te wissen. Als je ze dan oplopend zou nummeren.. zou het kunnen voorkomen dat er bijvoorbeeld een foto 1, 2 en 4 is, maar foto 3 verwijdert is.. vandaar dat ik het heb opgelost via de methode die ik zojuist gepost heb hier. Vast nie de beste methode.. maar hij werkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het opgelost misschien niet op de manier die jullie hadden gekozen maar het werkt

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
je zou zoiets kunnen doen,

Volgende = select top 1 fotoid from fotos where id > hetidvandehuidigefoto order by id asc

Vorige = select top 1 fotoid from fotos where id < hetidvandehuidigefoto order by id desc
Pagina: 1