"krakend" geluid in UT onder WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
hallo allemaal

Ik heb sinds een paar dagen Windows XP draaien (build 2600, final OEM), maar nou krijg ik dus een soort "krakend" geluid uit me boxen als ik Unreal Tournament zit te spelen.
De ene keer is het heel erg, de andere keer merk je er bijna niks van

Gewoon in Windows met afspelen van MP3's of tijdens het spelen van Quake3 heb ik nergens last van. Ik gebruik de SB Live! 1024 player
weet iemand een oplossing voor dit probleem ?

Verwijderd

Heb ik ook gehad, andere drivers (wel de WDM nemen) geiinstalleerd van microsoft update en t was over. Ik merkte het vooral als er schotgeluiden zijn...

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Hier had ik een aantal dagen geleden al iets over geopend:
[topic=225761/1/25]
:)

Maareh ik heb die nieuwe drivers via windows update gedownload, ik had ze binnen een paar seconden binnen, maar het installeren duurde 3 uur!! daarna gereboot en ze waren niet goed geinstalleerd, oftewel het werkt bij mij nog steeds niet...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Verwijderd

hmmzz ik heb dat probleem ook... de ene keer erger dan de andere keer... alsof ie een te hoge gain heeft ofzo; distorted. xou nie weten hoe t komt en ho je t kan verhelpen... zou best die sblive |:( kunnen zijn in combo met win2k (ik had t geloof ik niet bij win98)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Op donderdag 20 september 2001 16:06 schreef da_chronic het volgende:
hmmzz ik heb dat probleem ook... de ene keer erger dan de andere keer... alsof ie een te hoge gain heeft ofzo; distorted. xou nie weten hoe t komt en ho je t kan verhelpen... zou best die sblive |:( kunnen zijn in combo met win2k (ik had t geloof ik niet bij win98)
In win2k had ik er geen last van, alleen in Windows XP...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• CyberTijn
mja mijn hele WinXP crasht dus als ik dat installeer
komt waarschijnlijk omdat ie niet overweg kan met LiveWare!. Maar die SurroundMixer die bij LiveWare zit MOET ik hebben, aangezien dat het enige programma is om alle 4 mijn speakers te activeren

ik ga nu kijken of ik die oude drivers weer kan terugzetten, anders maar een system restore van XP :( :(

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 15:54 schreef sbronsge het volgende:
Heb ik ook gehad, andere drivers (wel de WDM nemen) geiinstalleerd van microsoft update en t was over. Ik merkte het vooral als er schotgeluiden zijn...
Waar kan ik deze drivers downloaden, ik heb bijna overal gezocht. Maar ik kan ze niet echt vinden. Heeft iemand een link voor me?

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Hallo meneer snugger, hij zegt toch windows update... ff lezen he (volgens mij ook alleen maar voor de 1024 player). En ze helpen wel wat voor in de games maar bij mp3 hou je nog wel dat doffe geluidje.. Nou goed de Liveware voor XP zal dit jaar nog wel uitkomen dus ff wachten nog...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

yup bij mij kraakt het ook gewoon wachten op liveware4 dus...

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Op donderdag 20 september 2001 17:06 schreef Chaser2600 het volgende:
heb het probleem ook
en heb het inmiddels ook opgelost
ga naar Control panel -> Sound and audio devices properties
daarna het tabblad Audio
dan in het gedeelte soundblayback op de advanced knop drukken
vervolgens het tabblad Performance
Je moet daar de slider bij Hardware acceleration op het 2e streepje van rechts zetten
Heb hierna nooit geen problemen meer gehad met het geluid van UT in WinXP

G'luck
Dit hielp bij mij (post uit andere topic)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

mijn op lossing:
(andere niet geprobeerd)

http://eax.creative.com/eagle/unreal

3 patches voor eax downloaden & installeren

krakende geluiden weg in UT met sblive onder win XP prof.

Louis XIV

• CyberTijn
bedankt dat je deze ouwe topic weer omhoogschopt, maar de oplossing had ik al een maandje geleden gevonden hoor ;)

grtzz

Verwijderd

Was uw oplossing ook met die EAX patch?
(enkel een vraagje uit interesse)
Pagina: 1