Probleem
Beste tweakers, sinds 3 maanden geleden ben ik thuis overgestapt naar Odido glasvezel (zat voorheen bij Ziggo). Sinds de overstap merk ik dat circa elke 7 - 12 dagen mijn mesh network systeem 'uitvalt' (de mesh-pods springen op rood en 'doen' niks meer). De desbetreffende router blijft gewoon werken. Mijn mesh netwerk systeem bestaat uit 3 Deco M4's. Allemaal aangesloten via ethernet en allemaal in Access point modus. Hieronder heb ik een diagram gecreëerd van mijn huidige netwerk, als het niet duidelijk is dan hoor ik het graag:strip_exif()/f/image/thrMvIcLhlypFBrp7AEdJk5P.png?f=user_large)
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb
1. Als eerst heb ik alle M4's een statisch IP gegeven. Destijds maakte ik nog gebruik van de Zyxel T-56. Dit hielp uiteindelijk niet.2. De tweede oplossing die ik geprobeerd heb is om de Zyxel T-56 te vervangen met een TP-Link Archer C7 AC1750 V2 (een oudere router die ik nog had liggen). Tevergeefs hielp dit niet.
Hulp
Na de twee bovenstaande dingen geprobeerd te hebben, weet ik eigenlijk nog steeds niet helemaal wat het issue is. Op dit moment zie ik een nieuw mesh netwerk systeem (of access points) kopen als enige oplossing. Graag hoor ik van jullie wat ik nou zou kunnen proberen of wat eventueel het probleem zou zijn. Alle suggesties zijn welkom. Ik ben zelf een beetje out-of-my-depth in dit gebiedAlvast bedankt!