Vraag

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vP4IkySEbPB1ha7U_MDYNAMkD6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DoApnOa3D0Dm548yLQTkfqY7.jpg?f=fotoalbum_large
Hoe zou ik deze dagkanten het best kunnen afwerken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oz7AWjmUQy5JtIl86hZ5Pq_qcE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHhk5y6T9seWBnnPPuEg9gix.jpg?f=fotoalbum_largeMijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Jovinho99 in "Dagkanten"Jovinho99 schreef op zondag

Hoe zou ik deze dagkanten het best kunnen afwerken?
Gipsplaat en een stucadoor is het eerste waar ik aan denk.

[ Voor 16% gewijzigd door jack zomer op 22-03-2026 11:48 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Houten plaat erop, gipsplaat erop en stucen.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 22-03-2026 11:49 ]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
stukje qboard of wedi board en afstucen

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zet er in beide gevallen wel even netjes wat stuc-hoekprofielen (beschermers) op anders kun je over een tijdje waarschijnlijk het verse stucwerk van de grond rapen (en dus weer opnieuw gaan beginnen).

Ik vraag me serieus wel af waarom er niet netjes van houten stelkozijnen gebruik gemaakt is in plaats van de huidige oplossing met 'ankerstrips' en (héél véél) PUR schuim?

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 22-03-2026 18:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:54
Ik was er nooit aan begonnen, zit je nu met die bende.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52

_Arthur

blub

Martijn-V4 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:46:
Ik was er nooit aan begonnen, zit je nu met die bende.
Maar hoe zou je het oplossen? Want dat was de vraag. Nu of ie er nu wel of niet aan had moeten beginnen.

• Martijn-V4
_Arthur schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:52:
[...]

Maar hoe zou je het oplossen? Want dat was de vraag. Nu of ie er nu wel of niet aan had moeten beginnen.
Geen idee, nog nooit over nagedacht. Purschuim en een plank er tegenaan?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Martijn-V4 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:57:
[...]

Geen idee, nog nooit over nagedacht. Purschuim en een plank er tegenaan?
Gezien het huidige werk met goedkope ankerstripjes en vooral (véél) PUR om de de kunststofkozijnen (met ingebouwde rolluiken?) te kunnen stellen zou dat nu wel eens dé oplossing kunnen gaan worden (helaas).

Waarom zou je ook een nette 'dag' maken en daarin een houten stelkozijn verwerken voordat je er zo'n (duur) kunststof kozijn in laat zetten..... :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Jovinho99 wil je de Topic Start een beetje oppoetsen, hij is wat slecht leesbaar nu en hij bevat wat weinig info (bv wat je zelf al hebt bedacht en waarom het afvalt)

• Martijn-V4
Will_M schreef op zondag 22 maart 2026 @ 18:02:
[...]

Gezien het huidige werk met goedkope ankerstripjes en vooral (véél) PUR om de de kunststofkozijnen (met ingebouwde rolluiken?) te kunnen stellen zou dat wel eens dé oplossing kunnen gaan worden (helaas).

Waarom zou je ook een nette 'dag' maken en daarin een houten stelkozijn verwerken voordat je er zo'n (duur) kunststof kozijn in laat zetten..... :'(
Is het kozijn zelfs niet te smal?

• No Hands
  • Nu online
Ik ben wel nieuwsgierig naar een foto van de buitenkant ja, hoe sluit alles daar aan?

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
No Hands schreef op zondag 22 maart 2026 @ 18:48:
Ik ben wel nieuwsgierig naar een foto van de buitenkant ja, hoe sluit alles daar aan?
Ik inderdaad ook!

Het ziet er uit alsof we hangen het op met stripjes en purren het vast.
Het zou nog een kozijn met aanslag kunnen zijn maar dan verwacht je eigenlijk een stelkozijn te zien.

Vanmorgen net 2 besteld met aanslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_QpOeDmbpBOrP_YEQvdkhsFZ_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3bs4gMxBmKrOp2XMOArhUyR.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• No Hands
  • Nu online
Ronald.42 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:05:
[...]

Ik inderdaad ook!

Het ziet er uit alsof we hangen het op met stripjes en purren het vast.
Het zou nog een kozijn met aanslag kunnen zijn maar dan verwacht je eigenlijk een stelkozijn te zien.

Vanmorgen net 2 besteld met aanslag.

[Afbeelding]
Ja precies ja, als er een aanslag zit dan zou die die enorm rand pur kunnen verbergen maar waarom zou je dan geen stelkozijn pakken of een kozijn zonder aanslag bestellen.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
Even los van het verhaal qua bevestiging/stelkozijnen wat door anderen al genoemd is.

Ik heb bij mij destijds de dagkanten uitgevuld met pir-gipsplaat. Ik had platen van verschillende dikte om overal goed uit te komen. Mooi stukje extra isolatie op plek mogelijke koudebrug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0E4phjfMTHPkC9UJ-kA266OsuKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYEH77wUwdkQ6kHd0heUMx4v.jpg?f=fotoalbum_large

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_oLYZk1NXDJFtAY3_uPg9haxsU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rrquW4IMvcFOK9NJ9xueDqiw.png?f=fotoalbum_large
Heb direct geen andere foto maar dit is de buitenkant..
Pagina: 1