[Windows 10] Bluetooth werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:22
Mijn vraag
Ik heb al een tijd problemen met Bluetooth op Windows 10 home (22H2). De Bluetooth knop is dan zo nu en dan niet zichtbaar in de sidebar of Instellingen. Meestal verhelpt het verwijderen van Bluetooth in apparaatbeheer en opnieuw opstarten het issue.
De afgelopen weken heeft Bluetooth goed gewerkt (ik heb dus niks hoeven te verwijderen in apparaatbeheer), maar nu zie ik daar helemaal geen Bluetooth icoon meer (en ja: "verborgen apparaten weergeven" staat aan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwNskxCgx-e0Nt470JW0PxQT92Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JAhRMUkDlR05h9QsuKFhJW18.png?f=fotoalbum_large

Mijn laptop is al wat ouder (Acer Aspire VN7-592G-75TH) en helaas zijn op de website van Acer de bluetooth drivers voor mijn laptop niet meer te vinden. Ik heb via Helpdrivers.com wel drivers gevonden (https://www.helpdrivers.c...r/Aspire/Aspire_VN7-592G/) maar ik weet niet of ik die site kan vertrouwen (je hoort wel eens van third party driver-websites waar malware op staat).

De Bluetooth connector is van Intel, ik heb daar de laatste driver gedownload en geïnstalleerd, maar dat lijkt geen effect te hebben.

Iemand een goede tip?

scintillating

Alle reacties

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:15
Probeer eens:

Open Device Manager
Click on small arrow next to either " Bluetooth" or "Universal Serial Bus Controllers"
Right click on " CSR" and select Update Driver
Select "Browse my computer..."
Select on bottom " Let me pick from a list...."
Select "Generic Bluetooth Driver" or any other listed

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Tc99m
BTFD schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 17:38:
Probeer eens:

Open Device Manager
Click on small arrow next to either " Bluetooth" or "Universal Serial Bus Controllers"
Right click on " CSR" and select Update Driver
Select "Browse my computer..."
Select on bottom " Let me pick from a list...."
Select "Generic Bluetooth Driver" or any other listed
Zoals al in mijn openingspost aangegeven staat Bluetooth niet als een categorie in de Device Manager. ;)

Bij USB controllers zie ik "CSR" er niet tussen staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpWnbM4hUeXWdBc4Z8FzpJ_Lbk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GSgMxOss2rj77ZaLq0wqvDjY.png?f=fotoalbum_large

Ik maak geen gebruik van een losse bluetooth dongel, bluetooth is ingebouwd dus ik weet ook niet of die via USB is verbonden.

scintillating

• Tc99m
Dit probleem speelt helaas nog steeds, dus daarom toch een up. Iemand hier nog een goede tip?

Kan ik bijvoorbeeld de drivers die op Helpdrivers staan (https://www.helpdrivers.c...r/Aspire/Aspire_VN7-592G/) vertrouwen? Iemand hier ervaring mee?

scintillating

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat soort habbie-babbie driver verzamel sites zoals softonic en helpdrivers zou ik zelf nooit vertrouwen.
Alleen drivers van de producent zou ik willen installeren.
Je hebt geen enkele garantie dat er niet met de drivers geknoeid is, al dan niet met medeweten van de beheerders van de site. Meestal beweren ze een driver te kunnen leveren, maar zit er een 'custom' installatie executable in de zip waarmee, als je geluk hebt, de generieke bluetooth driver van MS gewoon geïnstalleerd wordt. Als je pech hebt... tsja..
Een Whois voor die site geeft me niet het idee dat er bonafide praktijken achter zitten. Ook niet direct verdacht, maar ik bedankt er voor.

Meer toegespitst op jouw probleem: Je hebt onbekende USB apparaten, daarvan zou er een de BT connector kunnen zijn.
Wellicht dat een OS reïnstall werkt.
Je zou natuurlijk ook altijd kunnen kijken of je een Linux live distrokunt booten vanaf stick, zodat je kunt kijken of BT daar ook uitvalt. Dan wijst dat op een hardwarematig probleem. Als BT dan wél goed werkt, kun je overwegen om over te stappen naar Linux. Want 22H win 10, is niet echt een OS waar je op wilt blijven werken.
Het is wellicht niet wat je hoopt, maar het enige wat er bij mij naar boven komt.
Succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:51
Tc99m schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:52:
De Bluetooth connector is van Intel, ik heb daar de laatste driver gedownload en geïnstalleerd, maar dat lijkt geen effect te hebben.
Welke model netwerk adapter wordt er precies aangegeven bij apparaat beheer?
Er zijn diverse uitvoeringen van die laptop serie met ook mogelijk verschillende WiFi/bluetooth adapters.
Meestal zit de bluetooth geïntegreerd bij de Wifi kaart.
Eventueel controleren via Hardware-ID bij appraatbeheer

Heb je ook al de drivers via Windows update zelf laten zoeken?
Windows Update / Optionele updates weergeven / Stuurprogramma updates
Normaal gesproken wordt krijg je daarmee al de juiste drivers is mijn ervaring.
Bij problemen kan je ook een zgn rollback naar de vorige driver proberen.

Eventueel kan de driver volledig verwijderen via apparaatbeheer en opnieuw laten detecteren/updaten.
Wel opletten zorgen dat je een netwerk verbinding/mogelijkheid blijft behouden natuurlijk.
Zelfde geldt voor die met de onbekende USB apparaten?
Verwijderen en opnieuw laten detecteren kan dat mogelijk verhelpen
Tc99m schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:49:
Kan ik bijvoorbeeld de drivers die op Helpdrivers staan (https://www.helpdrivers.c...r/Aspire/Aspire_VN7-592G/) vertrouwen? Iemand hier ervaring mee?
Die Helpdrivers.com is toch niet zomaar een "habbie-babbie" site en bestaat al heel erg lang en is wat ik zo lees en zelf kan zien wel te vertrouwen.

Acer Cummunity: Drivers for Legacy Acer and Gateway notebooks. Are these drivers still available in their archives?
This reputable site still hosts original Acer drivers for most Acer and some Gateway legacy models:
HelpDrivers — https://www.helpdrivers.com/

[ Voor 11% gewijzigd door The_Doman op 09-04-2026 14:07 ]

Pagina: 1