Vraag

• evandj
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-03 16:56
Ik heb een LG UBK90 4K BD speler die een tijd niet aangesloten is geweest wegens niet genoeg HDMI aansluitingen op tv LG C8 Oled (2018) nu heb ik een Yamaha receiver gekocht en wou de BD speler daarop aansluiten, heb aangesloten via HDMI en daarna stekker ingestoken maar geeft geen beeld. De receiver herkent dat er een bd speler is aangesloten maar komt geen beeld ook zonder disc in de speler. Heb de UBK90 dan rechtstreeks aangesloten op mijn tv, als ik hem opstart komt het LG logo tevoorschijn maar daarna gaat het scherm gewoon op zwart.

Kan geen menu opstarten, kan niets zien. Heb de speler afgekoppeld en via andere hdmi kabel op mijn pc monitor aangesloten, daar herkent hij ook de speler en geeft weer 1920x1080p maar geeft geen beeld weer. Hopelijk kan iemand helpen zodat ik geen andere moet gaan kopen.
...

Welke hardware:

LG UBK90, LG C8 (2018 model), Club3D 4K hdmi kabel, Sharkoon 4K hdmi kabel, Alienware AW3225Q
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Heb zitten zoeken naar een reset zonder in het menu van de speler te moeten gaan, heb geprobeerd stekker uit te trekken en na enkele uren terug insteken, power knop 10sec ingedrukt houden, play, stop en power knop 10sec tegelijk ingedrukt houden maar helpt allemaal niet. Is er nog een andere manier om die te resetten, het logo verschijnt dus er moet toch iets van beeld doorgestuurd worden?

Alle reacties

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

@evandj

Dit is het enige wat ik kan vinden, dus of het werkt, weet ik niet, want je hebt wel beeld nodig :

To reset your LG UBK90, follow these steps:
Press the Settings button on your remote.
Navigate to the All Settings menu.
Select Support.
Choose Reset to Initial Settings.
Confirm Reset.

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:53
evandj schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 14:46:
Kan geen menu opstarten, kan niets zien. Heb de speler afgekoppeld en via andere hdmi kabel op mijn pc monitor aangesloten, daar herkent hij ook de speler en geeft weer 1920x1080p maar geeft geen beeld weer.
Als je een DVD/Blu-ray disk plaatst/start, kan je dan wel zien/merken dat deze gaat afspelen?

Dat het LG logo wel zichtbaar is geeft te denken dat het mogelijk iets met de resolutie/mode heeft te maken?.
Bij mijn LG spelers merk ik namelijk dat de beginresolutie eerst 720x576 is en pas na het LG logo verspringt naar HD.
Je kan bij LG Blu-ray spelers de resolutie resetten/forceren naar lage resolutie:
Door op de afstandsbediening STOP 5+ seconden ingedrukt te houden.
Dat werkt hier in ieder geval bij mijn LG BD spelers, de resolutie wordt dan vast op 720x576 gezet in plaats van AUTO.

Ook kan je eens proberen je TV aan te zetten nadat je de LG speler hebt opgestart.

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Nu online

MasterCypher25

Miss Patriotic

Leuk dat TS ook nog eens reageert, weer duidelijk zo'n gevalletje van vraag droppen en niet meer reageren. Helaas gebeurt dat hier steeds vaker en ik ga er geen tijd meer insteken. Het is niet mijn probleem en ga het ook niet mijn probleem maken... Zoek het allemaal maar lekker uit, kan wel betere dingen met mijn tijd doen.

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 21:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

TS heeft al enige tijd niets meer laten horen. Jammer.. Wellicht kan hij nog proberen om de direct upscale van zijn Yamaha RX-V6A (welke ik in een ouder topic vond) uit te zetten. Dit zorgt er namelijk voor dat het beeld niet wordt doorgestuurd als het bijvoorbeeld al een 4K bluray is of een te lage resolutie.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A