Roland MIDI mengpaneel

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Ik heb een Roland MIDI mengpaneel zien staan (16 faders + 32 punch buttons + 16 draaiknopies en dan nog een jogwheel + playknopjes) (2e hands) voor 150 gulden

Achter op zaten 2 DIN aansluitingen (MIDI IN / MIDI OUT) en een Mini-DIN (of iets wat er op lijkt). Is het mogelijk dit mengpaneeltje op de PC aan te sluiten en zo ja, hoe?

Ik heb wel een kabeltje zien liggen voor aan de printerpoort, maar hoe werkt dit?

Alvast bedankt, (ben een beetje een n00b op MIDI gebied)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

heb je ook een url ofzo? of in de etalage?

My Discogs

• OverSoft
nope, geen url, weet ook het type nummer niet precies
het is gewoon een klein midi mengpaneeltje met 16 faders/32 punch buttons/16 draaiknopies + jogwheel en play knopies (en 8 functie buttons). Hij's echt niet groot en het is een roland, meer weet ik niet.

Verwijderd

dat is wel heel goedkoop voor een roland..

• OverSoft
hij's niet nieuw, maar 2e hands, ik heb em getest en alles werkt (echt alles). Ik krijg em met adaptor en midi kabels (din -> din), maar ik moet em wel op de pc kunnen aansluiten. Nu kan dat met een din -> midi (joystick poort) en een minidin -> lpt (printerpoort), maar hoe dat verder precies werkt weet ik niet.

Verwijderd

je joystick poort werkt als een midi in... dat is eigenlijk alles wat je moet weten..

dacht ik

• OverSoft
dit werkt dus ook op een onboard via rotzooi midi poort?

• OverSoft
Ah, hij werkt! Ik heb em binnen, het is een Roland MCR-8 (8 faders/2 banken, 16 faders effectief), zeer relaxed met fruityloops en traktor. Bedankt voor jullie hulp!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
150 piek? Dat nie veel :9 Mazzelaar

• OverSoft
Was bij de Conijn muziek in Eindhoven (http://www.conijnmuziek.nl). Zit ik ontzettend vaak (is 2 minuten fietsen vanaf mijn school en school is wel zo saai :)). Ik was gewoon aan het rondkijken en vroeg of ze nog een MIDI mengpaneel hadden staan, nou, ja dus! :)

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Op zaterdag 22 september 2001 00:12 schreef Bigs het volgende:
150 piek? Dat nie veel :9 Mazzelaar
mee eens en alles werkt das inderdaad een leuke koop suc6 en veel plezier ermee :)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Pagina: 1